۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۵۱۷۲۲

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی از عدم نظارت بر شبکه‎های اجتماعی

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا از ترویج فساد و بی بند و باری در شبکه‎های اجتماعی انتقاد کرد.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا، در همایش سالانه مبلغان و خطیبان که از سوی موسسه امام علی (ع) در شهر لندن انگلیس برگزار شد، تروریست‎ها را دارای شاخه‎های سیاسی تکفیری و جنایتکارانه مختلفی دانست و خاطرنشان کرد: جریان‎های تروریستی و افراطی، مردم جهان به ویژه مسلمانان ساکن اروپا را به شدت تهدید می‎کنند.

وی به راه‎های فریب جوانان از سوی جریان‎های تروریستی اشاره کرد و گفت: هنگامی که یکی از افراد خانواده فریب باندهای تروریستی را بخورد فاجعه‎ای بزرگ در آن خانواده رخ می‎دهد بر همین اساس والدین باید مراقب افکار خود باشند و به سیره اهل بیت (ع) تمسک کنند.

حجت الاسلام کشمیری دومین راه فریب جوانان را دوستان ناباب دانست و تصریح کرد: دوستان به طور معمول از افکار و رفتار همدیگر متاثر می شوند بنابراین خانواده ها از نزدیک و به طور کامل با فرزندانشان در ارتباط باشند تا از طریق دوستی با افراد ناصالح گمراه نشوند.

وی مساجد را خانه خدا، مقدس و قابل احترام خواند و اظهار داشت: برخی از مساجد به مرکزی برای تجمع افراد ناصالح و تکفیری که درپی کشتار انسان‎های بی‎گناه هستند، تبدیل شده است لذا باید از فرزندانمان بخواهیم که به مساجد و مراسم‎هایی بروند که به آن اعتماد داشته باشند.

نماینده آیت الله سیستانی شبکه‎های اجتماعی را خطری در برابر جوانان دانست و اظهار داشت: متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر شبکه‎های اجتماعی وجود ندارد و در این شبکه‎ها افراد سودجود و فاسد بسیاری وجود دارند که در کمین فرزندانمان نشسته‎اند و ما در بسیاری از زمان‎ها در کنار آنان نیستیم که بدانیم در شبکه‎های مجازی چه کارهای انجام می‎دهند.

وی بیان داشت: آگاه سازی مسؤولان و والدین، برگزاری دوره‎های آموزشی ویژه جوانان، هماهنگی با علما و سخنرانان، تبلیغ اسلام صحیح و گسترش آن از راه‎ حل‎های نجات از دام جریان‎‎های تروریستی و افراطی است./994/ب902/د

ارسال نظرات