۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۴۹۱۸۵
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نماز عید قربان در 20 نقطه خراسان شمالی اقامه می‌شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برپایی نماز جماعت عید قربان در مساجد و مصلاهای 20 نقطه و شهر این استان با امامت ائمه جمعه خبر داد.
مراسم نماز عید سعید قربان

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: فردا، بیست و دوم شهریورماه نماز عید قربان در مصلاها و مساجد 20 نقطه و شهر استان اقامه می‌شود.

وی افزود: در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی صبح دوشنبه نماز عید سعید قربان در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و همچنین در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گفته این مسؤول، نماز عید قربان برادران اهل تسنن در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی هم ساعت 7 صبح فردا در مسجد حضرت رسول(ص) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: نماز عید قربان ساعت 7 صبح در شهرهای اسفراین، شیروان، بام و صفی‌آباد در محل مصلای این شهرها و در شهرهای ایور، درق، گرمه، سنخواست، شوقان، فاروج، تیتکانلو، آشخانه، غلامان، باغلق، حصارچه و یکه سعود هم در محل مساجد جامع برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در شهر راز مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان هم نماز عید قربان در خیابان شهید رجایی به امامت حجت‌الاسلام نایب علی نوروزی، امام جمعه این شهر برگزار خواهد شد.

برگزاری دعای عرفه و مراسم برائت از مشرکان در 11 امامزاده خراسان شمالی

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی هم در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری دعای عرفه و مراسم برائت از مشرکان در جوار 11 امامزاده شاخص استان خبر داد و افزود: همزمان با عصر روز عرفه مراسم دعای عرفه در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع)، برادر گرامی امام رضا (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام منفردی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم دعای عرفه و برائت از مشرکان در بقعه ایوب نبی با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدزاده و در امامزاده محمدباقر(ع) اسفیدان با سخنرانی حجت‌الاسلام صفری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد افزود: در شیروان این مراسم در محل امامزاده حمزه رضا(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام سلیمی، فاروج در محل امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت با سخنرانی حجت‌الاسلام نوری و در اسفراین هم در محل امامزاده جعفر(ع) کوشکی و امامزاده سیدجعفر به ترتیب با سخنرانی حجت‌الاسلام بداریه و حجت‌الاسلام محمدیان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آیین دعای عرفه و برائت از مشرکان در مانه و سملقان در جوار حرم امامزاده ابراهیم(ع) انصار با سخنرانی حجت‌الاسلام چوپانی، در گرمه در محل امامزاده فخرالدین(ع) ایور با سخنرانی حجت‌الاسلام نیازی و در جاجرم هم در محل امامزاده زین‌العابدین(ع) سنخواست با سخنرانی حجت‌الاسلام سعیدی برگزار خواهد شد./9314/302/ب2

ارسال نظرات