۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۵۵۱۷۷
مدیرکل اوقاف لرستان خبر داد؛

تربیت ۸ هزار قاری و حافظ قرآن کریم در استان لرستان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: طی طرح چهارساله تربیت حافظان قرآن کریم 8 هزار قاری و حافظ قرآن از سوی اوقاف و امور خیریه لرستان تربیت شده است.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به برنامه های اوقاف و امور خیریه استان در طول سال اشاره و عنوان کرد: تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم از برنامه های محوری این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن در اوقاف و امور خیریه لرستان که به مدت چهار سال است در حال برگزاری است، افزود: در این مدت اوقاف لرستان 8 هزار قاری و حافظ قرآن کریم را تربیت کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم چهار ساله بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خوبی که از این طرح شده است، در سال 95 نیز این طرح اجرا می شود.

وی استان لرستان را از استانهای برتر در طرح تربیت حافظان قرآن معرفی کرد و گفت: با توجه به سهمیه استان در این طرح ملی سهم لرستان در تربیت حافظان قرآن به 9 هزار نفر می رسد.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه با اشاره به اینکه کلاسهای این دوره در حال برگزاری است، اظهار داشت: این کلاسها تا 15 اسفندماه سال جاری دایر است.

وی یادآور شد: در راستای برگزاری طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم 240 مربی اداره کلاسها را عهده دار هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به برگزاری طرح تربیت قرآنی در آزمونهای شفاهی و کتبی، بیان داشت: این دوره از مسابقات قرآنی در چهار مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: مرحله شهرستانی و استانی مسابقات قرآنی اوقاف پایان یافته است و ۲۷ نفر از برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری راه می یابند./9459/303/ب2

ارسال نظرات