۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۵۴۲۳۵
استاد حوزه علمیه:

اسلام و ایران هراسی مهم‌ترین برنامه شیطان بزرگ است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مهم ترین برنامه استکبار جهانی ایجاد و گسترش فرهنگ ایران هراسی و اسلام هراسی در اقصی نقاط جهان به ویژه در بین هم پیمانانش است، گفت: هم پیمانان آمریکا دلسوزانه تابع اوامر خبیثانه اویند.
حجت الاسلام حسین کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، در شامگاه 16 مهرماه به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه اطاعت از شیطان یکی از مهم ترین دلایل شهادت امام حسین(ع) بود، گفت: سیدبن طاووس در عمل چهاردهم از اعمال حرم سیداشهدا(ع)، در کتاب گرانسنگ مفاتیح الجنان چنین نقل می‌کند «فَقَتَلُوهُ بِالْعَمْدِ الْمُعْتَمَدِ قَتَلُوهُ عَلَى الْإِیمَانِ وَ أَطَاعُوا فِی قَتْلِهِ الشَّیْطَانَ وَ لَمْ یُرَاقِبُوا فِیهِ الرَّحْمَنَ».

وی بیان داشت: برخی از برنامه‌های شیطان شامل امر به فحشا، زینت دادن اعمال زشت و ترساندن پیروان خود است.

حجت الاسلام کاردان با اشاره به اینکه شیطان اهل معامله نیست، ابراز کرد: شیطان هستی انسان را از او می‌گیرد و چیزی به او نمی‌دهد و به سبب همین ندادن در وجود انسان ایجاد رعب و وحشت می‌کند تا به مقاصد شوم خود برسد.

وی افزود: مصداق بارز این امر همان شیطان بزرگ، آمریکا است مهم ترین برنامه استکبار جهانی ایجاد و گسترش فرهنگ ایران هراسی و اسلام هراسی در اقصی نقاط جهان به ویژه در بین هم پیمانانش است و آنها نیز دلسوزانه تابع اوامر خبیثانه اویند و امروز این مساله به جایی رسیده که این کشورها مخالفت خود را از برگزاری همایش بین المللی شیرخوارگان حسینی به صورت رسمی اعلام می‌کنند و با تحریف این برنامه معنوی درصدد ترساندن مردم هستند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که به ترس از شیطان، مبتلا شده‌اند باید در درمان آن چه در عرصه خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی اقدام جدی کنند زیرا برنامه شیطان نابودی انسان است.

حجت الاسلام کاردان با بیان اینکه شیطان مدام به انسان وعده فقر می‌دهد، تصریح کرد: انفاق و بخشندگی سبب طول عمر بیشتر و عزت و عدم انجام این مهم سبب فقر انسان می‌شود و برنامه شیطان آن است که انسان را به سمت و سوی فقر سوق ‌دهد.

وی افزود: خداوند متعال حق فقرا را در مال ثروتمندان قرار داده و اگر آنان از دادن حقوق نیازمندان امتناع ورزند دراصل فقر را برای خود تضمین و حق فقرا را ضایع کرده‌اند و این عمل زشت از سوی شیطان هدایت می‌شود.

این استاد حوزه علمیه اسراف و تبذیر را از دیگر برنامه‌های شیطان بیان کرد و گفت: اگر انسان مال خود را در راه غیر طاعت الهی خرج کند مبذور است همچنین انسان مومن در همه امور حتی در انفاق اعتدال و میانه روی دارد و از افراط و تفریط به جد پرهیز می‌کند.

حجت الاسلام کاردان در پایان خاطر نشان کرد: انسان متقی میانه رو است و عذاب الهی او را احاطه نخواهد کرد بلکه عذاب تنها شامل انسانهایی می‌شود که اهل افراط و تفریط باشند./202/813/ب1

ارسال نظرات