۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۵۳۱۰۸
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

تبیین فلسفه قیام عاشورا مهم‌ترین رسالت روحانیان در ماه محرم است

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت و ظرفیت مجالس ماه محرم، گفت: تبیین هدف و فلسفه قیام عاشورا مهم‌ترین رسالت روحانیان و شبکه تبلیغ در مجالس و محافل ماه‌های محرم و صفر است.
حجت الاسلام هدایتی- رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در آیین سیاه‌پوشی و شال گذاری مداحان و روحانیان که در آستانه فرارسیدن ماه محرم برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع)، اظهار کرد: باید با درک عظمت، جایگاه و نقش ماه محرم برای استفاده حداکثری معنوی از این ماه برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم.

وی با نقل جمله‌ای از امام خمینی (ره) در خصوص اهمیت عزاداری در محرم و صفر، اضافه کرد: همان‌گونه که امام راحل فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است که تحقق این سخن گران‌بها منوط به دنبال کردن اهداف قیام امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام هدایتی خطاب به روحانیان مبلغ، افزود: بهترین محور برای موعظه و سخنرانی در این ایام توجه به اهداف قیام امام است؛ زیرا یکی از مهم‌ترین اهداف ایشان از قیام، امر به معروف و نهی از منکر بود که نیاز اصلی جامعه امروز ما است.

وی با بیان اینکه شبکه تبلیغ نقش مهمی در حوزه‌های مختلف دارد، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم شبکه تبلیغ در ماه محرم تبیین فلسفه قیام عاشورا است که این مهم در ابعاد گوناگون باید تحلیل و بررسی شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی بجنورد الگوسازی و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه را یکی از رسالت‌های مهم مبلغان دانست و گفت: باید محافل و مجالس ماه‌های محرم و صفر محلی برای تبیین فلسفه و هدف قیام عاشورا و فرهنگ حسینی باشد.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: در ایام ماه محرم برنامه‌های مهمی در عرصه‌های مختلف فرهنگی در بجنورد تدوین شده که ترویج سبک زندگی حسینی یکی از این برنامه‌ها است.

به گفته وی باید در مراسم و مجالس ماه محرم به مسائل اجتماعی توجه شود؛ چراکه امروز توجه به امور اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی موجود ازجمله طلاق، اعتیاد، فسادهای اخلاقی و حاشیه‌نشینی از ضرورتهای نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اعزام بیش از ۶۰ روحانی مبلغ به نقاط مختلف شهرستان بجنورد در ماه محرم، از آمادگی هیئات مذهبی و مساجد شهرستان برای مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) خبر داد.

وی افزود: این روحانیان فردا برای تبلیغ علوم دینی، آشنایی مردم با مبانی دینی، اخلاقی، ترویج فرهنگ عاشورایی و برپایی مراسم مذهبی ویژه ایام محرم به نقاط مختلف شهرستان بجنورد اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه حرکت دسته‌های عزاداری در این شهرستان یکی از نقاط قوت در عزاداری ماه محرم است، اضافه کرد: با وجود این اگر برای زمان حرکت این هیأتها برنامه‌ریزی صحیحی صورت نگیرد، این نقطه قوت به ضعف بدل می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده طی چند سال اخیر حرکت دسته‌های عزاداری در شب‌های دهه نخست ماه محرم نظم بهتری پیدا کرده اما امید می‌رود با تمهیدات اندیشیده‌ شده در ماه محرم امسال این نظم ملموس‌تر از سالهای پیش باشد.

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در هزار و 68 هیأت مذهبی و هزار و 140 باب مسجد و حسینیه با همکاری بیش از هزار روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت (ع) برگزار می‌شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات