۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۵۴۰۳۲
خطیب حسینیه اعظم زنجان:

تواضع مقدمه عزت انسانی است

خطیب حسینیه اعظم زنجان تواضع را از عوامل عزت‌بخشی انسان عنوان داشت و گفت: همه خوبی‌ها در فروتنی گنجانده شده است؛ همانطور که سیدالشهدا برای خدا تواضع کرد و خداوند هم برایش عزتی عظیم قرار دارد.
حسینیه زنجان

به گزارش خبر گزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام حسن دیرباز امروز در حسینیه اعظم زنجان به بررسی ابعاد زندگانی حضرت آدم(ع) بر مدار آیات قرآن کریم پرداخت و گفت: با مطالعه آیات قرآن می دانیم داستان حضرت آدم در ۷۵ آیه از آیات الهی مورد اشاره قرار گرفته و نشان دهنده این است که ایشان نخستین فرد توبه کننده عالم است.

خطیب حسینیه اعظم زنجان تواضع را از عوامل عزت ‌بخشی انسان عنوان داشت و گفت: همه خوبی‌ها در فروتنی گنجانده شده است؛ همانطور که سیدالشهدا برای خدا تواضع کرد و خداوند هم برایش عزتی عظیم قرار دارد.

حجت‌الاسلام دیرباز با تاکید بر اینکه نیمی از وجود انسان مادی و نیمی دیگر روحانی  آفریده شده است، ادامه داد: نباید این وجود که از روح الهی و ذات باری تعالی در آن دمیده شده به گناه آلوده شود.

وی با بیان اینکه شیطان دشمن آشکار انسان است و همواره مؤمن باید از وسوسه های شیطان به خدا پناه ببرد، بیان داشت: قدرت وسوسه شیطان هم مرهون عبادت‌هایش طی سال‌های طولانی به وی اهدا شده است.

خطیب حسینیه اعظم زنجان اخلاص را از موانع کارآمد توانایی شیطان برای وسوسه عنوان داشت و گفت: یکی از راه‌کارهای شیطان برای وسوسه کردن انسان این است که برای هر انسان یک راه حل پیش‌بینی می‌کند.

وی به تشریح  و تحلیل عملکرد ابن زیاد در واقعه عاشورا پرداخت و گفت: ابن زیاد به مرور اهل کوفه را فریفته و به کارزار کربلا کشاند از این رو باید متوجه بود که افتادن در ورطه سقوط به تدریج روی می‌دهد.

حجت‌الاسلام دیرباز وعده فقر و ناتوانی دادن را در قبال انجام کار نیک از دیگر وسوسه‌های شیطان دانست و عنوان داشت: مؤمن باید از زندگی حضرت آدم عبرت بگیرد تا اسیر وسوسه های شیطان نشود.

وی با بیان اینکه همه کسانی که در لحظه آخر به امام حسین (ع) گرویدند در مقابل ایشان بودند، ادامه داد: نباید به همه افرادی که لغزش‌هایی در زندگی دارند تهمت بی دین بودن زده شود بلکه باید برای راهنمایی این افراد به راه راست تلاش کرد./101/837/ب1

ارسال نظرات