۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۵۲۶۹۴
نماینده ولی فقیه در سپاه:

دشمن به دنبال تهی کردن محتوای انقلاب است/ توهین به مقدسات اهل سنت خیانت به اسلام است

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که بقای انقلاب به پایداری مردم است، گفت: امروز تهدیدهای زیادی وجود دارد و دشمن به دنبال خالی کردن محتوای جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش طلایه داران هدایت در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به بیان حساسیت های روز و نحوه چگونگی مواجهه با آنان پرداخت.

وی با بیان اینکه بعثت، آغاز اسلام، غدیر استحکام، عاشورا احیا و ظهور جهانی شدن اسلام است، اظهار داشت: بین بعثت، غدیر، عاشورا، ظهور و جهانی شدن اسلام پیوندی حقیقی و فرآیندی برقرار است و اکنون که در آستانه ماه محرم هستیم مهمترین فضای تبلیغی برای تحکیم مبانی دینی ایجاد شده، همچنین محتوا برای سخنرانی و نحوه ارائه اهمیت دارد که در انتها بازخورد را مشخص می‌کند.

برخی از تبلیغات دردهای جامعه را بیان نمی کند

وی درباره ارکان تبلیغات گفت: ارکان تبلیغات شامل پیام، پیام رسان، پیام گیرنده، شیوه انتقال پیام، ابزار انتقال پیام، زمان انتقال پیام و مکان انتقال پیام است باید در این تبلیغات به دردهای جامعه پرداخته شود و این درحالی است که امروز برخی از منبرهایی که از تلویزیون پخش می شود فقط تحریک احساسات است و درد جامعه را بیان نمی کند.  

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در سخنرانی‌ها باید دردهای جامعه بیان شود، عنوان کرد: در سخنرانی‌ها نباید فقط به تحریک عواطف و ایجاد شور پرداخت بلکه لازم است تعقل و شعور نیز با شور و عواطف پیوند یابد چرا که احساسات سبب تاثیرگذاری می شود اما کافی نیست.

وی افزود: اگر تبلیغات به تعقل نرسد و وادار به اندیشه نکند و درد روز را بیان نکند عاطفه به تنهایی نمی تواند حقیقت عاشورا را عمق ببخشد چرا که هر دوی اینها یعنی شور و شعور باید با هم گره بخورند.

بهترین مرجع برای تشخیص نیازهای مردم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه بهترین مرجع برای تشخیص نیازهای مردم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، گفت: بین نیاز و خواسته مردم تفاوت وجود دارد و باید نیازهای مردم را مورد توجه قرار دهیم البته با روش مناسب و این بستگی به هنر مبلغ دارد.

وی افزود: منبرهای تلویزیونی خواسته های مردم را ترویج می دهند و این درحالی است که نیاز مردم چیز دیگری است و باید مبلغان این موضوع را مورد توجه قرار بدهند که چگونه با هنرمندی می توانند داروی مورد نیاز مردم را در قالب شیرین به آنان ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بهترین و سالم ترین منبر سخنان رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: از جمله مواردی که در یک سال گذشته رهبری بر روی آنها تأکید کردند می توان به استکبار ستیزی اشاره کرد.

وی افزود: استحکام درونی نظام  نخستین گام است، پدیده نفوذ که به معنی تصرف ادراک سیاسی مسؤولان توسط دشمن است و تحریف شخصیت امام که نقشه دشمن برای قداست زدایی و سپس دین زدایی است ازجمله موضوعات دیگر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به حوادث تاریخ اسلام گفت: حادثه جنگ صفین را نفوذ بهم ریخت و نفوذ به دنبال این موضوع است که حادثه عاشورا را براندازی کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زیارت عاشورا، زیارت انقلابی است و این زیارت سند 50 سال خیانت است، تصریح کرد: هنر مبلغ است که متن زیارت عاشورا را به انقلابیگری پیوند بزند چرا که حادثه عاشورا حادثه تاریخی تکرار پذیر است و به همین دلیل توجه به تهدیدات اهمیت زیاد دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه یکی از علل شکست انقلاب‌ها فراموش کردن اهداف انقلاب است، گفت: بقای انقلاب به پایداری مردم است و امروز تهدیدهای زیادی وجود دارد و دشمن به دنبال خالی کردن محتوای جمهوری اسلامی است، همچنین نفوذ ابعاد گوناگونی دارد و نفوذ در اندیشه که سبب گرفتن تصمیم‌های نادرست می‌شود خیلی مهم است.

مراحل طرح دشمن برای براندازی

وی ادامه داد: اولین مرحله طرح دشمنان براندازی و اندیشه فتنه و مرحله دوم بعد از قدرت زدایی دولت به کنار زدن آن است و در مرحله سوم وقتی که جبهه حق مقاومت کرد نوبت به درگیری می رسد و قتل عام شروع می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمن به دنبال از بین بردن وحدت بین مسلمانان است و اگر به مقدسات اهل تسنن توهین کنیم به اسلام خیانت کرده‌ایم، اهل تسنن چهار دسته هستند عده‌ای هم پیمان با ایران هستند، عده‌ای در کشور های افغانستان و پاکستان هستند که امید به حمایت ایرانیان دارند.

 حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد:عده ای هم  سکولار هستند در غرب آسیا که بی طرف هستند و عده‌ای وهابیان و تکفیری‌ها هستند که دشمن جمهوری اسلامی ایران هستند و خدمت به ائمه با توجه به اقتضاء زمان حفظ وحدت است.

وی با بیان اینکه در طرح براندازی آنهایی که در روی صحنه کار می کنند برای همه شناخته شده هستند، افزود: اما کسانی که فتنه را طراحی می کنند را نمی توان معرفی کرد چرا که از خودشان سندی نمی گذارند واز طرفی برای آنها حریم درست می کنند./934/پ201/ج1

ارسال نظرات