۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۵۱۹۴۲
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

طلاب با پختگی و آمادگی وارد عرصه تبلیغ شوند

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طلاب در حوزه های علمیه باید از هر نظر پخته تربیت شده و وارد عرصه تبلیغ شوند چرا که تمام حرکات، سکنات و رفتار آنها در جامعه به عنوان الگو مطرح است.
حسین پناهی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، پناهی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران ریحانه رسول اکرم(ص) ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: محور و مسیر حرکت زندگی بشری وابسته به قشر زنان است و چنین باوری از کلام امام راحل(ره) به دست آمده است که فرمودند: "از دامن زن مرد به معراج می رود".

وی با بیان اینکه زنان نصف جامعه را تشکیل داده و تربیت نصف دیگر جامعه نیز بر عهده آنان است، افزود: شما طلاب در حوزه های علمیه باید از هر نظر پخته تربیت شده و وارد عرصه تبلیغ شوید چرا که تمام حرکات، سکنات و رفتار شما در جامعه به عنوان الگو مطرح است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به رویارویی همواره بشر با هم در دو جبهه حق و باطل و پایان ناپذیری چنین نزاعی تا اتمام حیات بشری در روی زمین، گفت: تهدیدات نرم علیه انسان از پیش از خلقت او در اثر خود برتربینی و هوای نفس شیطان رانده شده آغاز شده و در اثر پیروی انسانهای گنهکار از وسواس خناس تا آخر دنیا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در طول حیات بشر همواره جنگهای متعددی صورت گرفته و روزگاری که در بین انسانها در این کره خاکی نزاع و دشمنی نباشد ثبت نشده است، یادآور شد: نخستین جنگ رسمی بشری تراوا یعنی اسب چوبی است و در اوج تاریخ تمدن بشر که جهان استعمار ادعای ایجاد سازمانهای حقوق بشری دارد از سال 2000 میلادی تا کنون حتی یک روز بدون جنگ و خونریزی ثبت نشده است.

پناهی هجوم غرب به کشورهای غرب آسیا برای چپاول ذخایر نفتی، گازی و معدنی این کشورها را عمده دلیل شیوع ناامنی و جنگ و جنایت در این کشورها دانست و تصریح کرد: جهان سلطه پس از دسترسی به صنایع پیشرفته که در کیفیت رفاه مادی انسانها تاثیر مثبتی داشت عامدانه کشورهای آفریقایی و آسیای غربی را از دسترسی به این صنایع دور داشته و به آنها با هدف چپاول سرمایه هایشان نام جهان سومی یا توسعه نیافته گذاشتند.

وی به تلاشهای غرب برای القای شبهات و راه انداختن جنگ نرم جهت ایجاد بحران روانی در بین مسلمانان اشاره و اضافه کرد: با چنین روشهایی تلاش کردند قدرت تحلیل را از مسلمانان گرفته و به آنان اجازه اثر گذاری و تبلیغ دین حیات بخش و الهی خود را ندهند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه ابرقدرتهای قرن 20 به کشورهای ضعیف القا می کردند که تنها راه ادامه حیات قدرتهای ضعیفتر وابستگی به یکی از دو ابر قدرت شرق و غرب است، گفت: در مقابل تحلیل آنان اراده ای قوی بر اساس هدایت و رهبری امام راحل(ره) قرار گرفت که مدل جدیدی از حکومت با محوریت تعالیم دینی و الهی ارائه داد و جهان کفر را به وحشت انداخت.

وی به اتحاد غرب و شرق عالم برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و به شکست وا داشتن این نهضت الهی اشاره و عنوان کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی غیور مردان کشور ما در ظل هدایت امام راحل(ره) در برابر تمام ابرقدرتها ایستادند.
استاد دانشگاه ارومیه حاکم شدن امنیت در کشور را حاصل حضور جوانان مومن و انقلابی در صحنه و قدرت نظامی و دفاعی کشور دانست و تصریح کرد: روزگاری تمام جاده های کشور به ویژه مناطق غربی و مرزی ناامن بود و همه ما هر لحظه ممکن بود در تیررس منافقان و مخالفان قرار گرفته و کشته شویم، اما امروز امنیتی بی نظیر در کشور بر قرار است.

پناهی با بیان اینکه دشمنان و مخالفان نظام اسلامی ساکت ننشسته و از عرصه های دیگری برای نفوذ و آسیب زدن به کشور در تلاشند، گفت: جنگ نرم را دشمنان از بدو انقلاب و به ویژه پس از ناامیدی از حمله نظامی پس از جنگ تحمیلی آغاز کردند و راه مقابله با آن نه فاصله گرفتن از قشر خاکستری و بدحجاب کشور بلکه نزدیکی به آنان و تلاش برای آشنا ساختن آنان با دستاوردهای عظیم و ارزشمند انقلاب اسلامی است.

گفتنی است، حوزه علمیه خواهران ریحانه رسول(ص) ارومیه مهر ماه سال گذشته تاسیس و با 33 نفر طلبه در دو پایه اول و دوم کار خود ادامه می دهد./202/936/ب1

ارسال نظرات