۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۵۳۸۶۵
کارشناس مسائل دینی:

خوردن بیت المال برای بعضی از افراد جامعه بسیار راحت شده است

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که خوردن بیت المال برای بعضی از افراد راحت شده، گفت: متأسفانه بعضی ها در دنیا، خوردن بیت المال برایشان راحت شده، و کاری به حق و قانون هم ندارند و سعی دارند برای کارهای خود توجیهاتی بی فایده بیاورند تا حقوق های کلان خود را درست کنند.
بیت المال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید حسین حسینی، کارشناس مسائل دینی در شب چهارم ماه محرم در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: کسی که در وقت اداری، کار شخصی می کند، لقمه ای را که با این حقوق وارد خانه می برد، حرام است.

وی افزود: لقمه حرام اعمال انسان را در درگاه خداوند قبول نمی کند و انسان ها اگر در دنیا لقمه حرام، بخورند در این صورت جامعه دچار هرج و مرج می شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که شهید مغفوری با کارهای خوب در دنیا، به دجه شهادت نائل شد، ابراز داشت: شهید مغفوری کسی است که در سرکار، کار شخصی را ترک می کرد همچون اگر می خواست چیزی را برای خانه بنویسد، با خودکار غیر اداری آن کار را می کرد.

وی بیان داشت: متأسفانه بعضی ها در دنیا، خوردن بیت المال برایشان راحت شده، و کاری به حق و قانون هم ندارند و برای خود توجیهات بی فایده می آورند تا حقوق های کلان خود را درست کنند.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که مردم در زمان حضرت موسی(ع) دچار خشک سالی شدند، تصریح کرد: خوردن لقمه حرام علت اصلی، خشکسالی در شهر بود که حضرت موسی(ع) به مردم خود بیان کرد که اگر می خواهید شهر نجات پیدا کند، باید از حرام خوری پرهیز کنند.

وی ادامه داد: عدم استجابت دعا، یکی از آثار لقمه حرام است و افرادی که در جامعه لقمه حرامی را می خورند و هنگام دعا، دعایی را می کنند، بدانند اول باید از حرام دوری کنند بعد خدا جواب آن ها را می دهد.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که همراهی با پیامبران و اهل بیت(ع) از آثار لقمه حلال است، ابراز داشت: افرادی که در جامعه برای خانواده خود، لقمه حلال می آورند، در روز قیامت همنشین ائمه هستند.

وی خاطرنشان کرد: استغفار، تنها راه حل نجات از لقمه حرام است و توبه زمانی فایده دارد که انسان از کار خود پشیمان و کار خود را جبران کند و اگر مال حرامی را از کسی گرفته، باید آن را به صاحبش پس دهد.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که کفاره گناهان به خواندن نماز و روزه نیست، تصریح کرد: تحمل و رنج و کارکردن برای دآمد خانواده از کارهای مرد بوده و پیامبر می فرماید کسانی که برای خانواده خود کاری انجام می دهند تا درآمد حلال داشته باشند، مجاهد در راه خدا محسوب می شوند.

وی در پایان گفت: مردم در زندگی های خود مباحث حلال و حرام خود را بشناسند و سعی کنند برای فرزندان خود در آمدی حلال داشته باشند./9707/202/ب2

ارسال نظرات