۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۴۵۲۵۸۰
حجت الاسلام و المسلمین تراشیون:

زندگی مشترک جایگاه مصلحت اندیشی است نه منفعت طلبی

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زندگی مشترک جایگاه مصلحت اندیشی است نه مفعت طلبی گفت: اگر زن و شوهری می‌خواهند زندگی خوبی داشته باشند باید به جای منفعت طلبی در زندگی به دنبال چاره جویی و مصلحت اندیشی در حل مشکلات خود باشند.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یک زندگی خوب مستلزم شناخت ویژگی‌های یکدیگر، آشنایی با نیازها و تنظیم رفتار براساس ویژگی‌ها و نیازها است، گفت: زن و شوهر اگر ویژگی‌های یکدیگر را نشناسند و نتوانند رفتار خود را براساس شناخت متقابل از ویژگی‌های یکدیگر و نیازهای زندگی مشترک تنظیم کنند به طور یقین در زندگی مشترک موفقیتی کسب نخواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه لبخند زدن زنان در زندگی مشترک بیشتر از مردان است، افزود: این لبخند زدن بانوان یک حرکت صلح طلبانه در زندگی مشترک بوده و این حرکت بانوان به دلایل مختلف است که ترس از حوادث، نگرانی برای آینده و دست یابی به منفعت خاص از جمله این دلایل است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه لبخند زدن بانوان باید به جا و به موقوع باشد، تصریح کرد: لبخند زدن بی جا موجب اشتباه و برداشت غلط می‌شود به همین علت همانطور که گفته شد لبخند زدن به همسر و فرزندان باید به جا و به‌موقع باشد.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون با تأکید بر اینکه زن‌ها راز نگه دار تر از مردان هستند، ادامه داد: میزان حرف زدن و سخن گفتن در زنان بیشتر از مردان است زیرا زن‌ها به وسیله حرف زدن با دیگران تخلیه روحی می‌شوند در حالی که در مردان به این شکل نیست و برای اینکه یک زوج در زندگی خود مشکلات کمتری داشته باشند بهتر است زن برای حرف زدن با شوهرش زمان مناسبی را انتخاب کرده و بهتر است که شوهر هم نسبت به شنیدن حرف‌های همسرش دقت لازم را داشته باشد.

وی افزود: اگر مردی در هنگام حرف زدن با همسرش به سخنان او گوش ندهد باید بداند که بانوان خیلی سریع این مساله را متوجه شده و عدم گوش دادن همسر موجب رنجش آن‌ها می‌شود و مردان باید به این نکته دقت کنند که زن‌ها در هنگام حرف زدن با همسرشان تمرکز حواس و گوش دادن کامل او را می خواهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه زن و شوهر نباید عیب های یکدیگر را در مقابل خانواده خود بیان کنند، تصریح کرد: زمانی که زن عیب های شوهرش را به خانواده خود یا همسرش می‌گوید در حقیقت او در مقابل چشم دیگران تحقیر کرده و از آن جایی که خط قرمز مرد غرورش است ممکن است همین موضوع به جدایی و اختلافات شدید در زندگی مشترک آن‌ها ختم شود.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون گفت:در مورد زن هم همین‌طور است و مرد نباید عیب های همسرش را در مقابل دیگران بازگو کند و گاهی توجه به این موضوع مهم است که تحمل یک عیب راحت از حل آن است.

وی ادامه داد: اگر زن جلوی شوهرش بدگویی خانواده او را انجام بدهد متقابلا مرد هم همین رفتار را در مقابل خانواده زن انجام می‌دهد و یک ذره‌بین به دست می‌گیرد تا عیب های آن‌ها را جدا کند به همین علت گاهی بهتر است به جای عیب گرفتن، عیب ها را ناددیده بگیریم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: گاهی بانوان فکر می‌کنند که با یکبار حرف زدن با همسر خود می‌توانند پاره‌ای از مشکلات را حل کنند در حالی که دقت به این موضوع لازم است که گاهی باید این گفتگو ها چند بار و شاید بارها تکرار شود و آنچه که لازم است این بوده که این گفتگو ها باید شکل دوستانه به خود بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون با تأکید بر اینکه زندگی مشترک با توجه به خوبی‌ها شیرین و دلپذیر می شود، یادآور شد: اگر زن و شوهر در زندگی مشترک به خوبی‌های یکدیگر توجه کنند خواهند توانست که مشکلات زندگی مشترک را راحت‌تر پشت سر بگذارند و فشار روحی حاصل از مشکلات مختلف بر آن‌ها کمتر می شود./۹۶۸/پ202/ی

 

ارسال نظرات