۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۵۱۱۸۳
آیت الله طبرسی:

پاسداری از اسلام ناب رسالت حوزه علمیه است/ پژوهش‌های حوزوی باید پاسخگوی نیاز جامعه باشد

آیت الله طبرسی با بیان این که حوزه های علمیه رسالت پاسداری از اسلام و انقلاب را به خوبی انجام داده اند، گفت: اگر امروز نسبت به رسالت خود در برابر اسلام و انقلاب کوتاهی کنیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نخستین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با بیان این که مقوله پژوهش در اسلام از جایگاه و رتبه بالایی برخوردار است، افزود: در دین اسلامی بعضی از موارد نیاز به تقلید ندارد و فرد مسلمان باید خود پژوهش کند تا به اطلاعات کافی برسد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، پیشرفت جهان را به برکت تحقیق و پژوهش دانست و با بیان این که خوش استعدادترین افراد جهان در ایران حضور داشتند و دارند، اما به‌درستی از آن‌ها بهره‌گیری نشد، ادامه داد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب و نظام اسلامی ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف کشور به ویژه حوزه های علمیه برای تقویت مسأله پژوهش وجود دارد.

وی با تأکید براین که ما باید سهم توسعه علمی خود در جهان را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای جهان برای توسعه علم در جهان با هم رقابت می کنند.

آیت الله طبرسی با بیان این که حوزه های علمیه انسان ساز است و فکر و اندیشه را می سازد، افزود: حوزه های علمیه  راه و روش صحیح زندگی کردن را به انسان نشان می دهد.

امام جمعه ساری، پیشرفت و تعالی امروز نظام اسلامی را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و روحانیت شیعه در تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت همواره در دفاع از کشور و نظام دینی پیشگام بوده و هستند.

آیت الله طبرسی در ادامه به نقش حوزه های علمیه در تاریخ اشاره کرد و با بیان این که عزت و عظمت امروز نظام اسلامی مدیون نقش آفرینی حوزه و روحانیت است، گفت: روحانیت استقلال، عزت و ملیت ایران را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه های علمیه در گذشته تولیدات و تألیفات ارزشمندی داشتند که در سایه مجاهدت های علمی علما و فقهای دینی حاصل شده است، تصریح کرد: در مقطعی که شرایط برای تولیدات علمی وجود نداشت علما توانستند آثار ارزشمندی از خود به جای بگذارند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امروز به برکت امام راحل و انقلاب اسلامی شاهد رشد و رونق فعالیت های حوزوی در کشور هستیم، افزود: باید این فرصت را قدر بدانیم و در جهت استفاده بهینه از این فرصت گام برداریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام راحل اسلام ناب را احیا کرد، گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب مبانی دینی و ارزشی ما تنها به صورت فردی و آن هم در خفا و محدودیت استفاده می شد، اما امروز به برکت این انقلاب شاهد گسترش روز افزون مراکز دینی و علمی در کشور هستیم.

وی با اشاره به این که امروز حوزه های علمیه برای همه دانشگاه ها و دانشمندان جهان حرفی برای گفتن دارد، تصریح کرد: حوزه علمیه در رشته های مختلف می تواند اظهار وجود کند و امروز نیز حوزویان ما در آکادمی ها و مراکز علمی بزرگ حضور دارند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که رسالت امروز حوزه های علمیه غیر از رسالت دیروز آنها است، افزود: امروز حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید بر پایه فقه سیاسی نظام سازی کنیم، خاطرنشان کرد: همه بخش های کشور باید برنامه های خود را بر مبنای این فقه ارزشمند به پیش ببرند.

وی با اشاره به این که پیشرفت علم و تکنولوژی شرایط را برای جامعه حوزوی کشور تغییر داده است، تصریح کرد: رسالت امروز حوزویان در جامعه اسلامی سنگین تر از هر زمان دیگری است و یک طلبه و روحانی باید هر لحظه با مطالعه و تحقیق به دنبال به روز کردن اطلاعات علمی خود باشد، چون نیازها و خواسته های جامعه نسبت به گذشته متفاوت شده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز حجت بر ما تمام شده و هیچ عذر و بهانه ای قابل پذیرش نیست، گفت: همه برنامه ریزی ها و حرکت های ما بر مبنای فقه جعفری باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز هم حوزه و هم دانشگاه شرایط فراهمی دارند و ما باید به رسالت خودمان در برابر این مراکز علمی کشور عمل کنیم، تصریح کرد: باید همه ظرفیت های موجود در کشور در جهت تقویت جایگاه اسلام ناب بهره گیریم.

وی در ادامه سخنان خود به هجم گسترده شبهات وارد شده از سوی دشمنان علیه اسلام ناب اشاره کرد و گفت: پژوهش در حوزه های علمیه با به گونه ای باشد که افزون بر پاسخگویی به نیاز، پاسخگوی شبهات مطرح شده نیز باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که حوزه های علمیه رسالت پاسداری از اسلام و انقلاب را به خوبی انجام داده اند، افزود: اگر امروز نسبت به رسالت خود در برابر اسلام و انقلاب کوتاهی کنیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در عرصه علمی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ایران اسلامی الگویی ارزنده در توسعه علمی و دیگر بخش ها است.

وی با بیان این که امروز جمهوری اسلامی ایران در بخش های علمی به خودکفایی کامل رسیده است، افزود: انقلاب اسلامی بستر جهش و رونق فعالیت های علمی در کشور را فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که توسعه علمی در هر کشوری زمینه اقتدار آن کشور را فراهم می کند، تصریح کرد: باوجود همه تحریم ها و مشکلاتی که دشمنان به کشورمان تحمیل کردند، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در علوم مختلف در عرصه بین المللی حضوری مقتدرانه دارد و این به برکت انقلاب اسلامی است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ایران اسلامی سرشار از استعدادهای نهفته علمی در عرصه های مختلف است، خاطرنشان کرد: باید زمینه لازم برای شکوفایی این استعدادهای ارزشمند در بخش های مختلف فراهم شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمن از رونق فعالیت های علمی کشورمان عصبانی است، بیان داشت: همه تلاش قدرت های غربی در 36 سال گذشته در جهت تضعیف نظام و انقلاب اسلامی به کار گرفته شده است./201/950/ب1

ارسال نظرات