۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۵۱۹۷۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی اصفهان خبر داد؛

آمادگی اداره ارشاد برای اقدامات لازم در اعطای نشان درجه یک هنری

حجت الاسلام ارزانی هنرستان هنرهای زیبای اصفهان را هنرستانی به معنای واقعی در 80 سال قبل دانست و گفت: هنرمندان توانای اصفهانی به ما اطلاع رسانی کنند تا اقدامات لازم برای کسب نشان درجه یک هنری را برای آنها انجام دهیم، امروز بزرگترین دغدغه ما تدوین افق و چشم انداز 1404 هنرستان هنرهای زیبا است.
حجت الاسلام ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امشب در مراسم هشتادمین سالگرد تأسیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان و جشن تقدیر از 50 هنرمند پیشکسوت اصفهانی که ‏در محل هنرستان برگزار شد، با تبریک روز مباهله و نزول سوره «هل اتی» و روز تکریم بازنشستگان، گفت: هنرستان هنرهای زیبای اصفهان کانونی برای تربیت قویترین هنرمندان در ایران، جهان اسلام و همه عرصه هنرهای جهانی ‏بوده و هست.

مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اصفهان ادامه داد: خداوند در چنین روزی در سوره مبارکه دهر از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تقدیر می کند، همچنین هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی را گرامی می داریم و بسیار خوشحالیم که امشب در این مکان مقدس و در چنین موقعیتی که مقارن با مناسبتهای با برکتی است، جشن تقدیر از 50 هنرمند درجه یک اصفهانی را برگزار می کنیم.

حجت الاسلام ارزانی اظهار داشت: برای ما بسیار مشکل بود که بتوانیم به یک معیار مناسب برای تجلیل و تقدیر از برترینهای هنری اصفهان دست پیدا کنیم، چون واقعاً تعداد هنرمندان ارزشمند در این شهر بسیار زیاد است، بنابراین ما داشتن نشان درجه یک هنری و اخذ آن از سوی هنرمندان را ملاک قرار دادیم.

مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اصفهان ‏ابراز داشت: هنرستان هنرهای زیبای اصفهان در سال 1315 تأسیس شده است و در آن روزگار واقعاً هنرستان بوده، یعنی هنرستان به معنای «کنسرواتوآر» ملی هنر بوده است، هنرجویان 6 سال دوره ای را طی می کردند و مانند نگینی نه تنها در اصفهان بلکه در یزد، کهکیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری و در این قسمت از ایران می درخشیده است.

وی گفت: در همین جا از همه هنرمندان عزیز و توانمند اصفهانی خواهش می کنم تا برای اخذ نشان هنری درجه یک اقدام کنند و به ما اطلاع رسانی کنند تا ما به عنوان خادم فرهنگی مردم و هنرمندان به حضور ایشان بیاییم و فرمهای مربوطه و اقدامات لازم را انجام دهیم، بنده اطمینان دارم افرادی که در اصفهان لیاقت کسب نشان درجه یک هنری را دارند بسیار بیشتر از این تعدادی هستند که تاکنون در این زمینه اقدام کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اصفهان ‏بیان داشت: امروز در هشتادمین سالگرد این هنرستان دغدغه داریم تا افق 1404 هنرستان را تنظیم کنیم که قرار است این هنرستان در 1404 به کجا برود، یک بخشی از افق در دست ماست، یک بخش دیگر مربوط به وزارتخانه و قسمت دیگر آن مربوط به کل کشور است، این کار قطعاً زمانبر است و امیدواریم تا تحول شاخصی در چشم انداز این هنرستان خاص داشته باشیم، پرورش استعدادهای مهارت بنیان و استفاده از تکنولوژیهای روز  برای هنرجویان و هنرمندان این هنرستان از مهمترین خواسته های ماست تا بتوانیم با استفاده از پیشرفتهای نوین و هنر سنتی امثال استاد فرشچیان را به جهان هنر عرضه کنیم. /869/202/ب2

 

 

 

ارسال نظرات