۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۵۳۱۱۳
در واکنش به اعتراض مراجع به اجرای کنسرت در قم و مشهد مطرح شد؛

اصلی ترین تهدید فرهنگ کشور اختلافات و کج سلیقگی های داخلی است

معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: همراهی هنر با فرهنگ و مذهب می تواند در فهماندن معارف و حقایق دینی و مذهبی موثر باشد، بنابراین لازم است که نهادهای متولی هنر، فرهنگ و مذهب به هم نزدیک شده و با هم تعامل و همفکری داشته و با رسیدن به ظرفیتهای عمیق و برنامه های موثر کار را به جلو ببرند.
مدیر منابع انسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه،مهدی حبیبی، معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اصلی ترین تهدید فرهنگ کشور را اختلافات و کج سلیقگی های داخلی عنوان و اضافه کرد: چنین اختلافاتی ظرفیتهای موجود هنری و فرهنگی کشور را از بین برده و بر ولنگاری فرهنگی دامن می زند.

حبیبی وجود شکاف و فاصله در بین بخشها و نهادهای مختلف در جامعه را به ضرر تقویت فرهنگ خونند و افزود: اینکه در قم برنامه گرامیداشت مولانا برگزار شود و جامعه مدرسین قم بخاطر پخش موسیقی در این مراسم موضع گرفته و اعتراض کنند و یا ماجراهایی که در مشهد بخاطر اجرای کنسرت اتفاق افتاد و از این طرف هنرمندان بدون توجه به قداستها و همکاری با جامعه مذهبی کشور بخواهند برنامه های خود را به پیش ببرند همگی به هنر و فرهنگ در این کشور آسیب زده و شکافها را بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه حفظ فرهنگ و توسعه آن تنها از راه هنر محقق می شود، تصریح کرد: همراهی هنر با فرهنگ و مذهب می تواند در فهماندن معارف و حقایق دینی و مذهبی موثر باشد، بنابراین لازم است که نهادهای متولی هنر، فرهنگ و مذهب به هم نزدیک شده با هم تعامل و همفکری داشته و با رسیدن به ظرفیتهای عمیق و برنامه های موثر کار را به جلو ببرند.

معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با بیان اینکه در هیچ جای تاریخ فرهنگ و تمدن این کشور حکومتها نقشی نداشته اند و به عنوان مثال نهضت عاشورا را تنها و عشق و اخلاص مردم به مسیر پاک حسینی(ع) حفظ کرده است، گفت: امروز هم هیچ هنرمندی برای تولید اثری هنری که در زمینه این نهضت عظیم و شور انگیز باشد مطالبه پول و اعتبار نمی کند و تنها به عشق حسین(ع) و قرابت به خاندان طهارت فعالیت می کند که این مسأله قدر دانستنی است.

وی ادامه داد: اگر ما از داشته های خود مراقبت نکرده و در اثر اختلافات و تفرقه های داخلی از آنان غفلت کرده و بی اهمیت تصورشان کنیم دیگران به سمت داشته های ما دست درازی کرده و آثار فاخری را که از بزرگان این سرزمین به جا مانده است به سرقت برده و به نام خود ثبت می کنند.

حبیبی گفت: اگر در گذشته قاچاق سوخت رواج داشت امروز قاچاق هنر و هنرمندان شایع شده و این مسأله در استانهای مرزنشین بیشتر خود را نشان می دهد.

وی افزود: دشمنان انقلاب و اسلام سرمایه گذاریهای هنگفتی را در رواج بی فرهنگی و دزدی آثار هنری و فرهنگی این کشور می کنند که یادگار نیاکان و گذشتگان ما است و آن را خالصانه بدون همراهی و همکاری هیچ دولت و قدرتی به دست ما رسانده اند.

معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری، معرفی مولانا به عنوان یک شاعر ترکیه ای را یکی از تلاشهای بیگانگان برای دزدی هنرمندان صاحب نام این خاک دانست و گفت: ترکیه ای ها کتاب مثنوی معنوی را به عنوان اثری متعلق به خود به مسؤولان آمریکایی هدیه می دهند.

وی به حضور ورزشکاران و مربیانی ایرانی الاصل در المپیک امسال که در زیر پرچم دیگر کشورها فعالیت و افتخار آفرینی کردند اشاره و اظهار کرد: این جای تاسف دارد که نیروی انسانی ما در کشور خود قدردانسته نشود و بخاطر وجود بی توجهی ها و عدم جذب وی در عرصه های بین المللی زیر علم دیگر کشورها رفته و با هموطن خود مبارزه کند.

مدیر منابع انسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی رها کردن هنرمندان و نام آوران کشور را پس از تولید اثر یا افتخار آفرینی به حال خود و عدم توجه به خواست و نیازهای آنان را خطایی بزرگ در تمام عرصه ها دانست و گفت: چنین بی توجهی ها و به حال خود رها کردنها سبب ایجاد رفتاری دوگانه در جوانان به ویژه عرصه هنری شده و بر بازار آشفته فرهنگ در ایران دامن می زند.

وی تصریح کرد: باید با جذب نخبگان فکری، هنری، علمی و مذهبی همه نیروها را در یک نقطه قابل ارزیابی و برنامه ریزی جمع کرده و از همه ظرفیتها برای پیشبرد اهداف اسلامی و انقلابی و رسیدن به یک ارتباط موثر و سازنده استفاده کرد.

حبیبی در پایان از رئیس جدید حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خواست تا با استفاده از همه ظرفیتهای موجود در استان به تولید آثار هنری پایدار و متناسب با برنامه های مقاومت اسلامی و انقلابی پرداخته و نقشه راهی معین و قابل اجرا تعریف کند.

در این مراسم ضمن اهدا لوح تقدیر از فعالیتها و تلاشهای نتیجه بخش علیرضا نوروزی مدیر سابق نهاد حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی قدردانی شده و احد هوشمند به عنوان رئیس جدید این نهاد به وسیله معاون منابع انسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور معرفی شد./936/202/ب3

 

ارسال نظرات