۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۵۱۹۴۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

اقدامات تفرقه انگیز ابزار دشمن برای به انحراف کشاندن مراسم‌های عزاداری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل از تلاش برخی جریانهای ضد شیعه برای ایجاد انحراف در مراسمات عزاداری ماه محرم خبرداد و گفت: حسب فرمایش رهبر معظم انقلاب هرگونه اهانت به مقدسات دیگر مذاهب و اقدامات تفرقه انگیز مورد قبول نبوده و ابزار دشمن برای به انحراف کشاندن مراسم عزاداری در محرم است.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه های ماه محرم از صدا و سیمای مرکز اردبیل، ضمن قدردانی ازمدیران و کارکنان صداو سیمای مرکز اردبیل در انعکاس مراسمات عزاداری مناطق مختلف استان از شبکه سبلان، خاطرنشان کرد: تولید وپخش بیش از 290 ساعت برنامه به مناسبت ایام عزاداری امام حسین(ع) نشان از اهتمام مدیران و برنامه سازان این مرکز به انعکاس عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) دارد.

وی از تلاش برخی جریانهای ضد شیعه برای ایجاد انحراف در مراسمات عزاداری خبرداد و گفت: حسب فرمایش مقام معظم رهبری هرگونه اهانت به مقدسات دیگر مذاهب و اقدامات تفرقه انگیز مورد قبول نبوده و ابزار دشمن برای به انحراف کشاندن مراسم عزاداری در محرم است.

حجت الاسلام ستوده، افزود: کشورهای مختلف دنیا تلاش دارند تا از هر بهانه ای و با ساختن فیلم های مختلف برای زنده نگه داشتن روحیه حماسی در جامعه خود استفاده کنند وما با داشتن ذخیره ای چون عاشورا وقیام حق طلبانه امام حسین(ع) باید بیشتر و بهتر از این امر برای حفظ و تقویت روحیه حق طلبی در دنیا استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد:‌ در عصر ارتباطات و رسانه، باید عزاداری‌های ما انعکاسی شایسته و مطلوب داشته باشد و در آن پیام عقلانیت و رفتار همراه با منطق و به دور از احساسات مورد توجه قرار گیرد.

مددی، مدیر کل صداو سیمای مرکز اردبیل نیز در این جلسه، ضمن اشاره به رضایتمندی مسؤولان رسانه ملی و همچنین مخاطبان از پخش برنامه های عزاداری مردم حسینی استان به خصوص تجمع بزرگ تاسوعا و عاشورا، مراسم استقبال از ماه محرم، مراسم سنتی تشت گذاری، عزاداری محلات شش گانه در بازار و مراسم عزاداری حسینه ثارالله و مساجد بزرگ اردبیل، گفت: امسال نیز طبق سنوات گذشته با تمام توان مراسم عزاداریهای سید و سالار شهیدان را در سراسر استان اردبیل چه به صورت زنده و چه به صورت پرتابل پوشش می دهیم.

وی پخش زنده مراسم تجمع تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه های مختلف سراسری و برون مرزی و پوشش خبری از شبکه های ملی را مهمترین برنامه صداو سیمای مرکز اردبیل در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان بیان کرد و افزود: ویژه برنامه های مرکز اردبیل مخاطبان زیادی در سراسر کشور و حتی خارج از کشور دارند.

مددی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در دهه اول محرم امسال هر شب عزاداری یکی از شهرستانهای استان و محلات و دستجات شاخص شهر اردبیل بصورت پرتابل ضبط و پخش می شود./101/937/ب1

ارسال نظرات