۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۵۴۴۰۳
استاد حوزه علمیه:

رمز استمرار انقلاب اسلامی حرکت به سمت اندیشه انقلابی است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه قیام امام حسین حرکتی انقلابی بود گفت: رمز استمرار انقلاب اسلامی حرکت به سمت اندیشه انقلابی و تبیین مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) است.
حوزه خواهران کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علیرضا پیروزمند استاد حوزه علمیه ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان مدرسه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه ابراز داشت: مکتب عاشورا، مکتب هدایت به سمت کمال و کشتی نجات بشریت است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در نبرد تاریخی در روز عاشورا صف جبهه حق از باطل جدا شد و هرکس که خود را به سیدالشهدا (ع) نزدیک کرد به سعادت رسید از این رو طلاب در جهت اصلاح خویش و جامعه سلوک فردی را در نظر گرفته و پس از آن ارتباط عاطفی و پیوند عقلی و در نهایت موضع گیری و عدم رغبت به گناه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی مطرح کرد: جامعه در سلوک اجتماعی با ولی و جانشین خدا رشد پیدا می کند، انقلاب اسلامی ایران انقلابی اجتماعی بوده که در آن تنها سعادتمندی فردی مهم نیست بلکه باید سلوک اجتماعی در جامعه برقرار شود.
حجت الاسلام پیروزمند گفت: ما باید هدف را بشناسیم و به سمت آن حرکت جمعی کنیم، رمز استمرار انقلاب اسلامی حرکت به سمت اندیشه انقلابی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به بیانات سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: حق و باطل را نه فقط در نظر و میل بلکه باید در عمل  انجام داد و از این رو امام تشخیص داد که انحراف ایجاد شده در آن زمان فقط یک انحراف فکری نیست بلکه یک انحراف عینی و تمدنی است پس حرکت و قیام امام حسین (ع) یک حرکت تمدنی بود.

این مسؤول خاطر نشان کرد: تا به حال در حوزه های علمیه به ما گفته اند که باید اسلام را خوب فهمید و بعد آن را منتشر کرد، این سخن صحیح است اما باید موضوع را روشن تر کرد، از این رو باید بفهمیم که نیاز به دین منطبق با زمان های مختلف چه تغییری می کند.

حجت الاسلام پیروزمند ادامه داد:گام برداشتن در مسیر انقلاب در حوزه نوین اسلامی اخلاق و جامعه سازی باید بر مدار دین قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: امروز تفکر شیعی وارد رقابت تمدنی شده است، غربی ها نمی توانند انقلاب اسلامی را تحمل کرده و بپذیرند چون مبانی فکری اسلام بقای آن ها را تهدید می کند از این رو حوزه انقلابی باید پاسخگوی این نیاز باشد، طلاب باید مهارت مواجه شدن با این امور را داشته باشند.

وی ابراز داشت: ریشه بی تفاوتی حوزه به انقلاب اسلامی این است که برخی در قبال تمدن سازی نوین مسؤولیتی برای خود قائل نیستند، آن ها اهتمام به انتشار واجبات و محرمات دارند ولی این کافی نیست.

حجت الاسلام پیروزمند بیان داشت: حوزه انقلابی حوزه تمدن ساز است باید حوزه ها الزامات تمدن سازی را بفهمند  البته نباید به تحول گمان بد کرد و آن را مساوی با زیر و رو شدن علوم دانست، یادگیری علوم به عنوان مقدمه لازم است اما باید افق های بزرگ تری را مشاهده کرد.

این مسؤول در پایان تاکید کرد: اسلامیت با حوزه معنا پیدا می کند به عنوان نمونه خانواده توحید محور، نظام اقتصادی، الگوی پیشرفت اسلامی و نقش حوزه در تحول علوم انسانی باید در حوزه ها معنا شوند./967/202/ب3

ارسال نظرات