۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۵۸۱۴۷
مدیر حج و زیارت ایلام:

اعزام زائران اربعین در مرز مهران به سهولت انجام خواهد شد

مدیر حج و زیارت ایلام با بیان این که اعزام زائران اربعین در مرز مهران به سهولت انجام خواهد شد، گفت: هیچگونه وجهی نیز در فرآیند صدور ویزا به صورت دستی رد و بدل نشده و سعی شده در طراحی این سامانه سهولت لازم برای کاربران فراهم شود تا به راحتی بتوانند از مرزهای رسمی جمهوری اسلامی به سمت عراق حرکت کنند.
ستاد اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، غلامرضا ممیز، مدیر حج و زیارت ایلام، امروز در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: درباره صدور ویزا در ایام اربعین تمهیدات لازم از سوی مسؤولان حج و زیارت اندیشیده شده است.

مدیر حج و زیارت ایلام گفت: اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و مسؤولان انفورماتیک سازمان حج و زیارت سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سماح را طراحی و راه‌اندازی و ارتقاء داده‌اند تا در کار مردم و علاقمندان سفر به عتات عالیات و کربلای معلی خللی وارد نشود.

وی ادامه داد: هیچگونه وجهی نیز در فرایند صدور ویزا به صورت دستی رد و بدل نشده و سعی شده در طراحی این سامانه سهولت لازم برای کاربران فراهم شود تا به راحتی بتوانند از مرزهای رسمی جمهوری اسلامی به سمت عراق حرکت کنند.

این مسؤول اضافه کرد: نام نویسی از زوار در سامانه سماح به اندازه‌ای سهل و راحت شده که حتی زوار از منزل خود می‌تواند با مراجعه اینترنتی به سایت سماح امکان عزیمت به عتبات عالیات را برای خود فراهم کند.

ممیز تصریح کرد: با مراجعه اینترنتی به سامانه سماح نیاز مراجعه حضوری به دفاتر حج و زیارت و کارگزاری‌ها را منتفی کرده و تنها با مراجعه به سامانه سماح امکان نام‌نویسی برای زوار فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت ایلام گفت: در سامانه سماح امکان انتخاب خروجی تردد، امکان انتخاب وسیله نقلیه شخصی و عمومی  فراهم شده و فرد مراجعه کننده به سامانه سماح می‌توانند تنها با یک کلیک این امکان را برای خود فراهم کند.

وی ضمن تقدیر از دستگاه‌های دولتی که خواستار همکاری با مدیریت حج و زیارت استان ایلام هستند، ادامه داد: گله‌داری مدیر شرکت پست ایلام برای همکاری با حج و زیارت در امر صدور ویزا اعلام آمادگی کرده که جا دارد از این همکاری صادقانه تقدیر و تشکر شود.

این مسؤول اضافه کرد: بدون تردید در موقع نیاز از وجود ظرفیت مجموعه شرکت پست استان ایلام استفاده خواهد شد و در این راستا جا دارد از همه دستگاه‌های استان ایلام از جمله مروارید مدیریت ارشد استان و دیگر معاونین استاندار و مسؤولان استانی تقدیر و تشکر شود.

ممیز تصریح کرد: در حال حاضر سازمان حج مسؤولیت اعزام را به دفاتر کارگزاری حج و زیارت واگذار کرده است و در حال حاضر این دفاتر در حال پیگیری امورات زوار اربعین حسینی هستند.

مدیر حج و زیارت ایلام با اشاره به کوتاه شدن دست دفاتر غیر رسمی و غیر مجاز ورود یافته به ساز و کار اعزام زوار به عتبات عالیات، گفت: با مساعدت اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت مجوز سه دفتر جدید کارگزاری حج و زیارت در ایلام و یک دفتر نیز در دهلران اخذ شده است.

وی ادامه داد: اکنون نیز با استقرار موقت نمایندگی کنسولگری عراق در حج و زیارت ایلام امکان صدور ویزا برای زوار اربعین حسینی فراهم شده است و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد و نیازی هم به مراجعه حضوری مردم به مدیریت حج و زیارت نبوده و تنها با مراجعه اینترنتی به سامانه سماح می‌توانند کار نام‌نویسی خود را اجرایی کنند./879/102/ب2

ارسال نظرات