۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۷۷۴۸
امام جمعه تنکابن:

شبکه های ماهواره ای عامل اصلی نابودی ارزش های انسانی و اسلامی است

امام جمعه تنکابن از ماهواره به عنوان تهدیدی بزرگ برای سلامت خانواده ها یاد کرد و با بیان این که ماهواره به عنوان ابزاری در دست دشمنان در جنگ نرم علیه کشورها محسوب می شود، گفت: این ابزار می تواند عامل مهمی در نابودی بسیاری از ارزش های انسانی و اسلامی شود.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن امروز در نشست هم‌اندیشی گروه های فرهنگی این شهرستان، گفت: امروز دشمنان در قالب هجمه های فرهنگی به دنبال جدا کردن آحاد مردم جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوانان از فرهنگ دینی و ارزش های اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ دینی راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است، افزود: در این راستا باید نهادهای دینی و فرهنگی، دستگاه های اجرایی و حوزه های علمیه همگام و هماهنگ عمل کننند.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که نهادینه سازی فرهنگ دینی راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است، افزود: در این راستا باید نهاد های دینی و فرهنگی، دستگاه های اجرایی و حوزه های علمیه همگام و هماهنگ عمل کننند.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این‌که نهادینه سازی فرهنگ دینی راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است، افزود: در این راستا باید نهادهای دینی و فرهنگی، دستگاه های اجرایی و حوزه های علمیه همگام و هماهنگ عمل کننند.

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به این که برنامه‌های دشمنان دین، نابودی کامل ارزش‌های دینی و فرزندان این مرز و بوم است، ادامه داد: متأسفانه امروز شبکه های ماهواره ای به صورت شبانه روزی در حال ساخت برنامه های خانمان سوز هستند که از بین بردن هویت دینی نسل جوان را نشانه گرفته اند.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که همه هجمه‌های گسترده غرب به منظور تضعیف ارزش‌های دینی در کشور خلاصه شده است، گفت: میزان تلاش و سرمایه‌گذاری دشمنان در این عرصه هر روز با شیوه‌ای جدید دنبال می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نسل جوان جامعه ما گروه هدف دشمنان نظام اسلامی هستند، افزود: متأسفانه هجمه های فرهنگی نظام سلطه به گونه ای جذاب و تأثیرگذار به نسل جوان ما ارائه می شود.

وی با اشاره به این که استکبار جهانی پس از بیش از سه دهه شکست در برابر ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی امروز شیوه ای جدید را برای مقابله با ارزش های دینی ملت ایران در پیش گرفته است، تصریح کرد: آنها با راه اندازی جنگ تلاش می کند تا مانع از رسیدن این نظام اسلامی به اهداف بلند مدت آن شوند.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از مفاهیم ارزشمند دینی فاصله گرفته است و همین موضوع معضلات و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است، تصریح کرد: جامعه دینی برای رهایی از این بحران ها تنها باید به معارف دینی و اهل بیت(ع) روی بیاورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ غرب پایه های دینی و ارزشی جامعه ما را متزلزل و سست خواهد کرد، افزود: باید با گسترش فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه، نسل جوان را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن واکسینه کنیم.

وی با بیان این که هجمه های فرهنگی غرب هویت دینی نسل جوان را از درون تهی و بی اثر خواهد کرد، افزود: بحران فرهنگی بسیار خطرناک تر از هجمه های اقتصادی است، چون نفوذ فرهنگی دشمن پایه های ارزشی و اعتقادی جامعه را سست و زمینه انحراف و تباهی آن را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام پوراکبر معارف اهل بیت(ع) را سد محکمی در برابر بحران های فرهنگی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: در برابر هجوم سازمان یافته فرهنگ مخرب و خانمان سوز غربی یکی از بهترین راه های واکسینه کردن جامعه اسلامی از این هجمه ها تمسک به معارف اهل بیت(ع) است.

امام جمعه تنکابن در ادامه سخنان خود از ماهواره به عنوان تهدیدی بزرگ برای سلامت خانواده ها یاد کرد و با بیان این که ماهواره به عنوان ابزاری در دست دشمنان در جنگ نرم علیه کشورها محسوب می شود، گفت: این ابزار می تواند عامل مهمی در نابودی بسیاری از ارزش های انسانی و اسلامی شود.

وی تصریح کرد: دشمنان فرهنگ اسلامی تلاش دارند تا در شبکه های ماهواره ای، مدل های مبتذل، الگوهای غیرانسانی، نگرش غیر واقعی و غیراخلاقی را طراحی نموده و زیرساخت های معنوی و ارزشی جامعه را دچار اختلال نمایند.

حجت‌الاسلام پوراکبر گفت: مبارزه همه جانبه با دین، معنویت، اعتقادات، باورها و ارزش ها از اهداف استکبار جهانی در راه اندازی برنامه های ماهواره ای است و آنان می خواهند با این هجمه ها ضمن انحراف جوانان و فروپاشی خانواده ها به تمامی شئون بشریت خدشه وارد سازند.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: مهمترین راه مقابله با آسیب های ماهواره تقویت فرهنگ خودی و نشان دادن ارزش های بالای آن به سطوح پایین جامعه، دفاع از ارزش های ملی، ارتقای سطح آگاهی افراد، برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت افراد و خانواده ها، ترویج زندگی معنوی و تقوا و ترویج الگوهای رفتاری صحیح در خانواده و جامعه است.

وی با اشاره به نقش محوری و مؤثر مساجد در شکل گیری و گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه، گفت: مشارکت همگانی آحاد جامعه و آموزش صحیح به خانواده ها درباره معضلات ماهواره با استفاده رسانه های دیداری و شنیداری بسیار با اهمیت است و مسؤولان فرهنگی بایستی در ساخت برنامه های رسانه از فرهنگ ناب دینی و اسلامی بهره گیرند.

امام جمعه تنکابن همچنین تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در ماهواره ها با برنامه‌ریزی های مشخص صورت می گیرد به طوری که رسانه های غربی برای ایجاد یک فرهنگ وقت می گذارند؛ برنامه ریزی می کنند که چگونه بتوانند ارزش های ما را بی ارزش جلوه دهند و بی ارزش ترین مسائلی را که در فرهنگ غنی انقلاب اسلامی ما نهی شده است را فرهنگی ارزشمند نمایان کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات