۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۵۱۴۸۴
رییس کل دادگستری خراسان جنوبی:

فراوانی پرونده‌های مربوط به خانواده در دادگاه زنگ خطری برای جامعه است

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به فراوانی پرونده‌های حقوقی، گفت: نخستین فراوانی در پرونده‌های حقوقی مربوط به مطالبه وجه است و دومین فراوانی پرونده‌ها نیز مربوط به خانواده مانند طلاق، عدم امکان سازش و جهیزیه بوده است، پرونده‌های تشکیل شده خانواده در دادگاه زنگ خطری برای استان است چرا که خانواده کانون و بستر تشکیل جامعه است.
صیفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، علیرضا صیفی، رییس کل دادگستری خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان بیرجند اظهار داشت: دادگستری استان 13 واحد قضایی دارد که از این تعداد دو واحد به صورت دادگاه بخشی است که مشغول به خدمت قضایی برای مردم در استان می‌باشد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و این وسعت کار مدیران را در این استان سخت‌تر کرده است، گفت: علی‌رغم اینکه خراسان جنوبی 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و با استان سیستان و بلوچستان هم‌ مرز است اما با تعاملی که بین دستگاه‌های استان وجود دارد خراسان جنوبی از امنیت بالایی برخوردار است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به فراوانی پرونده‌هایی که منتهی به محکومیت در بخش کیفری شده است، افزود: مواد مخدر رتبه نخست فراوانی پرونده‌ها در بخش کیفری را دارد، 70 درصد از پرونده‌های متشکله مواد مخدر با توجه به هم مرز بودن خراسان جنوبی با افغانستان و استان سیستان و بلوچستان غیر بومی هستند.

صیفی با بیان اینکه دومین فراوانی پرونده‌ها در بخش کیفری مربوط به ایراد صدمات بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات است، تصریح کرد: خراسان جنوبی کمترین راه‌های مواصلاتی یک طرفه را در کشور دارد و این موضوع نارضایتی مردم را در پی داشته است، باید مدیران برای جاده‌های این استان به ویژه جاده قاین ـ بیرجند توجه ویژه‌‌ای کنند.

وی با اشاره به فراوانی پرونده‌های حقوقی، ادامه داد: نخستین فراوانی در پرونده‌های حقوقی مربوط به مطالبه وجه است و دومین فراوانی پرونده‌ها نیز مربوط به خانواده مانند طلاق، عدم امکان سازش و جهیزیه بوده است، پرونده‌های تشکیل شده خانواده در دادگاه زنگ خطری برای استان است چرا که خانواده کانون و بستر تشکیل جامعه است.

در این مراسم از زحمات هفت ساله محمدولی عبدالهی دادستان سابق بیرجند قدردانی و سیدحسین مقدسی به عنوان دادستان جدید بیرجند منصوب شد، همچنین محمدولی عبدالهی به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی منصوب شود./202/880/ب1

ارسال نظرات