۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۵۴۱۷۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عوام بی‌تفاوت و خواص بی‌بصیرت سبب شهادت امام حسین شدند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در واقعه کربلا دو گروه عوام بی‌تفاوت و خواص بی‌بصیرت امام حسین (ع) را در غربت و مظلومیت نگاه داشته و سبب شهادت این امام مظلوم شدند.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت به مناسبت ایام محرم، اظهار کرد: مهم‌ترین پیامهای عاشورا ولایتمداری، استکبارستیزی، دین‌داری و سبک زندگی عزتمندانه است.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده امام حسین (ع) مهم‌ترین هدف قیام کربلا هم احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، تصریح کرد: درواقع اصل قیام حسینی بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر بود تا با این قیام زیربنا و پایه جامعه اسلامی بر روی دوش افراد صالح و مصلح باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی ما هم از واقعه کربلا و قیام عاشورا نشأت گرفته بود، افزود: اکنون هم به برکت خون پاک امام حسین (ع) است که انقلاب و نظام اسلامی ما را امام خامنه‌ای، دست‌پرورده مکتب حسینی مدیریت و رهبری می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در واقعه کربلا دو گروه خواص بی‌بصیرت و عوام بی‌تفاوت امام حسین (ع) را در مظلومیت و غربت نگاه داشته و سبب به شهادت رسیدن این امام بزرگ شدند در حالی که خواص وظیفه داشتند برای آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی عوام تلاش کنند؛ اما عافیت‌طلبی پیشه کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه تاریخ هیچ‌گاه این دو طایفه را نمی‌بخشد؛ چراکه در واقعه کربلا بی‌خاصیت و اشتباه عمل کردند، تصریح کرد: در واقعه کربلا متحجرانی بودند که دین را تنها شامل نماز، روزه و عبادت فردی می‌دانستند و با مقدس‌مآبی درد جامعه را احساس نمی‌کردند؛ به همین دلیل هم امام حسین (ع) را تنها گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم این دو طایفه وجود داشته و گاه جامعه اسلامی ما گرفتار این دو طیف می‌شود، اظهار کرد: اینکه امروز برخی می‌گویند سیاست را با دیانت میانه‌ای نبوده و خود را از دنیای سیاست کنار می‌کشند درواقع ادامه تفکر خواص بی‌بصیرت زمان امام حسین (ع) است؛ در حالی که در دین اسلام دیانت و سیاست با یکدیگر همراه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) حیات عزتمندانه است، افزود: در این راستا همه باید با تأسی از امام حسین (ع) برای گسترش معروفات و مبارزه با منکرات در جامعه خود تلاش کنیم.

سردار همدانی یاور رهبری و بازوی توانمند انقلاب بود

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به شانزدهم مهرماه، سالگرد شهادت سردار حسین همدانی، اظهار کرد: این سردار بزرگ دوران دفاع مقدس از یاوران رهبری و بازوی توانمند انقلاب و نظام اسلامی بود به‌گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب وی را حبیب‌ بن مظاهر زمان توصیف کردند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به فرارسیدن نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی در مهرماه سال 91، بر گرامیداشت این مناسبت تأکید کرد و گفت: صبح این روز مردم بجنورد در مقابل فرودگاه بجنورد تجمع کرده و با نوحه‌خوانی و پیاده‌روی تا میدان حضرت قائم (عج) سالگرد ورود رهبری به خراسان شمالی را گرامی می‌دارند.

وی به آیین تجمع عظیم هیئات مذهبی استان در روز تاسوعا هم اشاره کرد و افزود: این تجمع بزرگ روز تاسوعا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شده و در روز عاشورا هم تجمع هیئات و عزاداران حسینی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود./201/9314/ب1

ارسال نظرات