۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۵۰۱۶۴
مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین:

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه قزوین برگزار می شود

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین از برگزاری مراسم جشن عمامه‌گذاری 30 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه قزوین خبر داد و گفت: این مراسم در روز 29 شهریورماه سال جاری ساعت 9 صبح در سالن اجماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.
حجت الاسلام عباس افشار

حجت‌الاسلام عباس افشار، مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، از برگزاری مراسم عمامه‌گذاری در عید غدیرخم در استان قزوین خبر داد و گفت: هر ساله طلاب مدارس علمیه این استان پس از پایان پایه پنجم و توانمندی در پاسخگویی به شبهات دینی می‌توانند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.

وی در ادامه افزود: مراسم جشن عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه که 30 نفر ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند، در روز 29 شهریورماه سال جاری ساعت 9 صبح در سالن اجماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در این مراسم طلاب پس از اینکه ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند پس از قرائت سوگندنامه، سوگند یاد می‌کنند که به عنوان سربازی فداکار و تا آخرین نفس در راه اسلام وفادار باقی بمانند.

عمامه و لباس روحانیت نشانه سربازی امام زمان است

وی با بیان اینکه عمامه و لباس روحانیت در حقیقت نشانه سربازی امام زمان(عج) است، ابراز کرد: طلبه‌ای که وارد حوزه علمیه می‌شود، پس از گذراندن مدارج علمی در جایگاهی قرار می‌گیرد که می‌تواند در عرصه تبلیغ فعال باشد و برای هدایت دیگران گام برداشته و در آن زمان است که با عمامه‌گذاری در کسوت روحانیت قرار می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین در ادامه با اشاره به جایگاه علما و روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: روحانیون در پیروزی و برقراری جمهوری اسلامی و هم در رشد و شکوفایی این نظام نقش فعال داشته و دارند.

حوزه‌های علمیه ستون مهم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

حجت الاسلام افشار با اشاره به اهمیت حوزه‌های علمیه در کشور اظهار کرد: حوزه‌های علمیه، قوام اصلی، ستون مهم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به حضور روحانیت در تمام عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت در عرصه‌های مختلف تبلیغی نقش مؤثر و تأثیرگذاری ایفا می‌کند بویژه در ایام دفاع مقدس هم حضور پررنگی داشته است.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: روحانیت متعهد شیعه به دلیل داشتن محوریت دینی و مردمی خود در جامعه، توانست بیش از سایر اقشار در دل‌ها رسوخ و هدایت درونی افراد را برعهده گیرد و در نتیجه، سیل خروشان انقلابی مردم را برانگیزد و یک حرکت دینی عظیم را به رهبری داهیانه عالمی روحانی برپا کند.

وی در پایان گفت: طلاب حوزه علمیه بیش از همه باید در تمام امور زندگی تقوا را اولویت قرار داده و ارتباط خود را با مردم و جوانان بیشتر کنند تا بتوانند پاسخگوی شبهات دینی مردم باشند./873/302/ب2

ارسال نظرات