۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۵۸۰۹۹
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت تأکید کرد؛

لزوم هوشیاری در برابر فتنه‌انگیزی تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی در مراسم اربعین

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به بیان اینکه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی در پی فتنه‌انگیزی با استفاده از راهپیمایی میلیونی اربعین هستند، بر لزوم هوشیاری همه مسلمانان در این زمینه تأکید کرد.
قاضی عسکر

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین و حضور میلیونها زائر در مراسم راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: تجمع میلیونی اربعین تنها مختص به شیعیان نیست بلکه اکنون بسیاری از پیروان اهل سنت ایران و سایر کشورهای اسلامی و حتی مسیحیان هم در این تجمع شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آیین اربعین به نماد همبستگی امت اسلام و همه ملتهای آزادی‌خواه جهان بدل شده است، خاطرنشان کرد: در این میان برخی بدخواهان و دشمنان اسلام ناب برای تأثیرگذاری منفی بر این مراسم وارد عرصه شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: در سالهای گذشته شیعه انگلیسی از مراسم اربعین سوءاستفاده کرده و سبب تفرقه بین امت اسلامی می‌شد اما با موضع‌گیری رهبری، مراجع نجف و توجیه زائران در مورد نقشه‌ای که دشمنان برای مراسم اربعین کشیده شده بودند، اکنون اوضاع بهبود یافته است.

وی تصریح کرد: انسان نادرستی مانند یاسرالحبیب در انگلستان امکانات می‌گیرد و در ویدئویی می‌گوید خاندان سلطنتی انگلستان هم جزء اهل بیت هستند! و از سوی دیگر در آمریکا هم شبکه در اختیار پیروان سنی آمریکایی گذاشته شده و در قالب شبکه‌هایی چون وصال و غیره به شیعه بد گفته و فتنه شیعه و سنی ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تأکید بر هوشیاری همه مسلمانان درزمینه فتنه‌انگیزی شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی با استفاده از مراسم اربعین، ادامه داد: مسؤولان و کارگزاران مراسم به این نکته توجه داشته باشند و جلوی فتنه‌انگیزی دشمنان در جامعه اسلامی را بگیرند.

به گفته وی، شیعه انگلیسی چند سالی بود تلاش می‌کرد از مراسم اربعین سوءاستفاده کرده و بین شیعیان و اهل سنت اختلاف بیندازد اما رهبری و مراجع نجف فتوا داده و تأکید کردند که این مراسم باید محور وحدت امت اسلام باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: مراقب باشیم توطئه‌گران ما را نسبت به اهداف اصلی محروم و دلسرد نکنند؛ زیرا هدف مراسم اربعین حسینی و اثرگذاری آن بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه در این زمینه برخی مسائل از جمله مسائل مربوط به نظم و امنیت زائران وجود دارد که باید به آنها توجه شود؛ تصریح کرد: در این راستا سامانه سماح برای ساماندهی و مدیریت همه اعزام‌های زائران به اربعین راه‌اندازی شد اما متأسفانه سفارت عراق مقداری خارج از سامانه سماح اقدام به صدور ویزا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه در مورد روحانیان و مداحان عتبات عالیات هم حرکتهای خوبی صورت گرفته و سطح معلومات و دانش روحانیان عتبات افزایش یافته است، افزود: به عنوان مثال برای مراسم اربعین امسال 350 نفر از اساتید شاخص حوزه‌های علمیه برای اداره کاروان‌های ما جذب شده‌اند.

گفتنی است، بر اساس برنامه امسال از کل کشور حدود 2 میلیون ایرانی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلا شرکت می‌کنند./9314/302/ب2

ارسال نظرات