۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۵۵۲۷۹
امام جمعه موقت کرمان:

فرماندهی جنگ علیه یمن را آمریکا بر عهده دارد

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به این که علت جنگ های امروزی عربستان به یمن و داعش در سوریه و عراق، کارفرمایانی همچون آمریکا برعهده دارند، گفت: کشورهای عرب همچون عربستان، فریب منافع کشورهای غربی را خورده اند و کشور آمریکا یک حیله گر بزرگی بوده که می خواهد از منافع منطقه استفاده کند.
حجت الاسلام عرب پور حجت الاسلام عرب پور، مديرکل تبليغات اسلامي استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور، امام جمعه موقت کرمان امروز ظهر در مصلی بزرگ امام علی(ع)، گفت: سجده های زیاد امام سجاد(ع) نشانگر عبادت های این امام محسوب می شوند که در روایات آمده امام سجاد از بس در زندگی خود سجده های زیادی را داشته، پیشانی آن پینه بسته بود.

وی افزود: امام سجاد(ع) خصوصیات و کرامات زیادی را دارد همچون این که امام سجاد در دوران خود زینت عاقلان بوده و هرکه در دین خود مشکلی را داشته به این امام بزرگوار رجوع می کرده است.

حجت الاسلام عرب پور با بیان این که امام سجاد(ع) روزها را روزه می گرفت و شب ها را شب زنده داری می کرد، ابراز داشت: امام سجاد(ع) در دوران خلیفه دوم و تا زمان معاویه به مدت 40 سال بود که با حکومت های آنان در حال جنگ بود.

وی بیان داشت: یکی از خصوصیات حکومت های دوران امام سجاد(ع) این بود که حکومت ها می خواستند مردم، نسبت به مسائل دنیا و خرابکاری های خودشان، آگاهی نداشته باشند و هر چه که آن ها انجام دهند و حکم کنند مردم راحت حرف آن ها را قبول کرده و اهداف آن ها را در جامعه انجام دهند.

وی با توجه به این که امام سجاد(ع) نقش بیدار کردن مردم از خواب غفلت را داشت، ادامه داد: اصلاح کردن مردم و بصیرت دادن افراد از این که حکومت اموال شما را می خورد و ظلم های زیادی را انجام می دهد، از نقش های امام سجاد(ع) در زمان امامت خود بود تا مردم را نسبت به مسائل روز، آشنا کند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: این که نهضت امام حسین(ع) تا الان باقی و در بین مردم شور زیادی از قیام امام حسین(ع) قرار دارد، به سبب این است که امام سجاد(ع) توانست مردم را از ظلمی که یزید در کربلا انجام داده بود، بیدار کند تا مردم بفهمند که یزید چه کاری را انجام داده است.

نتیجه کار امام سجاد(ع) قیام توابین و قیام مختار بود

وی با بیان این که نتیجه کار امام سجاد(ع) قیام توابین و قیام مختار بود، ادامه داد: امام سجاد(ع) توانست در زمان امامت خود، زندگی اخروی را به مردم یاد بدهد و بگوید درست زندگی کردن زمانی بوده که انسان با ظالم مبارزه و حق خودش را از ستمکار بگیرد.

حجت الاسلام عرب پور در خطبه های دوم با توجه به مناسبت های هفته آینده که در کشور رخ داده است، ابراز داشت: شهادت آیت الله اشرفی از مناسبت های مهم بوده که تعدادی منافق با فریب خوردن تفکرات دشمن، آیت الله اشرفی را به شهادت رساندند.

وی اظهار داشت: 24 مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامعه کرمان بوده که رژیم شاه زمانی که می خواستند مسجد جامعه را بگیرند و قرآن ها را از بین ببرده و دین خدا را نابود کنند، مردم با مانع شدن خود توانستند به رژیم شاه بگویند ما از دین خود دفاع می کنیم که در این میان یاران شاه افرادی را زخمی و به شهادت رساندند و مسجد را به آتش کشیدند.

کارشناس مسائل دینی با تأکید بر این که خانم ها در جامعه حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند، ابراز داشت: حجاب و عفت را خانم ها از حضرت زینب(س) یاد بگیرند که حضرت زینب(س) حتی در سخت ترین شرایط حجاب و عفت خود را فراموش نکرد.

کارفرمایانی همچون آمریکا علت واقعی جنگ بر ضد مظلوم هستند

وی خاطرنشان کرد: مسائل منطقه یکی از مسائلی بوده که دشمن برای گرفتن آن بعضی از کشورها را با پول و سلاح خود فریب داده است که نتیجه آن جنگ عربستان با یمن است که عربستان مردم مظلوم یمن را با موشک ها و سلاح های آمریکایی بمباران کرده است.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به این که علت جنگ های امروزی عربستان به یمن و  داعش در سوریه و عراق، کارفرمایانی همچون آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: کشورهای عرب همچون عربستان، فریب منافع کشورهای غربی را خورده اند و کشور آمریکا یک حیله گر بزرگی بوده که می خواهد از منافع منطقه استفاده کند.

وی ابراز داشت: مردم همیشه پیروز جنگ ها هستند و در مقابل ظلم و ستم همیشه ایستاده اند که مردم یمن، عراق و سوریه توانستند با پشتکاری مردم در مقابل ظلم بایستند.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که مقاومت در برابر ظلم از اهداف امام حسین(ع) بود، بیان داشت: مردم بدانند پیروزی واقعی برای مسلمانان است، زیرا مسلمانان، اهل بیت را دارند که همیشه به مردم گفته اند انسان باید در مقابل ظلم بایستد و از حق خودش دفاع کند.

وی در پایان گفت: شعار هیات من الذله بهترین شعاری بوده که مردم مظلوم یمن و سوریه برای خود انتخاب کرده اند تا بتوانند با این شعار به دشمن بفهمانند که پیروزی واقعی برای اسلام بوده و کسی نمی تواند این پیروزی را از مسلمان بگیرد./9707/201/ب2

ارسال نظرات