۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۵۴۶۳۳
مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد:

امروز زمان جهاد کبیر است/ آرمان شهادت پشتوانه کار جهادی است

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: امروز زمان جهاد کبیر است و ما ملزم هستیم در عرصه وظایف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود به الزامات و اولویت های جهاد کبیر توجه کنیم.
حجت گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد امشب در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه هنر در تبیین جهاد کبیر گفت: جهاد به معنای مبارزه در مقابل دشمن و متفاوت از جهد، تلاش و کوشش است.

وی افزود: جهاد در قرآن و حدیث شامل مواردی همچون مال، جان و زبان است و تنها یکی از ابعاد جهاد، جهاد مسلحانه به شمار می رود که لازم است اما کافی نیست.

حجت الاسلام گنابادی نژاد تصریح کرد: جهاد اکبر، جهاد با نفس و جهاد اصغر، جهاد نظامی است اما جهاد کبیر عالی ترین و بالاترین درجه جهاد اصغر است که زیربنا و نقطه آغاز جهاد اکبر محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه مشهد خاطرنشان کرد: امروز زمان جهاد کبیر است و ما ملزم هستیم در عرصه وظایف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود به الزامات و اولویت های جهاد کبیر توجه کنیم.

وی در ادامه، ابتنا بر ولایت و اولویتهای ولایی بودن، خطرپذیری و عبور از موانع، بی معنا بودن شکست و تقید به انجام تکلیف، نترسیدن از دشمن، شوق آفرینی، قانونمند بودن، عدم فراموشی آرمانها، ایمان به خدا و باور به جهاد در راه او، دلسوزی، منجرشدن به حرکت عمومی، ابتکار داشتن، مدیریت دقیق و حساب شده(به دور از بوروکراسی)، توجه به نصایح و سفارشات علما، مبارزه با خرافات، نگاه جبهه ای به دشمن، آرایش دینی انقلابی و فرهنگی و ایثار و شهادت را از الزامات کار جهادی از نگاه رهبری برشمرد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با تأکید بر اینکه اگر آرمان شهادت در کارهایمان نباشد یک انرژی و پشتوانه محکمی را از دست داده ایم، اظهار کرد: با توجه به مأموریتهای قرآنی که رهبر معظم انقلاب تبیین کرده اند، کارهای جهادی ما در حوزه قرآن خیلی پررنگ نیست.

مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد در ادامه بر ضرورت جهاد پرهیز از اسراف به ویژه از سوی بانوان تأکید کرد و گفت: رشد اقتصادی در گرو مدیریت مصرف است که دستگیری الهی را نیز در پی دارد./202/930/ب1

ارسال نظرات