۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۵۵۲۷۷
امام جمعه بیرجند:

خشکسالی و بی آبی از بحران‌هایی است که آینده کشور را تهدید می‌کند/ ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اقتصادی که رشد کند اما عده‌ای از گرسنگی مشکل داشته باشند فایده‌ای ندارد، گفت: خشکسالی و بی آبی از بحران‌هایی است که آینده کشور و ما را تهدید می‌کند.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: اگر عده‌ای شبانه‌روز عبادت کنند و مشغول خواندن نماز و روزه گرفتن باشند اما جوهره انقلاب که توحید، معنویت، قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است را زیر سؤال ببرند این عبادت‌ها فایده‌ای نخواهد داشت.

وی گفت: مردم در این جامعه کنونی یا یزیدی و یا حسینی هستند و اگر افراد در مقابل بسیاری از خیانت‌ها سکوت کنند یزیدی هستند، در جامعه امروزی تنها عبادت کردن ملاک نیست بلکه باید به احکام اسلامی نیز عمل شود.

امام جمعه بیرجند افزود: نباید اجازه دهیم ظلم به جامعه اسلامی راه پیدا کند و نباید بگذاریم عده‌ای از پرخوری بجنگند و عده‌ای از گرسنگی بمیرند و مشکل داشته باشند، باید به جامعیت اسلامی توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه جامعه باید دارای امنیت باشد و نیاید بگذاریم امنیت اجتماعی که وسیله رسیدن به کمال است خدشه‌دار شود، تصریح کرد:  در این جامعه حسینی عمل کنیم و جامعیت اسلامی را قربانی نکنیم.

وی معیارهای جامعه علوی و حسینی را اعتقادی، اخلاقی و اقتصادی دانست و ادامه داد: باید در جامعه حسینی معتقد و مؤمن بود و ایمان را تقویت کرد و در ماه محرم عامل به قرآن باشیم.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: عده‌ای که دارای مال و ثروت‌های زیادی هستند باید این ثروت‌ها را در جهت رشد جامعه و حل مشکلات جامعه هزینه کنند نه اینکه در بانک‌ها برای خود ذخیره کنند، ثروت جزو ابزاری است که باید در خدمت جامعه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی اظهار کرد: در حالی این مال‌ و ثروت‌ها در بانک‌ها ذخیره است که جوانانی در این جامعه به علت عدم امکانات نمی‌توانند ازدواج کنند، بنابراین این جامعه با جامعه حسینی تفاوت دارد.

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی شعار نه شرقی و نه غربی و استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود را حفظ نکند به معیارهای مورد نظر عمل نکرده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به فوتبال بین تیم‌های کره جنوبی و ایران در شب عاشورا، گفت: برگزاری این فوتبال شاید برای نظام اسلامی یک تهدید بود و دلسوزان نظام نگران لطمه وارد شدن به مراسمات عزاداری بودند اما دیدیم ورزشگاه تبدیل به حسینیه 100 هزار نفری شد و جوانان این مرز و بوم با لباس‌های مشکی وارد ورزشگاه شدند و به عزاداری پرداختند و حتی خارجی‌ها کاری نتواستند بکنند و تماشاگران تیم مقابل نیز بازوبند مشکی به خود بستند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی به هفته بهداشت روانی و روز جهانی غذا اشاره کرد و بیان داشت: امروزه افسردگی‌های زیادی در جامعه بیداد می‌کند و ما امروز از زندگی اسلامی و پیامبران جدا شده‌ایم.

وی عنوان کرد: باید بهداشت را جدی بگیریم و به آن عمل کنیم، سلامتی به تغذیه درست و مناسب بستگی دارد و اگر این تغذیه درست نشود بسیاری از مشکلات برای انسان‌ها وجود دارد.

امام جمعه بیرجند سربازان اقتصاد مقاومتی را تک تک انسان‌ها دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری با آن اشاره دارند دارای پنج ویژگی درون‌زایی، برون‌زایی، عدالت‌محوری، مشارکت‌محوری و دانش‌بنیان است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه اقتصادی که رشد کند اما عده‌ای از گرسنگی مشکل داشته باشند فایده‌ای ندارد، گفت: خشکسالی و بی آبی از بحران‌هایی است که آینده کشور و ما را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: بسیاری از افراد در این جامعه به مصرف درست آب بی توجه هستند و اسراف می‌کنند، اگر برای خشکسالی و بی آبی سال‌های آینده در کشور فکری نکنیم باید شاهد نزاع‌های داخلی که در شأن ما نیست باشیم بنابراین تمام انسان‌ها باید در اقتصاد مقاومتی کمک کنند و اسراف را باید کنار بگذارند.

امام جمعه بیرجند به انتقاد برخی از افراد پرداخت و ادامه داد: در برخی از جاها و مکان‌ها سخنانی به گوش می‌رسد که در شأن استان فرهنگی که در خط مقدم جبهه ولایت قرار دارد نیست، انتخاب حجت الاسلام والمسلمین عبادی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان سبب زنده شدن استان شد و با این انتخاب استان رشد پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی بیان داشت: برخی از مطالب و حرف‌ها که صلاح نیست گفته می‌شود اما آقایانی که این حرف‌ها را می‌زنند بدانند اگر به دلیل واجب دینی نباشد بنده یک لحظه حاضر نیستم پشت این سنگر باشم و بنده تا جایی که در توانم باشد در مقابل فتنه‌گران می‌ایستم./880/201/ب2

ارسال نظرات