۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۵۶۰۵۸
رییس کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب پررنگ‌ شدن ارزشهای انقلابی در جامعه می‌شود

رییس کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی گفت: ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی سبب پررنگ‌تر شدن ارزشهای انقلابی و اسلامی در کشور می‌شود.
محمدرضا صالحی - کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدرضا صالحی، رییس کنگره 3 هزار شهید استان خراسان شمالی، امروز در آیین اختتامیه کنگره ملی سرداران و 3 هزار شهید خراسان شمالی، با تأکید بر ادامه راه و روش شهدا در جامعه، افزود: باید تلاش کنیم از قافله شهدا عقب کنیم.

وی با بیان اینکه استقلال، عزت، اقتدار و امنیت امروز کشور ما مدیون رشادتها و فداکاریهای شهدا است، اضافه کرد: شهدا بهترین الگو برای جوانان هستند؛ از این‌ رو باید تلاش کنیم آرمانها و ارزشهای این بزرگواران به نسلهای جدید کشور منتقل شود.

صالحی تصریح کرد: در واقع شهدا به برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌ها نیاز ندارند؛ بلکه این ما هستیم که به شهدا و سبک و سیره آنها نیازمندیم و باید راه پرفروغ آنها را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی سبب پررنگ‌تر شدن ارزشهای انقلابی و اسلامی در کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: باید جوانان ما با رشادتها، ایثارگری‌ها و فداکاریهای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند تا بتوانند راه آنها را ادامه دهند.

صالحی ادامه داد: اگر آرمانها و ارزشهای شهدا به نسلهای جدید کشور منتقل شده و فرهنگ ایثار و شهادت در بین آنها نهادینه شود بدون شک کشور از آسیب دشمنان مصون خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در اعتقادات دینی و فرهنگی ملت ایران ریشه دارد، اظهار کرد: برگزاری این‌گونه کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا در واقع ظرفیتی برای انتقال فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس به نسلهای جدید است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی سبب ایجاد فضای همدلی و همراهی در بین مردم و مسؤولان استان شده است، اضافه کرد: کنگره مزبور در واقع آغازی برای استمرار مناسب برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی در استان است.

صالحی اظهار امیدواری کرد که اختتامیه کنگره 3 هزار شهید استان خراسان شمالی آغازی برای استمرار عزم فرهنگی جامعه برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به خانواده‌های شهدا بوده و بر رهروان راه شهیدان بیفزاید.

به گفته وی شهدا با نثار جان و بذل خون خود افزون بر استحکام انقلاب و نظام اسلامی، نعمت آزادی را به هم به نسل جوان هدیه دادند؛ از این‌ رو امروز باید جایگاه شهدای انقلاب و دفاع مقدس از سوی اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان قدر دانسته شود.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ایام محرم، بر لزوم درس آموختن از مکتب عاشورا تأکید کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان مهم‌ترین درسهای کربلا هستند.

وی تصریح کرد: همچنین مقاومت و مذاکره همراه با عزت و اقتدار و زیر بار ظلم و زور نرفتن از دیگر درسهای مکتب عاشورا و نهضت کربلا است که باید آن را در تصمیم‌گیریهای امروز خود لحاظ کنیم.

گفتنی است، کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی بیست و چهارم مهرماه همزمان با چهارمین سالگرد ایام سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در بجنورد آغاز شده و تا امروز، بیست و هفتم به مدت چهار روز ادامه داشت.

در مدت‌زمان برگزاری این کنگره چهار اجلاسیه شهدا شامل اجلاسیه ویژه بانوان، اجلاسيه ویژه دانش آموزان و فرهنگيان، اجلاسيه ویژه دانشجویان، اساتيد و طلاب و اجلاسيه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار شد.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند./9314/202/ب2

ارسال نظرات