۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۵۷۲۲۸
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر خبرداد؛

راه اندازی شش ایستگاه جدید پروازی برای خدمات رسانی بهتر به زائران عتبات

نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت لزوم اطلاع رسانی به زائران اربعین حسینی در خصوص فرآیند اعزام به عتبات را یادآور شد و بر تلاش همه طرف ها برای کاستن ازمشکلات دراین مسیرتأکید کرد.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر که امروز در نشست شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت سخن می گفت  خواستار برداشتن گام های عملی برای محورقرار دادن طرح تعالی حج در برنامه ریزی 5 سال آینده دراین حوزه شد.

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت گفت: خط مشی فعالیت ها دربخش های مختلف ازجمله هزینه سفرهای حج، عمره و عتبات باید مشخص شود و موضوع فعال کردن ستاد بحران درحوزه های عتبات و حج با توجه به کارشناسی ها وآسیب شناسی های صورت گرفته ، نهایی گردد.

وی اطلاع رسانی به روز و صحیح را با توجه به نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی خاطرنشان ساخت و افزود: استفاده ازظرفیت های جدید درحوزه اطلاع رسانی و آموزش باید مورد توجه قرار گرفته و تصمیمات کارآمدی اتخاذ شود تا همه مجموعه از آن استفاده کنند. 

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرخروج از روزمرگی و پرداختن به بحث های کلان را ضروری خواند و اظهار داشت: برنامه ها باید براساس ریل گذاری مصوب دنبال شود و با کار کارشناسی علاوه بر اصلاح ساختار و سیستم، درهرجا که لازم است بازنگری درآئین نامه ها و مقررات صورت گیرد و نیروی انسانی کارآمد با توجه به نیازهایی که وجود دارد تربیت شود.

درادامه این جلسه مهندس ناصرخدرنژاد مدیرعامل شرکت شمسا از سفر اخیر خود به عراق گزارشی ارائه کرد وازافزایش چهل درصدی زائران اعزامی به عراق درایام تاسوعا وعاشورای حسینی خبرداد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر روزانه حدود هشتاد کاروان به عتبات عالیات اعزام می شوند، افزود: برای پاسخگویی به نیازها و خدمات رسانی بهتربه زائران پنج ایستگاه جدید پروازی درارومیه، گلستان، بندرعباس، رشت و رفسنجان فعال شده واراک نیزتا پایان این هفته به این مجموعه اضافه خواهد شد.

دراین جلسه همچنین آخرین وضعیت هتل کربلا الدولی، آشپزخانه جدید نجف و نحوه تعامل با عتبه ها و دیگرطرف های عراقی درخدمات رسانی به زائران بررسی شد و نماینده ولی فقیه برهمکاری جدی ، تعامل خوب و دو طرفه وعملیاتی کردن توافقات گذشته با عتبه ها تاکید کرد.

این جلسه با بررسی اقدامات صورت گرفته برای صدور ویزای زائران اربعین حسینی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، ادامه یافت وآقایان حمید محمدی معاون حج ، عمره و عتبات و محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درخصوص معضلاتی که صدور روادید درخارج از فرآیند سامانه سماح ایجاد خواهد کرد گزارش دادند.

نماینده ولی فقیه نیزخواستاراطلاع رسانی به زائران اربعین حسینی درخصوص این فرآیند شد و تصریح کرد که همه کمک کنند تا مشکلات کمتر شود.

دراین جلسه همچنین دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت درمورد راه اندازی محل جدید این مرکز در کربلا و و خدمات رسانی به زائران در ایام خاص در عراق گزارش داد و گفت : امسال برای مراسم اربعین حسینی 1800 نیرو به عراق اعزام می شوند تا به زائران ایرانی و عراقی خدمات درمانی و پزشکی ارائه دهند./1330/د102/ی

ارسال نظرات