۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۴۸۱۲۵
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان:

دشمن در تهاجم فرهنگی سراغ سنگرهای معنوی ما می‌رود

حجت الاسلام سنجری گفت: دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می آید که آنها را منهدم کند از این رو ما در تهاجم معنوی، تهاجم فرهنگی و تهاجم نرم دشمن را مقابل چشمانمان نمی بینیم پس لازم است هوشیار باشیم.
استحاله فرهنگی با نفوذ

حجت الاسلام محسن سنجری مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر مساله فرهنگ نشان از اهمیت فراوان این مساله دارد چرا که ایشان مرتب مسأله فرهنگ را گوشزد فرمودند و تعابیری چون شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، رخنه فرهنگی و ولنگاری فرهنگی را در سخنانشان به کار برده اند؛ همچنین ضرورت تشکیل قرارگاه های فرهنگی را گوشزد کردند و نسبت به تغییر سبک زندگی مردم در سایه تهاجم فرهنگی ابراز نگرانی کرده و هشدار می دهند.

وی بیان داشت: با این شرایط؛  توقع این بود مدیران فرهنگی کشور از شورای انقلاب فرهنگی که نخستین قرارگاه سیاستگذاری شمرده می شود تا نهاد های مسؤول مثل وزارت ارشاد در این زمینه اقدام و عمل کنند اما متاسفانه تا کنون این انتظارات برآورده نشده است.

حجت الاسلام سنجری عنوان داشت: مقام معظم رهبری ضمن ابراز نگرانی در موضوع فرهنگ فرمودند: نوعی ولنگاری و بی اهتمامی در دستگاه های فرهنگی به چشم می خورد زیرا در تولید کالای فرهنگی مفید و جلوگیری از تولید کالای فرهنگی مضر کوتاهی هایی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با نگاهی به شاخص های فرهنگی اجتماعی در دهه چهارم می فهمیم وضعیت این شاخصه ها نسبت به سه دهه گذشته تغییرات اساسی و بعضا نگران کننده ای دارند چرا که وضعیت اجتماعی در سال ۹۴ نشان می دهد در ایران ۱۰ میلیون نفر حاشیه نشین، ۵/۶ میلیون نفر بیکار، ۵/۲ میلیون نفر معتاد دارای پرونده، ۲ میلیون نفر مصرف کننده مشروبات الکلی، بیش از ۵۰۰ هزار نفر زندانی، بیش از ۵/۱ میلیون نفر بد حجاب و بی حجاب، ۵۰۰ هزار نفر زن مطلقه، ۵/۲ زن بی سرپرست، ۸۰۰ هزار فقره سرقت در سال، ۵۰۰ هزار فقره تصادف، ۳۰۰ هزار نفر مجروح و کشته ناشی از تصادفات و انباشت حدود ۱۵ میلیون فقره پرونده قضایی ثبت شده است.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: متاسفانه با توجه به اینکه طی سال های ۷۵ تا ۹۲ جمعیت کشور تقریبا ۲ برابر شده اما جمعیت زندانیان ۵۰۵ برابر شده است؛ این در حالی است که سرانه آماری میزان زندانیان در جهان ۱۷۶ نفر در هر ۱۰ هزار نفر، در آسیا ۱۵۳ نفر در هر ۱۰ هزار نفر، و در ایران ۲۹۴ هزار نفر در هر ۱۰ هزار نفر است.

وی ضمن ابراز نگرانی از این وضعیت، تصریح کرد: تنها طی ۲ سال یعنی در فاصله سال های ۹۱ تا ۹۳ جمعیت مصرف کنندگان بالای ۳۰ سال مشروبات الکلی ۲ برابر و مصرف کنندگان زیر ۱۸ سال ۱۰ برابر شده است حال آنکه اگر معتادین اینترنتی و سایبری و معتادین به ماهواره و شبکه های اجتماعی را به این آمار اضافه کنیم متوجه فاجعه ای بس عظیم می شویم چنانچه تحقیقات کارشناسان نشان می دهد ۱۷ درصد طلاق ها بخاطر شبکه های اجتماعی و ارتباط با آنهاست و نقش بیشتر طلاق ها پیوند نزدیکی به این ولنگاری در حوزه رسانه و شبکه های مجازی دارد.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان ابراز داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری؛ در جنگ روانی و آنچه که امروز به آن جنگ نرم گفته می شود؛ دشمن به سراغ سنگر های معنوی می آید که آنها را منهدم کند از این رو ما در تهاجم معنوی، تهاجم فرهنگی و تهاجم نرم دشمن را مقابل چشمانمان نمی بینیم پس لازم است هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: قرآن کریم در رابطه با خطر اشاعه زشتی ها در جامعه اسلامی هشدار می دهد و می فرماید : کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد عذاب دردناکی برای آنها در دنیا و آخرت است و خداوند می داند و شما نمی دانید.

حجت الاسلام سنجری یادآور شد: چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند امروز عوامل دشمن فیلم، نوار، سخنان، اشعار و داستانهای بد طراحی می کنند و در داخل کشور بین نوجوانان، جوانان و مردم عادی؛ پخش و منتشر می کنند همچنین از طریق ماهواره آنها را رواج می دهند در حالی که ماهواره واقعا گنداب فسادی است که تیرهای زهر اگین خود را به سمت ملت ها و کشور ها هدف گیری کرده است.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که خود دشمن بارها اعتراف کرده که چگونه حملات خود را علیه ما انجام می دهد چنانچه مارشال مک لوهان می گوید جنگ هایی که در آینده رخ می دهد به وسیله تسلیحات نظامی و در میدان های نبرد نخواهد بود بلکه به دلیل تصوراتی رخ خواهد داد که رسانه های جمعی القاء می کنند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان اشاره کرد: تلاش های دشمن همواره از طریق استحاله فرهنگی در جهت تاثیر گذاری شدید بر افکار عمومی بوده است که معمولا به شیوه های مختلف این پروژه را دنبال می کند.

وی افزود: یکی از این پروژه ها القای مدهای زننده و پوشش های نا متعارف بر خلاف فرهنگ اصیل اسلامی است که معمولا قبل از معرفی چنین پوشش هایی به وسیله افراد خاص و به تعبیری مانکن های خیابانی آن را به جامعه به هر قیمتی می قبولانند.

این مقام مسؤول گفت: استفاده از ادبیات جدید در برخورد های اجتماعی از دیگر روش های آنان برای استحاله فرهنگی است که معمولا این سوغات فرنگی را از طریق کانال های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی به جامع هدف خود معرفی می کنند.

وی ادامه داد: دشمن همچنین با تلقین و ترغیب استفاده از مشروبات الکلی و مصرف دخانیات صرفا جهت سرگرمی و در جهت متمدن جلوه دادن افراد آنان را از سبک زندگی سالم خود دور کرده و به سمت زندگی بی پایه غربی سوق می دهد.

حجت الاسلام سنجری افزود: معرفی الگوهای ناهنجار و ضد دین به عنوان افراد متمدن و شاخص و دارای نفوذ در سطح بین الملل در جهت الگو برداری مسائل (سیاسی – فرهنگی – اجتماعی) از دیگر اموری است که دشمن طراحی و پیگیری می کند.

وی خاطر نشان کرد: آنان سعی دارند با القای ناکار آمدی دین و مقصر جلوه دادن آن جهت عقب ماندگی و عدم پیشرفت در مسائل اقتصادی ما را به سمت اروپایی شدن و یا همان تفکر غربی سوق دهند همانطور که سعی دارند با عادی جلوه دادن اختلاط زن و مرد و روابط آزاد آنان روحیه غیرت و حیا را از متدینین بگیرند و فساد و فحشا را ترویج دهند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان ابراز داشت: تشویق و حمایت از پرده دری و هنجار شکنی در سطح جامعه با کشف حجاب در اتومبیل در اماکن عمومی و به سخره گرفتن مسأله عفاف و حجاب با پوشش های نا مناسب روسپی غربی (ساپورت پوشان) که در واقع نوعی دهن کجی به قانون و شرع و هویت اسلامی ملی می باشد از دیگر برنامه های طراحی شده از سوی دشمن است.

وی افزود: امیدواریم مسؤولان امر با جدیت هر چه تمام تر؛ فکری اساسی در جهت حفظ و استحکام این فرهنگ ناب که بر گرفته از فرهنگ اهل بیت (ع)  است؛ داشته باشند چرا که در غیر این صورت باید بدانند که دشمن عزم خود را در طول این ۳۷ سال جهت بر اندازی این نظام جزم کرده و تمام مسیر ها را امتحان کرده تا مسأله تغییر فرهنگ و هویت را به عنوان مهمترین راه برای استحاله نظام اسلامی پیش برد.

حجت الاسلام سنجری در پایان گفت: دشمن همچنان هزینه های هنگفت چند میلیارد دلاری را هر سال در دیپلماسی عمومیش تصویب می کند و از هر کوششی جهت براندازی نظام اسلامی فرو گذار نمی کند تا به اهداف شوم خود دست یابد پس آگاه باشیم که حتی اگر صدها بار با شکست مواجه شوند عزم خود را جزم کرده اند تا استحاله فرهنگی در ایران صورت گیرد./302/9703/ب1

ارسال نظرات