۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۵۷۶۵۲
مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

پیش‌بینی اعزام 30 هزار زائر اربعین حسینی از آذربایجان‌شرقی

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاکنون 19 هزار نفر برای اعزام به زیارت اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می شود امسال 30 هزار زائر اربعین حسینی از آذربایجان‌شرقی اعزام شوند.
روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر روحی‌ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که روند نام‌نویسی زائران اربعین حسینی و صدور ویزای اربعین در دفتر کنسولگری عراق در تبریز به سرعت در حال انجام است، اظهار داشت: تا به امروز 19 هزار نفر از مردم استان در سامانه سماح نام‌نویسی کرده اند.

وی با بیان این‌که برای 9 هزار ویزا صادر شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دفتر کنسولگری عراق در تبریز زودتر از سال گذشته مستقر شده است، روند صدور ویزا نیز سریع‌تر از سال گذشته شده است، با این توضیح که ویزای اربعین 20 روزه است و تا روز اربعین بایستی زائران از کشور خارج شوند.

مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که امسال هیچ فردی بدون ویزا نمی‌تواند وارد کشور عراق شود، گفت: اگر فردی تمایل دارد به صورت انفرادی به زیارت اربعین مشرف شود و همراه با گروه وارد و خارج نشود؛ می‌تواند با تهیه کپی برابر اصل از مانیفست گروهی خود به صورت انفرادی تردد داشته باشد.

روحی با بیان این‌که امسال ستاد اربعین استان آذربایجان‌شرقی در مرز مهران نسبت به ارایه خدمات فرهنگی و رفاهی فعالیت خواهد کرد، گفت: مرز شلمچه نیز برای تردد اتباع خارجی اختصاص یافته است، همچنین پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل 30 هزار زائر از استان به زیارت اربعین مشرف شوند.

وی با اشاره به این‌که 24 آبان آخرین مهلت نام‌نویسی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح است، گفت: امسال تمام زائران تخت پوشش خدمات بیمه خواهند بود و 11 چادر مرکز پزشکی نسبت به خدمت‌رسانی برای زائران زا نظر درمانی در مسیر نجف به کربلا برپا خواهند بود.

مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که طی روزهای آینده نرخ اتوبوس های مسافربری تبریز به مرز مهران به صورت رسمی اعلام خواهد شد، گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته سکوی مسافران اربعین در ترمینال بزرگ تبریز پیش بینی خواهد شد تا تمام زائران با آسایش کامل خود را به مرز مهران برسانند.

وی با بیان این‌که امسال ستاد اربعین اقدامات مؤثری در نظم‌دهی و ساماندهی به امور زائران اربعین حسینی انجام داده است، گفت: به دلایل مختلف؛ طبق تعامل و همکاری های نزدیکی که با مسؤولان دولت عراق داشته ایم، قرار شده از ورود زائرانی که بدون گذرنامه و ویزا هستند؛ جلوگیری شود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات