۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۵۱۶۶۶
در باغ موزه دفاع مقدس؛

همایش «اصناف طلایه‌داران دفاع مقدس و پیشگامان اقتصاد مقاومتی» برگزار شد

سومین همایش ملی اصناف طلایه‌داران دفاع مقدس و پیشگامان اقتصاد مقاومتی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
ذ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن‌پور رییس بسیج اتاق اصناف ایران پیش از ظهر امروز در سومین همایش ملی اصناف که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز تحصیلی اظهار داشت: در رابطه با نقش اتاق اصناف در جنگ همین بس که 11 هزار شهید را تقدیم کشور کرد و این نشانگر شناسنامه و کارنامه خوب اصناف است.

وی با اشاره به جنگ صدر اسلام گفت: پس از اتمام این جنگ رزمندگان در حالتی که مجروحیت داشته و خسته از جنگ بودند پیامبر اکرم(ص) به آنها رو کردند و گفتند سعی کنید جهاد اکبر کنید و همه شوکه از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند با چه کسی دیگری باید نبرد کنیم، پیامبر(ص) فرمودند منظور از جهاد اکبر جهاد نفس است.

حسن‌پور با بیان اینکه جهاد نفس اصناف کسب روزی حلال است، خاطرنشان کرد: در میان جهاد اصغر و اکبر یک جهاد دیگر به نام جهاد کبیر است که مقام معظم رهبری این مفهوم را انصافا زنده کردند، جهاد کبیر به معنای اطاعت نکردن از دشمن است، آنچه امروزه در اقتصاد مقاومتی به عنوان جهاد کبیر است عدم تبعیت از دشمنان نظام هست.

رییس سازمان بسیج اتاق اصناف یادآور شد: مردم در گذشته به بزرگترهای خود نگاه می‌کردند اما الان صاحبان منصب به کجا نگاه می‌کنند، در گذشته در کمترین اتفاق مردم از هم گذشت می‌کردند اما الان مردم فکر می‌کنند دشمن نداریم و با هم می‌جنگند.

وی افزود: اگر مردم بدانند مشکل اقتصادی و فرهنگی کاملا در کشور معلوم است متوجه می‌شوند که تلاش ما برای برجام یک امر اشتباه است، ما اگر در تولیدات داخل خوب کار کنیم تمام مشکلات ما کاملا حل می‌شود.

در ادامه این برنامه ذوالقدر جانشین سپاه حضرت مجمد رسول الله تاکید کرد: باید از شهدای انقلاب اسلامی یاد کنیم، در کنار این یاد کردن باید شهدا را نیز درک داشته باشیم، خداوند در قرآن می‌فرماید به شهیدان مرده نگویید آنها زنده‌اند و روزی می‌خورند.

وی افزود: دفاع مقدس ما فراموش شدنی نیست و نباید فراموش کرد که همه دنیا از ما شکست خوردند، برخی می‌گویند ما سایه جنگ را از سر ایران برداشتیم اما باید بدانند که آمریکا یکبار از ما در حالی که مستقیما در 8 سال جنگ تحمیلی از عراق حمایت می‌کرد شکست خورد، پس امروز آمریکا نمی‌تواند با ما بجنگند.

جانشین سپاه حضرت مجمد رسول الله با بیان اینکه بازار ما در احیای دین محمدی نقش داشته تصریح کرد: بازار در احیای مراسم و واقعه عاشورا و همچنین در احیای دین نقش داشته است، بازاری‌ها ما در حفظ ‌های انقلاب اسلامی ایارن نیز تاثیر بسزایی را داشته و بسیاری از مبارزین از دل همین بازار بیرون آمدند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه امروز مشکل بیکاری، ازدواج آسان، کمک به ازدواج و سبک زندگی در بازار حل می‌شود، ابراز داشت: همه این مشکلات در دست کسبه و رزق و روزی حلال است، امام راحل فرمودند: مهم آن است که باورمان بیاید که ما می‌توانیم، البته این به شرطی است که آرام آرام به سمت موفقیت حرکت کنیم و این به دست بازاری‌ها میسر می‌شود‌.

وی تاکید کرد: کشورهای دور و نزدیک امروز از ما مدل فرهنگی می‌خواهند، حزب الله لبنان و سوریه مدل ما را گرفتند تا توانستند موفق باشند، البته مدل ما در اصل با گره زدن کل کشور به مردم ممکن می‌شود، اراده مردم تا زمانی که باشد همه چیز موفق خواهد بود که این امر برای کاسب در لقمه حلال نشر پیدا می‌کند، قدرت بعد از انقلاب در دست بازار افتاد و اگر این قشر اراده کنند می‌توانند نظام و کشور را اداره کنند.

در پایان این مراسم از تمبر شهدای اتاق اصناف با حضور آیت الله احدی، فاضلی، حسن‌پور و ذوالقدر رونمایی شد، همچنین از خانواده‌های شهدا دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل و تقدیر به عمل آمد.//201/816/ب1

ارسال نظرات