۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۵۳۹۷۰
استاد حوزه علمیه قم:

بهره گیری از فرهنگ عاشورایی تعالی بخش جامعه بشری است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بهره گیری از فرهنگ عاشورایی تعالی بخش جامعه بشری است، گفت: آن افرادی که در واقعه کربلا در برابر امام حسین(ع) ایستادند این امام همام را می شناختند که برای حضرت نامه نوشتند.
استاد حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در تکیه بهرستاقی آمل برگزار شد در باب زیارت وارث، اظهار داشت: مقامات وجودی در پیامبر گرامی اسلام به اهل بیت معصومین(ع) به ویژه در امام حسین(ع) به جز مقام نبوت تشریعی می رسد.

وی تصریح کرد: حضرت امام علی(ع) بعد از شب معراج به پیامبر گرامی اسلام فرمود هنگامی که وحی بر شما در غار حرا نازل می شد صداهایی را می شنیدیم که در پاسخ دریافت کرد این ناله ها از شیطان بود که از اطاعتش پشیمان شده بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام حسین(ع) هر چیزی داشت در راه خداوند متعال ایثار و نثار کرد و حضرت حق هر چه دارد برای این امام همام و بزرگوار می گذارد.

وی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) و هدایت مردم از سوی پیامبر گرامی اسلام هیچ فرقی با هم ندارد که قیام سومین ستاره تابناک امامت و ولایت برای نجات مردم از جهالت بود و حق تعالی از طریق حضرت محمد(ص) مردم را از ذلت رهایی بخشیده است.

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام و امام حسین(ع) برای عالم و عاقل کردن مردم قیام کرده و اهتمام والا و شایسته ای را در این مسیر صورت دادند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بهره گیری از فرهنگ عاشورایی تعالی بخش جامعه بشری است، تصریح کرد: آن افرادی که در واقعه کربلا در برابر امام حسین(ع) ایستادند این امام همام را می شناختند که برای حضرت نامه نوشتند و برای این که در صحرای کربلا شناخته نشوند نقاب بر صورت خود داشتند.

وی ادامه داد: چنین افرادی عالم هستند و عاقل نیستند که جهل این افراد در برابر عقل آنان قرار دارد و جهلشان در برابر علم نیست که دست به این چنین کاری زدند.

حجت الاسلام اردشیرلاریجانی اظهار داشت: کسانی که در برابر امام علی(ع) قرار گرفتند نیز این امام همام را می شناختند و براساس مستندات خود معاویه نیز زمانی خبر شهادت امام علی(ع) را شنید گریه کرده و گفت دنیا عقیم است تا همانند حضرت علی(ع) متولد شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: افرادی گرفتار هوای نفس می شوند که نمی گذارند علم جامه عمل بپوشاند و کسانی که سرکش و طغیانگر هستند در سرای آخرت به جایی نمی رسند و دنیا چشم این افراد را خیره و سحر کرده است.

وی افزود: هواس نفس و دنیاطلبی آخرت را از انسان گرفته و مانع سعادت و تعالی می شود که باید مراقبتها و توجهات شایسته ای صورت دهیم تا چیزی نتواند سرای آخرت را از ما بگیرد.

حجت الاسلام اردشیرلاریجانی با بیان این که ماه محرم فرصت ارزشمندی است که می توانیم از فیوضات معنوی آن در مسیر تعالی استفاده کنیم، گفت: انسان باید قدر لحظه ها و فرصتها را دانسته و بهره گیری لازم را صورت دهد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضور در این مجلس معنوی بسیار ارزشمند و گرانقدر است که باید تلاش کنیم در مسیر تحقق رضایت حضرت حق گام برداشته و در این مسیر ارزنده اهتمام والایی داشته باشیم.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری سرور و سالار شهیدان در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات