۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۵۷۰۹۹

تبیین ماهیت جریان‌های وهابی در دانشگاه برزیل

رییس مرکز امام مهدی(عج) برزیل طی نشستی در دانشگاه «اهانگرای» سائوپائولو ماهیت جریان‌های وهابی و سلفی جهادی را که با نام اسلام فعالیت می‌کنند، تبیین کرد.
نشست مقابله با جریان های وهابی و افراطی در برزیل

به گزارش خبرگزاری رسا، ابتدای ماه جاری نشستی با هدف آشنایی با اسلام و تنش‌زدایی و تشریح ماهیت جریان‌های افراط‌گرا و تروریستی که در غرب، اسلامی معرفی می‌شوند، در برزیل برگزار شد و شیخ حسین خلیلو، رییس مرکز امام مهدی(عج) برزیل در آن با موضوع «اسلام و غرب» سخنرانی کرد.

این سخنرانی به دعوت دومین دانشگاه بزرگ خصوصی برزیل در تالار مرکزی شعبه «سانتانا»ی دانشگاه «اهانگرای» انجام شد و جمع زیادی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه در رشته‌های مختلف از جمله حقوق و روابط بین‌الملل در آن حضور یافتند.

شیخ حسین خلیلو در این نشست با برشمردن برخی تحولات سیاسی و فرهنگی در دهه‌های اخیر، به تشریح چتر دروغین رسانه‌ای و تبلیغاتی حاکم بر کشورهای غربی پرداخت.

رییس نخستین مرکز اسلامی برزیل ویژه مستبصرین پرتغالی‌زبان با اشاره به روند پیدایش جریان‌های  تروریستی از جمله القاعده و داعش، ریشه اصلی این گروه‌های غیر اسلامی و مزدور را مطامع دولت‌های استکباری در سرزمین‌های اسلامی و فساد و گمراهی حکام مرتجع و دست‌نشانده در منطقه بالاخص آل‌سعود و کشورهای وابسته به آن دانست.

وی با اشاره به فعالیت‌های جریان‌های وهابی و سلفی جهادی در نقاط مختلف جهان از جمله برزیل بیان کرد: نگاه قاطبه مسلمانان هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با پیروان ادیان و مذاهب مختلف است و مذهب اتباع اهل بیت(ع) در این زمینه با اعتقادی راسخ به گفت‌وگوی ادیان، مروج فرهنگ نورانی اسلام محمدی در آمریکای لاتین خواهند بود.

به نوشته ایکنا، حجت‌الاسلام خلیلو در این گردهمایی که با حضور اعضای اتحادیه وکلای دادگستری برزیل برگزار شد، مبانی حقوق در اسلام و نگاه متعالی اسلام به حقوق بشر را با استناد به احادیثی از صحیفه سجادیه اثر گران‌سنگ امام سجاد(ع) تبیین کرد.

در پایان این مراسم خانم «آیه ابوعباس» و «زهرا ملحم» از دانشگاهیان مسلمانان برزیلی با اشاره به وضعیت امروز مسلمانان در برزیل، مطالبی را درباره رسالت جامعه حقوق‌دانان و وکلا در جامعه بیان کردند.

در پایان نشست شیخ حسن خلیلو به پرسش‌های حضار پاسخ گفت و دیپلم افتخار اتحادیه وکلای برزیل از سوی پیتر آپارسیدو سوزا، ریاست این اتحادیه به پاس تقدیر و تشکر به حجت‌الاسلام خلیلو اهدا شد.

یادآور می‌شود، دانشگاه اهانگرای برزیل که دارای بیش از 400 هزار دانشجو در شبکه آموزشی خود است، 67 شعبه و  650 مرکز آموزشی و دانشکده در سراسر برزیل دارد./847/ب102/د

ارسال نظرات