۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۵۲۷۸۸
حسینی:

تدبیر اخیر رهبر انقلاب سبب انسجام در نیروهای انقلابی می شود

وزیر سابق ارشاد تدبیر رهبر معظم انقلاب را برای عدم ورود احمدی نژاد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آینده، موجب انسجام در بدنه نیروهای حزب اللهی دانست و گفت: با افرادی که خوی اشرافیگری و لیبرالی دارند، کشور به پیشرفت نمی رسد اما با اتکا به ظرفیت مردمی و نیروهای متدین دلسوز، انقلاب را به سرمنزل مقصود خواهد رسید.
شبی با آسمانی ها شبی با آسمانی ها شبی با آسمانی ها شبی با آسمانی ها شبی با آسمانی ها شبی با آسمانی ها شبی با آسمانی ها شبی با آسمانی ها شبی با آسمانی ها شبی با آسمانی ها شبی با آسمانی ها شبی با آسمانی ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم شبی با آسمانی ها و یادواره 23 شهید منطقه کمانگرکلا در بابل با بیان این مطلب که ما وظایف خطیری در قبال شهدا داریم، گفت: مردم وظایف خود را در قبال انقلاب انجام دادند و انتظار خدمت صادقانه و با تمام وجود را از مدیران و مسؤولان دارند.

وی افزود: رنج ها و مشکلات زیادی برای این انقلاب کشیده شده است و با عبور از فراز و نشیب های زیاد، به خاطر حضور مردم در صحنه و تبعیت از ولایت امروز جایگاه امروز ایران با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران عمل نکردن مسؤولان نسبت به وظایف خود در قبال مردم و انقلاب را موجب نارضایتی مردم دانست و تاکید کرد: به خاطر تساهل، تسامح، روحیه خستگی و حاکم نبودن روحیه حماسی و انقلابی در بین برخی از مسؤولان، انقلاب از مسیر اصلی خود دور می شود و این مساله نارضایتی جامعه و مردم را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به درپیش بودن ماه محرم از این ماه به عنوان ماه بصیرت و بیداری نام برد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه در قیام حسینی دارد زیرا قیام 15 خرداد به عنوان پایه گذار انقلاب از ماه محرم شکل گرفت.

حسینی  حماسه 9 دی را پس از عاشورای سال 88 مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: حماسه بزرگ 9 دی که موجب پاک شدن جریان فتنه از جامعه ما شد، از برکات ماه محرم بود، وعاظ و مداحان در ماه محرم از مطالبی که باعث روشنگری و بصیرت در جامعه می شود استفاده کنند تا روحیه انقلابی در جامعه ما همچنان زنده بماند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی به وعده مسؤولان دولت یازدهم در حین مذاکرات هسته ای پرداخت و گفت: آقایان که تمام مشکلات کشور حتی آب خوردن مردم را به برجام گره می زدند، چرا با گذشت چند ماه از اجرای برجام در پاسخ به مردم برای انجام وعده های داده شده، در مانده اند!

وی با بیان این مطلب که الان بسیاری از مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است، خطاب به مسؤولان دولت یازدهم، تاکید کرد: آیا شما وظایف خود را در قبال مسؤولیت خود برای خدمت به مردم انجام داده اید که الان پس از برجام مدعی می شوید که کشور مشکلی ندارد.

حسینی با سنگین خواندن وظایف مسؤولان به ویژه مسؤولان ارشد کشور در قبال شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: متأسفانه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم بر اساس آمار ناهنجاری های اجتماعی افزایش یافته و در عوض شتاب رشد علمی و فناوری ایران کاهش پیدا کرده است؛ بسیاری از پروژه های عمرانی کشور متوقف شده است و الان با تعطیلی مراکز بزرگ تولیدی مواجه هستیم.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های بزرگ مردمی برای اداره انقلاب و نظام اسلامی، تصریح کرد: مردم ما مردم وفادار به نظام و کشور هستند و در اوج مشکلات کشور از جمله درجنگ تحمیلی با همه وجود پای انقلاب ایستاده اند اما با مشاهده بی خیالی عده ای از مسؤولان برای حل مشکلات کشور، روح آنها دچار آزردگی شده است.

وی ادامه داد: نباید به خاطر تساهل، تسامح و کوتاهی های مسؤولان اجرایی کشور به قهقرا برود و مردم آزرده دل از نظام اسلامی شوند.

حسینی بر لزوم قدرشناسی مسؤولان از شهدا و ایثاگران و ادامه دادن این مسیر تاکید کرد و افزود: شهدای دفاع مقدس ادامه دهنده راه شهدای کربلا بودند و امروز هم شهدای مدافع حرم همان مسیر نورانی را طی می کنند.

وی با بیان این مطلب که شهدای مدافع حرم مردانه در مقابل جریان استکباری ایستادند تا امروز در امنیت باشیم، گفت: برخی در موضوع حمایت از مقاومت و حضور مدافعان حرم در سوریه خودشان را به تجاهل می زنند و کمک جمهوری اسلامی به جریان مقاومت در سوریه، لبنان و فلسطین آنها را ناراحت کرده است.

عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر این نکته که اگر ایستادگی مدافعان حرم در سوریه و عراق نبود، امروز امنیت ملی ما دچار آسیب فراوانی می شد، اظهار داشت: مگر در جنگ تحمیلی ما آغازگر جنگ بودیم که مورد تهاجم شدید مزدوران بعثی قرار گرفتیم و حتی برای امنیت ملی خودمان هم که شده باید از جریان مقاومت در قبال جبهه تفکیری صهیونیستی حمایت کنیم.

وی مهمترین ابزار را در حوزه امنیت بین الملل، قدرت بازدارندگی دانست و افزود: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی از جمله در حوزه دفاعی موجب دور شدن سایه جنگ از کشور شد نه مذاکره با قدرتهای استکباری که هر روز علیه انقلاب و نظام اسلامی توطئه های جدیدی را طرح ریزی می کنند.

حسینی با انتقاد از بیان این مطلب که در مذاکره سایه جنگ از کشور ما برداشته شد، گفت: قدرت دفاعی و فناوری های جوانان غیور ایران اسلامی از جمله در حوزه های موشکی موجب این شد که دشمن فکر حمله نظامی به ایران را از سر خود دور کند.

وی با اشاره به خاطرات شیمون پرز در خصوص علت عدم حمله رژیم صهیونیستی به ایران، افزود: قاتل جنایتکار قانا در خاطراتش به صراحت از تبعات حمله اسراییل به ایران وحشت داشت زیرا در صورت کوچکترین خطایی از هر یک از دشمنان ما تبعات سنگین و بزرگی  نصیب آنها می شود.

این فعال سیاسی با بیان این مطلب که با افکار لیبرالی و تکنوکراتی نمی توانستیم در حوزه های بزرگی مانند هسته ای و موشکی جهش های بزرگ علمی و پیشرفت های حیرت آور داشته باشیم، گفت: با وجود جهادگران تابع ولایت مانند شهید تهرانی مقدم ها توانستیم به این جایگاه بزرگ دست پیدا کنیم؛ اگر ما توفیقاتی  در کشور به دست آوردیم به واسطه تبعیت از ولایت فقیه بود و تخطی از فرامین ولایت موجب آسیب پذیری ما می شود.

حسینی  ولایت را مرکز وحدت و انسجام در کشور دانست و تاکید کرد: احمدی نژاد در برابر یک توصیه مقام معظم رهبری سر تسلیم و اطاعت را برای مصالح کشور فرود می آورد اما برخی ها حتی دستورات صریح مقام معظم رهبری را مانند برخود با مدیران متخلف فیش های حقوقی نجومی به اجرا در نمی آورند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان این که احمدی نژاد با خضوع در برابر توصیه مقام معظم رهبری ولایتمداری خود را نشان داد، تاکید کرد: حفظ نظام به تعبیر امام راحل از اوجب واجبات است و رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از شکاف و دو قطبی در کشور رهبری این توصیه را فرمودند چون عده ای از افراد در کشور برای مصالح نظام و مردم دل نمی سوزانند.

وی  افزود: در سال 88 تذکرات و توصیه های مختلفی از جانب مقام معظم رهبری هم به صورت خصوصی و هم علنی به برخی از افراد داده شد اما عدم تمکین آنها در برابر ولایت موجب فتنه ای 10 ماهه در کشور شد.

حسینی با اشاره به اینکه فتنه 88 برای ایجاد خلل در رشد کشور از جمله در حوزه های علمی و فناوری و نیز در زمینه توسعه حوزه نفوذ کشور بود، گفت: ما در سال 88 در حال شتاب علمی و ارائه خدمات گسترده دولت اسلامی به مردم بودیم و پیشرفت هایی که در داخل کشور داشتیم ناگهان با راه افتادن وضعیت آشفته در کشور و فتنه به بهانه انتخاب این مسیر متوقف شد.

وی ادامه داد: خیانت برخی ها در جریان فتنه 88 برای قدرت طلبی بود و تا آنجا پیش رفتند که ضمن ارتباط با ضد انقلاب خارج نشین به مقامات غربی تحریم اقتصادی کشور را توصیه می کردند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی احساس ضعف در برابر دشمنان را مغایر با شعار هیهات من الذله حسینی دانست و تصریح کرد: در دوره دولت اصلاحات با تاکید بر آزادی، از فرهنگ آمریکایی و جامعه مدنی تجلیل شد که نتیجه آن نامیدن ایران به عنوان محور شرارت از سوی مقامات آمریکایی بود.

وی افزود: احساس ضعف در برابر دشمنان موجب وقیح تر شدن آنها می شود واین با مرام و مسلک عاشورایی منافات دارد زیرا شعار هیهات من الذله برای سربلندی و عزت مداری است.

حسینی با اشاره به عدم خوشبینی مقام معظم رهبری برای مذاکره مستقیم با آمریکایی ها در جریان مذاکرات هسته ای، گفت: عده ای با تبلیغات خود این تفکر را در کشور راه انداختند که با گفتگوی مستقیم با آمریکا در  مساله هسته ای می توانند مشکلات را حل کنند اما نتیجه برجام واهی و خیالی بودن این تصور را به اثبات رساند؛ دولت آمریکا یک دولت عهد شکن است و اصلا قابل اعتماد نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با اشاره به افزایش مشکلات اجتماعی و تعطیلی مراکز تولیدی در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: وقتی افکار عمومی عملی نشدن وعده های داده شده برای برجام از جمله رفع مشکلات محیط زیست، اشتغال، آب و دیگر وعده های داده شده را پس از ماهها از اجرای برجام مطالبه می کند، حرفهای دیگری از مسؤولان شنیده می شود.

وی خطاب به مسؤولان دولت یازدهم، گفت: بسیاری از پروژه های علمی و اقتصادی کشور که با روحیه جهادی و انقلابی در حال رشد چشمگیری بود، کاهش پیدا کرده است و این مسائل آیا دغدغه ای برای شما ایجاد نمی کند؟

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران در پاسخ به سخنان برخی از مقامات دولت یازدهم در خصوص درخواست مذاکره با آمریکا در مسائل منطقه ای مانند سوریه و یمن، اظهار داشت: حتما آقایان می خواستند ابزارهای قدرت ایران را مانند دستاوردهای هسته ای به ثمن بخس در مسائل منطقه ای از دست بدهند تا اهرم قدرتی در دست ما نباشد.

وی با انتقاد شدید از پذیرش خود تحریمی در جریان FATF، تصریح کرد: متأسفانه پذیرش عدم ارائه خدمات بانکی به نهادهای انقلابی و سپاه از سوی دولت در جریان FATF یک خودتحریمی پذیرفته شده از سوی دولت است.

حسینی با اشاره به این مطلب که امروز در کنارعمارها به ابوذرها برای ایستادگی در مقابل خط انحراف نیاز است، گفت: نسبت به مسائل کشور نباید بی تفاوت بود و سکوت جایز نیست و در کنار عمارها، ابوذرها هم باید فریاد برآورند.

وی با بیان این که روحیه مقاومت و ایستادگی برای کشور ضروری است، افزود: ظرفیت های ایجاد شده برای مذاکرات، ناشی از اقدامات انجام شده در گذشته بود که قدرت بازدارندگی در کشور ایجاد کرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری برای قرار داشتن در جنگ احزاب در کشور، اظهار داشت: در تمام حوزهای کشور مانند حوزه های فرهنگی، اقتصادی در حال نبرد با دشمنان هستیم و باید با پیروی از سیره شهدا راه مقاومت را با تبعیت کامل از ولایت فقیه در پیش بگیریم.

وی تبعیت از رهبری را رمز قدرت و پیروزی در کشور دانست و اظهار داشت: دست برتر را در منطقه با وجود همین جوانان مخلص و مردم ولایی داریم و با حضور در صحنه بودن مردم و تبعیت کامل از ولایت فقیه پیروزی ما حتمی است.

حسینی برخورد شعاری با اقتصاد مقاومتی از سوی دولت یازدهم را موجب عدم توفیق در این عرصه عنوان کرد و افزود: اگر به جای شعار دادن صرف، به اقتصاد مقاومتی به موقع عمل می شد این مشکلات را در کشور نداشتیم.

وی  تصریح کرد: اگر به جای بایگانی کردن نقشه فرهنگی کشور به آن عمل شده بود و در سیاست خارجی از موضع عزت در کنار حکمت و مصلحت استفاده کرده بودیم، این وضعیت نگران کننده را در این حوزه ها نداشتیم.

عضو کابینه دولت دهم با اشاره به برخی خدمات دولت قبل و تبعیت احمدی نژاد از رهبرمعظم انقلاب، خاطرنشان کرد: آقای احمدی نژاد با نگارش نامه به مقام معظم رهبری در جریان توصیه ایشان برای عدم ورود در انتخابات، ولایت‌مداری خود را اعلام کرد و این تبعیت از رهبری قابل حمد و ثنای الهی است.

وی ادامه داد: در نقطه مقابل تبعیت آقای احمدی نژاد از مقام معظم رهبری، نصایح رهبری در برخی از افراد اثر نمی‌کند و آنها راه خودشان را می‌روند اما همچنان ادعای ولایتمداری دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم در مسأله حقوق های نجومی گفت: دولت یازدهم عزمی برای مقابله به حقوق های نجومی ندارد اما در ظاهر ادعای اطاعت می کنند.

وی تدبیر رهبر معظم انقلاب را برای عدم ورود احمدی نژاد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آینده، موجب انسجام در بدنه نیروهای حزب اللهی دانست و گفت: با افرادی که خوی اشرافیگری و لیبرالی دارند، کشور به پیشرفت نمی رسد اما با اتکا به ظرفیت مردمی و نیروهای متدین دلسوز، انقلاب را به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

حسینی با بیان این مطلب که مردم سال آینده با تصمیم خود وضعیت کشور را دگرگون خواهند کرد، تصریح کرد: مردم سال آینده در مقابل جریان اشرافیگری و تجمل گرایی مسؤولان خواهند ایستاد و با تصمیم خود کشور وضعیت فعلی را دگرگون خواهند کرد.

گفتنی است، این مراسم به همت پایگاه بسیج سردار شهید مهدی میرزاجانزاده برگزار شد و طی آن تندیسی که منقش به وصیت نامه امیرشهید اسماعیل حبیبی نقش بسته بود از سوی فرزند این شهید به وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه  با یک چفیه اهدا شد./1313/پ201/ج1

ارسال نظرات