۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۵۳۰۷۰

نمایشگاه قرآن کریم در تبریز برپا می شود

همزمان با چهاردهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، نمایشگاه قرآن کریم با حضور مؤسسات و مراکز حوزوی و فعال قرآنی برپا خواهد شد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست هم اندیشی نهادهای فرهنگی و مؤسسات قرآنی استان برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته قرار است نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با نمایشگاه کتاب تبریز برگزار شود.

وی با بیان این‌که نمایشگاه قرآن طی روزهای 26 مهر تا اول آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برپا خواهد بود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در سالن شهریار و با حضور مؤسسات فعال قرآنی و همچنین مراکز حوزوی برگزار می شود که انتظار داریم تمامی شرکت‌کنندگان تازه‌ترین محصولات فرهنگی و قرآنی خود را ارائه کنند.

لایقی از برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته و ممتاز جهانی و کشوری همزمان با این نمایشگاه خبر داد و گفت: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت قرآن کریم، برپایی نمایشگاه های هنری در زمینه خوشنویسی، نقاشی، عکس و فرش، اجرای نمایش با موضوعات دینی و مذهبی، برگزاری جلسات سخنرانی از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تقارن زمان برگزاری نمایشگاه قرآن با ایام سوگواری ماه محرم را فرصتی برای ترویج معارف حسینی دانست و افزود: به دلیل همزمانی برگزاری این نمایشگاه با ایام محرم، برنامه های متنوعی متناسب با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با تشریح اهداف برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در تبریز اظهار داشت: شناسایی، معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه های مختلف با فعالیت های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه های قرآنی هدف اصلی برگزاری نمایشگاه است.

لایقی خواستار هماهنگی و هم‌افزایی سازمان ها و مؤسسات دینی، قرآنی و حوزوی در برگزاری باشکوه‌ این نمایشگاه شد و گفت: کمک به نقش آفرینی مراکز قرآنی در فعالیت های فرهنگی و گسترش فضای معنوی و کاهش آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در تبریز است./935/202/ب3

 

ارسال نظرات