۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۵۲۸۰۳
رییس اداره تبلیغات اسلامی اقلید خطاب به مسؤولان؛

اجازه ندهید جوانان شیعه به‌ سوی جریان‌های انحرافی و سلفی گری کشانده شوند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اقلید از مسؤولان این شهرستان خواست راهی برای نجات جوانان پاک و شیفته اهل‌بیت(ع) پیدا کنند و نگذارند فرزندان شیعه به‌ سوی جریان‌های انحرافی و افراطی و سلفی گری کشانده شوند.
حجت الاسلام هادی تشکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از فارس، حجت‌الاسلام هادی تشکری، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اقلید در بیستمین همایش عاشورایی این شهرستان که با حضور مردم و مسؤولان هیأت‌های مذهبی این شهرستان برگزار شد، گفت: در شهرستان اقلید 85 هیأت ثبت‌شده داریم که 25 هیأت در شهر و بقیه در شهرستان اقلید متمرکز هستند.

وی با اشاره به آیین چاووشی خانی در خیابان‌های اقلید، افزود: ماه محرم و صفر در شهرستان ولایی اقلید حال و هوای ویژه‌ای  دارد و مردم قبل از فرا رسیدن محرم خود را برای استفاده هر چه بیشتر از این ماه آماده می‌کنند که یکی از این آیین‌ها، آیین چاوشی خوانی در قبل از ماه محرم است.

لزوم تبیین شعور حسینی در ماه محرم و صفر

حجت‌الاسلام تشکری با اشاره به لزوم تبیین شعور حسینی در ماه محرم و صفر، اظهار کرد: امسال نزدیک به 60 مبلغ دینی در سطح شهرستان اعزام‌ شده‌اند که با خطابه، وعظ و سخنرانی به راهنمایی و ارشاد مردم می‌پردازند.

وی با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی مردم نسبت به حماسه حسینی ابراز کرد: برخی از مطالبی که از سوی مداحان و سخنرانان درباره قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا گفته می‌شود، مستند نیست.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اقلید بیان کرد: اغلب تاریخ‌های ما مربوط به قرن سوم تا پنجم است و وقتی می‌خواهیم درباره عاشورا مستند سخن بگوییم ملاک ما کتب تاریخی قرون مذکور است.

وی ادامه داد: مشهور است امام حسین(ع) حج خود را ناتمام گذاشتند در حالی‌ که امام حسین(ع) برای حج محرم نشده بودند و عمره مفرده به‌ جا آورده بودند و همچنین نقل می‌کنند اصحاب امام حسین(ع) شب عاشورا پراکنده شدند در حالی‌ که طبق روایت از امام معصوم(ع) این‌گونه نبوده و زمانی که خبر شهادت مسلم بن عقیل به گوش رسید پراکندگی صورت گرفت.

حجت‌الاسلام تشکری با اشاره به مطالب غیرمستند درباره قیام امام حسین(ع) و عاشورا، ادامه داد: تنها رفتن حضرت عباس(ع) برای آوردن آب مشهور غیرمستندی است؛ زیرا هر دو برادر با هم بودند یعنی امام حسین(ع) نیز همراه با حضرت عباس(ع) بودند.

وی خاطرنشان کرد: غسل شهادت بر بدن امام حسین(ع) و یاران ایشان از مشهورات غیرمستند است و حضرت سیدالشهدا(ع) دعای عرفه را چند روز قبل از واقعه عاشورا قرائت نکرده‌اند بلکه در سال‌های قبل قرائت‌شده است.

این مبلغ دینی بریده شدن انگشت امام حسین(ع) برای غارت انگشتر را یکی دیگر از مشهورات غیر مستند خواند و گفت: عروسی حضرت قاسم(ع)، حضور شهربانو و لیلا در کربلا و همچنین از خود بی‌خود شدن حضرت زینب(س) بعد از دیدن سر حضرت امام حسین(ع) بر نیزه، از دیگر مشهورات غیر مستند عاشورا است.

سوء استفاده جریان‌های افراطی از احساسات پاک مردم در ماه محرم و صفر

وی با اشاره به فعالیت هیأت‌های بدون مجوز در شهرستان اقلید، بیان کرد: عده‌ای بدون توجه به شرایط زمان، مکان، مسائل جاری جهان اسلام به مقدسات اهل سنت توهین می‌کنند و شعارهای  افراطی سر می‌دهند که نتیجه آن تشدید اختلافات دینی است.

حجت‌الاسلام تشکری یادآور شد: این افراد با سوءاستفاده از احساسات و عواطف پاک شیعی و بهره‌برداری از هیأت‌های مذهبی سبب ایجاد شکاف بین بدنه مذهبی مردم و نظام اسلامی می‌شوند و اتحاد و انسجام جامعه و نظام را مورد هجمه قرار می‌دهند.

وی تأکید کرد: بزرگداشت شعائر حسینی بسیار مطلوب است اما زمانی که برای تحقق این تکریم و تجلیل استفاده از هر ابزاری مجاز شمرده می‌شود، قطعاً اشکالات و اختلالاتی رخ خواهد داد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اقلید از مسؤولان این شهرستان خواست راهی برای نجات جوانان پاک و شیفته اهل‌بیت(ع) پیدا کنند و نگذارند فرزندان شیعه به‌ سوی جریان‌های انحرافی و افراطی و سلفی گری کشانده شوند.

وی جریان انحرافی را داری اهداف سازمان‌یافته دانست و تصریح کرد: قدرت‌طلبی سیاسی، توهین به علما و مراجع گرانقدر، تأکید بر مسائل اختلافی شیعه و سنی، تأکید بر احیای افراطی شعائر حسینی و  مخالفت با ولایت‌فقیه و نظام اسلامی برخی از اهداف و سیاست‌های جریان افراطی شیعی است.

شایان‌ ذکر است، در پایان این همایش که در حسینیه علی بن ابیطالب اقلید برگزار شد از هیأت‌های نمونه و خادمان اهل‌بیت(ع) با اهداء لوح، تقدیر و تشکر شد./۹۱۹/202/ب2

ارسال نظرات