۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۵۷۷۸۵
کارشناس ديني:

ادعيه ماثوره از امام سجاد تفسيرکننده وقايع سياسي و اجتماعي دوران حيات ايشان است

کارشناس ديني گفت: امام سجاد(ع) براي آگاه سازي و بصيرت افزايي عمومي و روشنگري جامعه از ابزار دعا بهره مي برد، چنانکه ادعيه مأثوره امام، تفسير کننده وقايع سياسي و اجتماعي دوران حيات ايشان است.
 شهادت امام سجاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام احمد امين پور ظهر امروز در مراسم عزاداري امام سجاد(ع) در مسجد امام سجاد(ع) آران و بيدگل با تسليت سالروز شهادت چهارمين امام شيعيان، گفت: امام سجاد(ع) نقش ممتازي در حفظ و نگهداري پيام قيام حسيني و انتقال اين پيام به نسل هاي آينده داشت.

وي افزود: امام سجاد(ع) در دوره خفقان بني‌اميه، فرهنگ ايثار و گذشت را در جامعه احيا و با رفتارهاي ايثارگرانه اجتماعي، مردم را با حقيقت دين آشنا کرد.

اين كارشناس ديني، سيره امام سجاد(ع) در عرصه اجتماع را الگويي براي جامعه امروز دانست و افزود: رفتار ديندارانه امام سجاد(ع) در ابعاد فردي و اجتماعي، جوّ سراسر رعب و وحشت اين دوران را به فضاي عشق و محبت به اهل بيت(ع) بدل کرد.

حجت الاسلام امين پور با اشاره به اينکه در جامعه امروز و در عرصه اجتماعي، بسياري از عنادها و دشمني ها، به شكل اهانت به دين و مذهب خودنمايي مي كند، خاطرنشان کرد: رفتارهاي ايثارگرانه و ديندارانه در جامعه اسلامي، از عوامل مؤثر در جذب جوانان به دين است و اين امر را مي توان در سيره اجتماعي امام سجاد(ع) به وضوح مشاهده کرد.

به گفته وي، محبوبيت ‏اجتماعي زين العابدين(ع) با كردارهاي انساني و كمالات الهي اش، زمينه را براي بحث هاي علمي در دوران امامان پس از خود آماده کرد.

اين كارشناس ديني با اشاره به هوشمندي امام سجاد(ع) در نشر حقايق دين در شرايط خفقان اموي، تصريح کرد: امام براي آگاه سازي و بصيرت افزايي عمومي و روشنگري جامعه از ابزار دعا بهره مي برد، چنانکه ادعيه مأثوره از امام سجاد(ع) تفسير کننده وقايع سياسي و اجتماعي دوران حيات ايشان است.

حجت الاسلام احمد امين پور، بخشش و عفو امام سجاد(ع) را نمونه كامل از اخلاق عملي در سبک زندگي اسلامي دانست و خاطرنشان کرد: ما نيز بايد با بهره گيري از اصول اخلاقي و سيره عملي ائمه(ع) جامعه اسلامي را بر پايه نيکي و گذشت بنيانگذاري كنيم./202/1307/ب1

ارسال نظرات