۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۵۳۱۵۷
استاد حوزه علميه:

عاشورا انقلابی بزرگ و فراتر از يک ادبيات تاريخي است

استاد حوزه علميه با تأکيد بر ارتباط نسل جوان با نهضت عاشورا، گفت: عاشورا يک انقلاب بزرگ و فراتر از يک ادبيات تاريخي است که حضرت زينب(س) آن را ادامه داد.
حجت الاسلام سيد حسين كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد حسين کاظمي علوي يکشنبه شب در تکيه حضرت علي اکبر(ع) دارالسياده علوي در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان محمود ابن امام باقر(ع)، ضمن عرض تسليت ايام سوگواري حضرت اباعبدالله(ع)، گفت: همه انبيا، از آدم تا خاتم نام امام حسين(ع) را بر زبان جاري کردند و در بسياري از ايام بر زيارت سيد الشهدا(ع) سفارش شده است.

وي افزود: امام هادي(ع) شخصي را اجير مي کند تا به نيابت از ايشان به زيارت امام حسين(ع) برود که اين موارد نشان از عظمت امام حسين(ع) و اهميت زيارت ايشان است.

حجت الاسلام کاظمي با بيان اينکه شفا در تربت اباعبدالله(ع) است، گفت: امام سجاد(ع)، کشته شدن حمزه در جنگ احد، شهادت جعفر در جنگ موته و شهادت امام حسين(ع) در روز عاشورا را از بدترين حوادث دنيا مي داند.

استاد حوزه علميه با بيان اينکه نويسنده مسيحي در کتاب خود مي نويسد امام حسين(ع) صرفا متعلق به شيعيان نيست، بلکه براي تمام عالم است، ادامه داد: صلابت و تواضع امام حسين(ع) مرا مجذوب خود کرده است.

وي با اشاره به اينکه همه انبيا و ائمه معصوم(ع) براي امام حسين(ع) گريه مي کردند، بیان کرد: امام رضا(ع) مي فرمايد آنقدر براي امام حسين(ع) گريه کن تا چشمها و گونه هايت سرخ شود.

حجت الاسلام کاظمي با بيان اينکه مجلس عزاي اباعبدالله محل پرورش فضائل و روح است، گفت: در ايام محرم بايد اهداف قيام عاشورا براي مردم تبيين شود.

استاد حوزه علميه با اشاره به اينکه در عاشورا، توجه به نماز، امر به به معروف و نهي از منکر، بصيرت و آزادگي نهفته است، افزود: اهداف واقعه عاشورا و رشادت هاي امام حسين(ع) و يارانش بايد بررسي شود و ابعاد آن را تفسير و بازگو کرد.

حجت الاسلام کاظمي با تأکيد بر ارتباط نسل جوان با نهضت عاشورا، گفت: عاشورا يک انقلاب بزرگ و فراتر از يک ادبيات تاريخي است که حضرت زينب(س) آن را ادامه داد./203/1307/ب1

ارسال نظرات