۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۴۸۲۸۷
رییس مؤسسه دینی خانه خورشید مطرح کرد؛

برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مرکز خدمات فرهنگی 313

حجت الاسلام والمسلمین وافی با اشاره به مرکز خدمات فرهنگی 313 به عنوان یکی از بخش های مهم مؤسسه خانه خورشید، از برگزاری کرسیهای آزاداندیشی در این مرکز خبر داد.
حجت الاسلام مرتضی وافی

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مؤسسه دینی خانه خورشید در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه در موضوعات مختلفی فعالیت می کند، اظهار داشت: یکی از مهمترین فعالیت ها در قالب پژوهشکده امام حسین(ع) است که این پژوهشکده خود چهار برنامه جدی را دنبال می کند که مورد نخست آن آموزش شیوه های فن رثا است.

برنامه های پژوهشکده امام حسین

رییس مؤسسه دینی خانه خورشید افزود: این برنامه در ادامه چندین سال آموزش فن رثا، مرثیه خوانی و آشنایی با شیوه های ارتباط با مخاطب در تبلیغ نوین است؛ برنامه دوم پژوهشکده امام حسین(ع) تدوین متون آموزشی برای هیأت های مذهبی و عناصر تأثیر گذار با استفاده از مبانی دینی فقهی و شرعی است.

وی به برنامه سوم این پژوهشکده اشاره کرد و ابراز اشت: تولید کتاب هایی در زمینه مقاتل بر اساس بازه زمانی مصائب برای نقل در مجالس مذهبی و غنای محتوایی هیأت های مذهبی است که از همین رو کتاب «قتیل العبرة علی قائد البررة» را تولید کردیم که ویژه ماه محرم بوده و در اختیار طلاب قرار می گیرد تا بتواند موجب مستند خوانی در مجالس مذهبی با تکیه بر منابع مستند و قوی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین وافی عنوان کرد: برنامه چهارم این پژوهشکده انتشار ماهنامه ای با عنوان «روز دهم» است که البته فعلا به صورت دو ماهنامه منتشر می شود و به نوعی یک خط ارتباطی میان حوزه های علمیه و مجالس مذهبی است.

وی با بین این که بسیاری از اوقات در کشور مجالس مذهبی آمیخته به مسائل غیرواقعی و خرافی می شود، خاطرنشان کرد: ما در این ماهنامه رویکرد آسیب شناسانه  در آیین تکریم اهل بیت(ع) جشن های بزرگ داشته باشیم و بتوانیم در جهت دوری این مجالس و آیین ها از بدعت ها، خرافات و رفتارهای نامناسب با حوزه دین گامی مثبت برداریم.

رییس مؤسسه دینی خانه خورشید به مرکز خدمات فرهنگی 313 به عنوان یکی از مراکز مهم مؤسسه خانه خورشید اشاره کرد و عنوان داشت: این مرکز در سال جدید سه برنامه اصلی توسط همکاران فرهنگی و برادران طلبه دنبال خواهد کرد که مورد نخست آن ادامه جلسات کرسی های آزاد اندیشی است که اتفاقا سالیان سال مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است و به همین دلیل این موضوع یکی از برنامه های اصلی مؤسسه قلمداد می شود.

برنامه های مرکز خدمات فرهنگی 313

وی افزود: از سال گذشته نیز در موضوعاتی از قبیل حجاب، تبلیغ سنتی و شیوه های کارآمد سازی جلساتی داشته ایم که این بحث دومین برنامه مرکز خدمات فرهنگی 313 است و برنامه سوم در این مرکز رسیدگی به دغدغه های اجتماعی کشور اعم از نقش روحانیت در کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی است.

وی با اشاره به دغدغه دیگر اجتماعی که در مرکز فرهنگی 313 رسیدگی می شود ،ابراز داشت: یکی از مسائل مهم موسیقی و مبانی فقهی و راه کارهای حکومتی این مسأله است چرا که این موضوع در فضای نظام اسلامی قرار می گیرد؛ حال در این مرکز ترویج موسیقی و اجرای کنسرت ها از منظر دیگری با تکیه بر مبانی دینی و فقهی، مباحث قانونی و مبانی نظام مورد بررسی قرار می گیرد./1330/ت302/ی

ارسال نظرات