۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۵۰۱۹۴
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

ولایت فقیه تداوم حرکت غدیر است/ غبارزدایی از فرهنگ غدیر مهمترین رسالت امروز شیعیان

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، انقلاب اسلامی را برخاسته از غدیر دانست و گفت: ولایت فقیه تداوم حرکت غدیر است و نظام اسلامی نیز برای حاکمیت ولایت فقیه که حاکمیت اسلام است، شکل گرفته است که باید قدر آن را بدانیم.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست ستاد غدیر این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تبریک دهه امامت و ولایت عضویت در ستاد غدیر را توفیق بسیار بزرگ و ارزشمند برای اعضای این ستاد دانست و گفت: عضویت در این ستاد را جزو افتخارات و آغاز یک حرکت جدید در مجموع کتاب زندگی تان قلمداد کنید و بکوشید از این فرصت ارزشمند در جهت ترویج فکر و فرهنگ غدیر و عبارزدایی از چهره غدیر بهره ببرید.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به منسجم و متشکل نبودن فعالیتهای بنیاد غدیر استان تصریح کرد: با شکل گیری ستاد غدیر در استان و معرفی ائمه جمعه به عنوان مسؤولان ستاد غدیر شهرستانها، برنامه ها و فعالیتها در جهت ترویج فرهنگ غدیر و غبارزدایی از این حادثه مهم با انسجام و هماهنگی و گستردگی بیشتر و مؤثرتری انجام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه ستاد غدیر باید با عزم جدی و حرکت جدید در راستای ترویج فکر و فرهنگ غدیر در استان در میدان حاضر شود، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مستمر و همفکری و هم افزایی اعضای ستاد و برنامه ریزی با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ غدیر در طول سال به گونه ای که در سبد یک ساله فرهنگی استان مسأله غدیر بدرخشد و جایگاه ویژه خودش را پیدا کند باید همواره مورد توجه ویژه و جدی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، غبارزدایی از غدیر را رسالت و وظیفه اصلی ستاد غدیر در طول سال دانست و تأکید کرد: اگر بگویم که امروز تمام استکبار و دولتهای مادی گرا و طاغوتی و هم پیمانان آنها دست به دست هم داده اند و تلاش می کنند که مسأله غدیر را محو کنند و تمام دشمنی و ستیز جهان کفر با جهان اسلام و شیعیان تنها و تنها با مسأله غدیر است، گزاف نگفته ایم.

وی در تبیین علل اصلی دشمنی دشمنان با مسأله غدیر گفت: همه دشمنی ها با غدیر به این دلیل است که شعله‌ های ناب ایمانی، اعتقادی، دینی، فکری و نجات بخش بشریت از همه نازیبایی ‌او برافراشته کننده پرچم عدل و عدالت از غدیر نشأت می گیرد.

امام جمعه شهرکرد، غدیر را تداوم بخش رسالت انبیا دانست و افزود: خداوند هدف خود از ارسال پیامبران را در غدیر نشان داد؛ بنابراین اگر غدیر شکل نمی گرفت به یقین رسالت پیامبر اکرم(ص) که کامل کننده انبیا بود، نیمه تمام می ماند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اعلام مسأله‌ ولایت و انتخاب امیرمؤمنان به جانشینی پیامبر اعظم، در حقیقت انتخابی از جانب خدای متعال بود و نبیّ مکرم، با اعلام آن، رسالت خویش را کامل کرد.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در جمع بندی این بخش از سخنان گفت: بر همین اساس خدای متعال ریشه و اساس همه چیز را در غدیر قرار داده و همه چیز از غدیر نشأت می گیرد و با این وجود طبیعی است که دشمنان، دنیا طلبان و گرفتارشدگان در غبار نتوانند این نور متجلی را ببینند و تمام دشمنی و عناد خود را برای خاموش کردن چراغ غدیر و غبار پوشاندن بر چهره نورانی غدیر به کار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان انقلاب اسلامی را نیز برخاسته از غدیر دانست و اظهار کرد: ولایت فقیه تداوم حرکت غدیر است و نظام اسلامی نیز برای حاکمیت ولایت فقیه که حاکمیت اسلام است، شکل گرفته است که باید قدر آن را بدانیم./202/9457/ب1

ارسال نظرات