۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۴۸۸۲۶

فریاد «مرگ بر آل سعود» در آسمان تبریز پیچید

هزاران نفر از مردم تبریز بعد از برپایی نماز جمعه تبریز در راهپیمایی حضور یافتند و جنایات آل سعود را محکوم کردند.
مرگ بر آل سعود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مؤمن، متدین و آگاه استان آذربایجان‌شرقی و تبریز امروز پس از اقامه نماز جمعه در مصلای تبریز در اعتراض به بی‌کفایتی و سوء مدیریت مقامات آل‌سعود در حوادث سال گذشته منا و سقوط جرثقیل در مسجد الحرام راهپیمایی کردند و اعتراض خود را با شعارهای مرگ بر آل سعود سر اعلام کردند.

مردم تبریز پس از شرکت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه که به امامت آیت الله مجتهدشبستری در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، به راهپیمایی پرداخته و با فریادهای مرگ بر آل‌سعود، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا نفرت و انزجار خود را نسبت به رژیم سعودی اعلام کردند.

امروز تبریزی‌ها با فریادهای «آل‌سعود ننگت باد»، «آل‌سعود، آل‌یهود پیوندتان مبارک»، « یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، «لااله‌الا‍‌الله» و «الله اکبر» بعد از اقامه نماز جمعه به سمت میدان ساعت حرکت کردند در تجمعی بر مسؤولیت مستقیم رژیم آل‌سعود در حوادث مکه و منا تأکید کردند.

نمازگزاران تبریز در این راهپیمایی خواستار پیگیری مسؤولان در خصوص حوادث منا شدند و همچنین خواستار آن شدند تا آل سعود و حکام خاین آن به اسلام و قرآن برای همیشه از مدیریت حج کنار گذاشته شوند، مردم تبریز نفرت خود را از اقدامات خصمانه سیاسیون عربستان به نمایش گذاشتند و خواستار برخورد جوامع بین‌الملل با عاملان کشتار مسلمانان شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی آل سعود را به عنوان عامل کشتار مسلمانان در حج، کشتار مردم مسلمانان منطقه به ویژه مردم بحرین و یمن به شدت محکوم کردند و نهایت انزجار خود را از آل سعود که حامی گروه های تروریستی در منطقه است را با شدت ابراز داشتند و بر تداوم شعار مرگ بر آل سعود تصریح کردند.

همچنین نمازگزاران تبریز مجامع بین المللی و حقوق بشری را بی خاصیت دانستند و از عدم پگیری این سازمان در رسیدگی به جنایتهای آل سعود به ویژه حادثه منا و کشتار مردم بی گناه یمن اعلام نارضایتی کردند و خواستار آن شدند که مجامع بین المللی به وظیفه خود در خصوص جنایتهای آل سعود عمل کنند.

در این راهپیمایی که با حضور پر شور مردم همراه بود از دولتمردان خواستند تا از کنار این حوادث به راحتی نگذرد و مسایل اتفاق افتاده در حج را پیگیری کنند، همچنین مردم تبریز مانع شدن آل سعود برای حضور حجاج ایرانی در حج امسال را به شدت محکوم کردند و رفتار سعودی را در مسیر استکبار جهانی و صهیونیسم دانستند./۸۵۴/203/ب2

ارسال نظرات