۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۵۴۲۷۵
آیت الله آل‌هاشم:

بی‌تفاوتی حوزه نسبت به جریان‌های روز مذموم است

امام جمعه موقت تبریز گفت: حکم اسلامی بدون پیشتوانه علمای دین، روحانیت و حوزه‌های علمیه تعطیل شده و یا به انحراف کشیده خواهد شد.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت الله سید محمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه، اظهار داشت: رهنمودهای معظم‌له تأکیدی دوباره بر مسأله تحول در حوزه های علمیه و نقش‌آفرینی حوزه در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی با تأکید بر این‌که پویایی حوزه و روحانیت نیازمند تحول در عرصه‌های مختلف حوزوی است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعبیری ارزشمند؛ حوزه های علمیه را پشتوانه اقامه حکم اسلامی توصیف کردند که اگر حکومت به خوبی حکم دین و اسلام را اجرا کند حوزه باید حمایت کند و اگر دچار اشتباه شد، حوزه باید تذکر دهد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که حکم اسلامی بدون پیشتوانه علمای دین، روحانیت و حوزه‌های علمیه؛ تعطیل شده و یا به انحراف کشیده خواهد شد، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است؛ هرگاه حوزه و روحانیت در مسأله‌ای وارد میدان شده‌اند، مصلحت مردم و منافع نظام اسلامی تأمین شده است.

آیت الله آل‌هاشم با تأکید بر این‌که بی‌تفاوتی حوزه و روحانیت نسبت به جریان‌های روز داخلی و خارجی مذموم است، تصریح کرد: این انقلاب به برکت مجاهدت روحانیت و هدایت حوزه‌های علمیه و البته تبعیت اقشار مختلف مردم از رهنمودهای مراجع عظام تقلید، علمای دین و به ویژه امام راحل به پیروزی رسیده است، تداوم آرمان‌های انقلاب نیز نیازمند حضور در صحنه روحانیت است.

وی با بیان این‌که تحول در حوزه‌های علمیه را نباید در مسائل ساختاری، اداری و حتی تغییر برخی از منابع درسی طلاب خلاصه کرد، افزود: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود خواستار تأسیس مرکز مطالعات راهبردی متشکل از نخبگان و فرزانگان حوزه بودند که این امر نشان از ژرف‌نگری ایشان نسبت به مسأله تحول در حوزه دارد.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که رسالت امروز حوزه‌های علمیه به مراتب گسترده‌تر و متفاوت‌تر از صد سال گذشته است، افزود: رهبری در بیایات اخیر خود بر نقش‌آفرینی حوزه و روحانیت در فضاهای مجازی و سایبری نیز تأکید داشتند؛ که این اهمیت به‌ روزرسانی مسأله تبلیغ دین از سوی حوزه و روحانیت را نشان می دهد.

آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: اگر رهبر انقلاب بحث تحول در حوزه‌های علمیه را مطرح می کنند، باید دانست که این توصیه سال‌ها پیش در سفر قم مطرح شده بود؛ اما آنگونه که باید خروجی مورد انتظار و قابل توجه را شاهد نبوده‌ایم؛ باید کار کارشناسی و آسیب‌شناسی جدی در این عرصه صورت گیرد./935/302/ب2

 

ارسال نظرات