۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۵۰۲۳۴
مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان:

استاد شهریار بر غنای فرهنگ و ادب ایران افزوده است

علیمحمدی با تأکید بر این‌که تک تک اشعار استاد درس ادب، رشد عاطفی، اخلاق و معرفت انسانی و اجتماعی است، گفت: استاد شهریار بر غنای فرهنگ و ادب ایران افزوده است.
شهریار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابوالفضل علیمحمدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال استاد شهریار که همزمان با روز ملی شعر و ادب در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد، اظهار داشت: روز ملی شعر و ادب در واقع روز پاسداشت تمام مفاخر ادبی ایران است.

وی با بیان این‌که روز ملی شعر و ادب فرصتی برای گرامیداشت یاد و نام تمام شاعران متأخر و معاصر ایران است، خاطرنشان کرد: استاد شهریار نقطه‌ عطفی در ادبیات معاصر بود و آثاری که این شاعر شهیر در دو زبان ترکی و فارسی آفریده، بر غنای فرهنگ و ادب ایران افزوده است.

علیمحمدی با بیان این‌که استاد شهریار طبعی توانا، روحی شاعرانه و احساسی خالصانه به همراه نوآوری در اشعار داشت، گفت: شهریار ملک سخن هم از نظر توانایی ادبی، در عرصه‌های مختلف شعر طبع‌آزمایی کرد و با مردم زیست و در کنار پاسداری از سنت‌های ادبی و نوآوری های ادبی، با استفاده از زبان مردمی، شاهکارهایی در هر دو زبان ترکی و فارسی به فرهنگ ایرانی عرضه کرده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با تأکید بر این‌که تک تک اشعار استاد درس ادب، رشد عاطفی، اخلاق و معرفت انسانی و اجتماعی است، گفت: استاد شهریار اگر نگوئیم شاعری بی‌نظیر، بدون شک شاعری کم‌نظیر است و بیست و هفتم شهریور، روز شعر و ادب و روز بزرگداشت تمام شاعران و ادیبان ایران زمین است.

وی ادامه داد: تسلط استاد شهریار به زبان و ادب فارسی و ترکی او را از بزرگان شعر و ادب معاصر ساخته و این شاعر بسیار بزرگ کشور را به نماد زبان و ادب ایران زمین تبدیل کرده است؛ در حقیقت می توان استاد شهریار را بخش مهمی از هویت، فرهنگ، تاریخ و ادب ایران و آذربایجان دانست.

همچنین محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی(شهریار) اظهار داشت: آثار استاد شهریار نشان از عمق نگاه ایشان نسبت به مسائل و جریان‌های روز جامعه خود دارد که هر شاهکاری در ادبیات معاصر محسوب می شود.

وی با تأکید بر این‌که ۲۷ شهریورماه، سالروز درگذشت استاد شهریار به عنوان شاعر نامی ایران، همچون سالهای گذشته گرامی داشته می شود و این مناسبت همیشگی و بدون تغییر است، گفت: برابر اطلاعیه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ هیچ تغییری در این زمینه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعمال نشده است./935/202/ب2

ارسال نظرات