۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۴۵۰۷۴۵
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر:

نهج‌البلاغه بشریت را در طریق هدایت حفظ می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نهج البلاغه را از افتخارات جهان تشیع بیان کرد و گفت: نهج‌البلاغه قاموسی است که بشریت را در طریق هدایت حفظ می‌کند.
حجت الاسلام قاضی عسگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شامگاه دوشنبه در جشن عید سعید غدیر که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و با حضور ارادتمندان و شیفتگان آن حضرت برگزار شد، گفت: عید غدیر از بزرگترین اعیاد اسلامی به شمار می‌رود و خداوند متعال در این روز نعمت را بر مردم تمام و دین را به مرحله کمال رساند.

وی با اشاره به اینکه روز غدیر روز معرفی حضرت علی(ع) به عنوان وصی و جانشین پیامبر(ص) است، بیان داشت: پیامبر(ص) از همان نخستین روزهای بعثت بارها و بارها امیر مومنان(ع) را به عنوان جانشین و برادر خود به مردم معرفی می‌کردند که روایات شیعه و سنی حاکی بر این صدق است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با اشاره به اینکه خداوند در بسیاری از آیات جانشینی امیرمومنان(ع) را به مردم یادآور می‌شود، ابراز کرد: شأن سوره هل اتی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و حسنین(ع) است و یا اینکه در جای دیگر خداوند می‌فرماید: رسول ما، وصی تو کسی است که در رکوع انفاق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه دشمنان در روزهای پایانی عمر پیامبر(ص) انتظار نداشتند که ایشان برای خود جانشین انتخاب کنند، اظهار داشت: خداوند با انتخاب جانشین و وصی دین اسلام را کامل و از گزند دشمنان ایمن کرد و به پیامبر(ص) فرمود: ای رسول گرامی؛ آنچه را که به تو فرستادیم و ماموریت دادیم به مردم ابلاغ کن و اگر این کار را نکنی رسالت الهی را به اتمام نرساندی، خدا تو را از خطراتی که تهدید می‌کند محفوظ می‌دارد.

وی گفت: پیامبر(ص) در حجةالوداع بارها و بارها خطبه خواندند و فرمودند: من دو گوهر گرانقدر در بین شما امتم به یادگار می‌گذارم؛ تعداد شاهدان واقعه غدیر حدود 70 تا 120 هزار نفر بوده که حضرت از تک تک آنان برای ایشان بیعت گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با بیان اینکه برخی از افراد هستند که لفظ مولی را به دوست معنا می‌کنند نه وصی و جانشین، عنوان کرد: اگر معنای مولی دوست بود نیازی به بیعت گرفتن پیامبر(ص) نبود، ایشان اگر منظورشان دوست بود که بارها و بارها بیان فرموده بودند نیازی نبود سه روز در آن مکان توقف کنند تا این امر را متذکر شوند، قراین و شواهد حاکی از آن است که این امر در راستای معرفی جانشین بوده است و لا غیر.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه پیامبر(ص) طی مدت 23 سال رسالت  خود را به مردم ابلاغ کرد، بیان داشت: دین اسلام دین موقت و زمانی نیست بلکه دینی مستمر و ماندگار است و اول کسی که این دین را پذیرفت شخص امیرمومنان(ع) بود ایشان شجاعترین، عالمترین، بخشنده‌ترین، زاهدترین، امانت‌دارترین و ...شخص در عالم هستی است.

وی افزود: حضرت علی(ع) شایسته‌ترین فرد برای حکومت بودند ایشان زیباترین و کامل‌ترین ویژگی و اوصاف حکومت را صادر کردند و ما شیعیان مفتخریم که در سالهای اخیر این مهم به عنوان منشور حکومتی در سازمان ملل به ثبت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نهج البلاغه را از افتخارات جهان تشیع بیان کرد و گفت: نهج‌البلاغه قاموسی است که بشریت را در طریق هدایت حفظ می‌کند و شیعه واقعی کسی است که پا جای پای مولی می‌گذارد./201/813/ب1

ارسال نظرات