۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۵۴۰۹۳
حجت الاسلام مهدوی کرمانی:

اسلامی سازی علوم انسانی نقش مهمی در حل مشکلات جامعه دارد

حجت الاسلام مهدوی گفت: علوم انسانی دنیا با نگاه یهود تدوین شده است و تا زمانی علوم انسانی ما بر اساس اسلام نوشته نشود مشکلات این ملت حل نخواهد شد.
حجت الاسلام غلامرضا مهدوی کرمانی حجت الاسلام غلامرضا مهدوی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام غلامرضا مهدوی کرمانی استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مدرسه علمیه محمودیه گفت: حجاب هایی در راه تابش نور الهی به روح ما وجود دارد که معنای تقرب و تهذیب نفس کنار زدن همین حجاب ها است.

وی ادامه داد: جامعه نیاز به حکومت دارد و این حاکمان می خواهند مردم و کشور را اداره کنند و باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا مردم بتوانند حجاب های ظلمانی را کنار بزنند؛ برنامه ریزی های حکومتی می تواند به اطاعت مردم از خداوند و کنار زدن حجاب ها از سوی مردم ختم شوند یا قوانین به گونه ای وضع شود تا مردم هواپرست می شوند؛ حتما باید حکومت دینی باشد تا آدم بتواند دیندار زندگی کند.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: حکومت باید برای انسان ها برنامه ریزی کند اما سؤال این جا است بر اساس چه الگو و روشی برنامه ریزی می کنند؟ گرفتاری ما از اول انقلاب با کارشناسانی است که اقتصاد و دیگر علومی را خواندند که یهودی ها یادشان دادند و بر اساس این الگوها می خواهند برای جامعه دینی برنامه ریزی کنند.

حجت اسلام مهدوی افزود: تا علوم انسانی در این کشور بر اساس اسلام نباشد مشکلات این ملت حل نمی شود؛ حکومت اسلامی برای امتی که می خواهد در مسیر قرب حرکت کند یک ضرورت است و باید برنامه ریزی های حکومتی بر اساس اسلام باشد که در حال حاضر اینگونه نیست؛ برای تدوین برنامه های کشور سراغ کارشناس می روند و کارشناس مورد نظر هم پای درس یهودیها علم را یاد گرفته است.

وی اظهار داشت: یهود در قرآن کریم بسیار نکوهش شده اند و هیچگاه با اهل ایمان آشتی نمی کنند؛ خصوصیت یهود درگیری با شهوات و ماده پرستی است به همین علت مورد نکوهش خدا هستند در حالی که مسیحیت چنین نیستند؛ پس از حکومت حضرت یوسف فرزندان یعقوب نبی اندکی حکومتی تشکیل دادند و با تکثیر نسل جمعیت خود را زیاد کردند و بعد با آمدن فراعنه کنار رفتند تا حضرت موسی آمد آن ها را نجات داد.

یهود شهوات بوده و ماده پرست هستند

این کارشناس امور دینی تأکید کرد: یهودیها مطیع حضرت بودند و غذایی از آسمان بر آنان نازل می شد که از حضرت موسی خواستند یک جور غذا خسته کننده است و به دنبال تنوع رفتند که از تنوع طلبی ذلت بر آنان فرود آمد؛ یهود برای غلبه بر دشمنان خود تنوع طلبی را در بین آنان رواج می دهند چون با تنوع طلبی مشکلات اقتصادی پدیده آمده و اختلاف طبقاتی ایجاد می شود.

وی با اشاره به نفوذ تفکر یهود اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه رد پای یهود را می توان دید برای مثال دولت غذاهای دستکاری شده را در این برنامه به رسمیت می شناسد؛ یهود در زمان پیامبر از ابتدا برای تولد رسول اکرم مانع تراشی می کردند و عبدالمطلب را ترور کردند که نافرجام بود؛ قصه یهود قصه عجیبی است و جادارد ما صهیونیسم را بشناسیم.

این استاد حوزه علمیه گفت: یکی از کارهای یهود تحریف دین است و دین و تورات خود را تحریف کردند؛ روایاتی در دین ما وجود دارد که از آن به اسرائیلیات تعبیر شده است چون یهود آن هارا وارد کرده است.

وی با اشاره به نژاد پرستی صهیونیست های گفت: یهود اعتقاد دارد که نژاد برتر زمین بوده و حکومت جهانی مال آن ها است و به دنبال تشکیل حکومت جهانی بوده و همیشه خود را یک سر و گردن بالاتر می دانند؛ یهود برای سلطه بر دنیا سازمان ملل را ایجاد کرد تا بر کارهای ناشایست خود مهر تأیید بزند.

این استاد حوزه علمیه گفت: امام خمینی با انقلابش جلوی سلطه یهود را در دنیا گرفته است که کار کمی نیست و اساسا انقلاب برای تعطیل کردن چند مشروب فروشی و سینمای زمان پهلوی نبود؛ ولی فقیه ما در جلوی یهود ایستاده است و رهبر ما تذکر می دهد مواظب باشید آمریکایی ها نفوذ نکنند.

وی تأکید کرد: امروزه علوم انسانی در دست یهود است و دارند به آن را به دنیا عرضه می کنند؛ برای مثال برنامه هایی که در علم اقتصاد تعریف کرده اند را قبول نداریم و اصلا تعریف اقتصاد در نگاه آن ها برای ما مقبول نیست؛ معتقد هستند اقتصاد علمی برای تقسیم منابع محدود برای نیاز های نامحدود انسان است؛ در حدیث قدسی است اگر اولاد عالم از امکانات دنیا به اندازه نیازشان استفاده کنند برای همه کافی است و اگر بخواهند بر اساس هوس آن استفاده کنند همین امکانات کمشان است؛

این استاد حوزه علمیه گفت: یهود دیگران را هم به زندگی متنوع و بدون مرز دعوت می کنند که از دوره سازندگی این بلا سر ما آمده است؛ آدام اسمیت و دیگر نظریه پردازان اقتصاد یهودی هستند؛ مقام معظم رهبری از این علوم انسانی تعبیر به علوم مسموم کردند و باید اسلامی شوند.

ولی فقیه به دنبال آگاهی بخشی جامعه است

وی ادامه داد: ولی فقیه ما در حال حاضر گرفتار است چون آدم به درد بخوری در کنار ایشان نیست؛ دختر شهید رکن آبادی در یک مصاحبه ای می گوید مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید فرموده این شهید انسان کارآمد و با استعدادی بود که اگر چند نفر مثل ایشان در کشور وجود داشت وضع کشور اینگونه نبود؛ آیت الله خامنه ای در حال حاضر انسان به درد خور در کنار خود کم دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ما واقعا داریم در حق ولی فقیه کوتاهی می کنیم در حالی که ایشان به تنهایی همه هجمه ها را تحمل می کند و کسی هم کمکش نمی کند؛ در همین شهر باید جلساتی در نقد برنامه ششم توسعه برگزار شود اما کسی عین خیالش نیست؛ بعضی در مسائلی می گویند اگر لازم باشد خود آقا در خصوص فلان قضیه می فرمایند که این فکر غلطی است.

وی در ادامه اظهار داشت: اتفاقا ولی فقیه ما بلندگوی اسلام در دنیا است که باید کاری کنیم این بلندگو صدایش به تمام دنیا برسد نه اینکه در داخل خرج شود؛ ائمه نمی خواستند چیزی را بر مردم تحمیل کنند بلکه به دنبال افزایش آگاهی مردم بودند و رویه رهبر انقلاب هم همین است؛ در فتنه 88 رهبری کاری کرد که مردم سران فتنه را کنار گذاشتند و اقدام نظامی هم برای کنار زدن این ها لازم نبود.

حجت الاسلام مهدوی گفت: دیگران می خواهند مردم در نفهمی قرار بگیرند اما ولی فقیه اینگونه نیست بلکه ایشان دنبال این هستند خود جامعه به رشد برسد و انتخاب کنند؛ وظیفه فعالان فرهنگی آگاهی بخشی در جامعه است.

بسیاری از مسؤولان از یهود تأثیر گرفته اند

این کارشناس امور دینی اظهار داشت: بسیاری از مسؤولان ما خواسته و ناخواسته متأثر از یهود هستند؛ برای مثال می گویند جامعه ما افسرده شده و داروی افسردگی موسیقی است که این ها را به نام علم در جامعه ترویج می دهند؛ فرهنگ سازی برای موسیقی که تحقیر کننده ملت ها است اقامه منکر است.

حجت الاسلام مهدوی بیان کرد: سال های سال ستاد امر به معروف در کشور ما است و هیچ کاری از دستش ساخته نیست؛ عمل به معروف نماز خواندن و رعایت احکام الهی است و گاهی مسجد می سازیم که اشاعه معروف نام دارد و گاهی فرهنگ نماز خوانی در جامعه ترویج می دهیم که اقامه معروف نام دارد. منکر هم همین مراحل داشته و اقامه منکر رواج فرهنگ فحشا در جامعه است.

وی اظهار داشت: از اشاعه و اقامه منکر غفلت کردیم و باید در مقابل کسانی که مروج منکر هستند بایستیم و صبر کنیم؛ ستاد امر به معروفی درست شده که هیچ خاصیتی ندارد؛ خداوند متعال بنده ای را دوست دارد که کفر را در هر لباسی که باشد بشناسد حتی اگر کافر نمازشب خوان باشد؛ وقتی امیر مؤمنان را کنار زدند نفهمیدند که بعد از عاشورا تازه فهمیدند که قصه از چه قرار است؟

این کارشناس امور دینی تأکید کرد: بنی امیه طبق رویه خود راجع به ایمان اجازه می دادند هر چه لازم است گفته شود اما کسی حق نداشت ابعاد شرک را به مردم بگوید تا مردم شرک را نشناسند و بتوانند آن را بر مردم حمل کنند؛ تمدن مادی که هیچ چیز برای بشر نداشته غیر از اینکه یک دامپروری بزرگ و یک جنگل راه بیاندازد که جنگل بانش هم رییس جمهوری آمریکا است.

وی ابراز داشت: شعار هایی که داده می شود که در دوره مشروطه هم بوده مثل ملیون، اعتدالیون، که امروز می گویند اصلاح طلب و اعتدال گرا که منشأ آن به یهود می رسد اما این بیچاره ها چیزی نمی دانند؛ برای اینکه روحیه انقلابی گری را کمرنگ کنند شعار های انحرافی مثل اصلاح طلبی که یک مفهوم مجمل و مبهم است را در جامعه رواج دادند؛ منشأ این شعار به یهود می رسد که افراد اصلاح طلب از این قضیه خبر ندارند اما بزرگانشان می دانند./201/9704/ب1

ارسال نظرات