۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۵۰۶۵۴
معاون پژوهش حوزه های علمیه تأکید کرد؛

ضرورت تدوین پایان‌نامه های مشترک میان حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام والمسلمین عماد با تشریح راهکارهای تعامل میان حوزه و دانشگاه، گفت: با برگزاری نشست های مشترک، تدوین اجرای پایان نامه ها، انجام کار تحقیقاتی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، همایش ها و کارگاه های مشترک می توان ارتباط حوزه و دانشگاه را گسترش داد.
سید علی عماد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور امروز در نشست بررسی راهکارهای ارتقاء و توسعه همکاری های مشترک پژوهشی حوزه و دانشگاه در تبریز با بیان این‌که جریان تولید علم و فناوری در کشور باید نظام‌مند و هدفمند باشد، اظهار داشت: نیازمند نقشه راه برای تولید علم هوشمند و هدفمند هستیم.

وی با تأکید بر این‌که در سال های اخیر رشد تولید علم در شاخه های مختلف علوم از جمله رشته های علوم پایه در کشور شتاب بیشتری داشته است، خاطرنشان کرد: برخی موازی کاری ها در تولید علم، سبب شده ظرفیت رشته های موجود در ایران، رشد قابل توجهی نداشته باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور یادآور شد: با تعیین یک دستگاه متولی در تولید علم و فناوری کشور و تدوین برنامه های راهبردی با توجه به نیاز روز جامعه، می توان گام های مؤثری در توسعه و رشد علوم مختلف از جمله در حوزه علوم اجتماعی و انسانی برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با تشریح راهکارهای تعامل میان حوزه و دانشگاه، ادامه داد: با برگزاری نشست های مشترک، تدوین اجرای پایان نامه ها، انجام کار تحقیقاتی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، همایش ها و کارگاه های مشترک می توان ارتباط حوزه و دانشگاه را گسترش داد.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: باید از ظرفیت های علمی و آموزشی حوزه و دانشگاه در راستای حل مشکلات کلان کشور و رفع نیاز جامعه بهره مند شد، با ایجاد تعامل و ارتباط و به ویژه فراهم کردن فضای مناسب می توان ضمن بهره گیری از ظرفیت ها، گام های مؤثری در عرصه های مختلف کشور برداشت.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با بیان این‌که تولید علم در رشته های علوم اجتماعی و انسانی در وضعیت ایده آل نیست و توجه و تلاش بیشتری را می طلبد، اظهار داشت: در این راستا حوزه های علمیه باید نقش پررنگ تری ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد در ادامه با بیان این‌که جلسات هم‌اندیشی حوزویان و دانشگاهیان نباید تنها در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه خلاصه شود، اظهار داشت: بسیاری از معضلات فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و حتی علمی در مناطق مختلف کشور با نقش آفرینی فعالانه حوزه و دانشگاه قابل حل است./935/202/ب2

ارسال نظرات