۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۴۵۸۴۴۱
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت:

اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور است

امام جمعه هریس با بیان این‌که الگوهای توسعه شرقی و غربی نمی‌تواند در تعالی اقتصادی کشور موفق باشند، گفت: ایران اسلامی نیازمند الگوی بومی مبتنی بر احکام اسلامی برای ترقی اقتصادی است.
حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که اقدام و عمل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری و تعامل مردم و دولت است، اظهار داشت: مادامی که مردم در برنامه‌های دولت مشارکت نداشته‌ باشند، هیچ طرح و برنامه‌ای با موفقیت همراه نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی متوجه بخش خصوصی و بخشی نیز مربوط به دولت است، از سوی دیگر بایستی زیرساخت های اقتصادی و برخی سیاست های نظام به ویژه در عرصه پولی و بانکی بایستی با تغییر همراه باشد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این‌که بدون توجه به احکام اسلامی، قرآنی و توصیه‌های اقتصادی ائمه اطهار(ع) نمی توان با اقتصاد مطلوب اسلامی و رو به رشد دست یافت، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ در هر دوره و دولتی تلاش شده الگوهایی برای پیشرفت انتخاب شود که هریک ایرادات خاص خود را داشته‌اند.

امام جمعه هریس با بیان این‌که الگوهای توسعه شرقی و غربی نمی‌تواند در تعالی اقتصادی کشور موفق باشند، گفت: ایران اسلامی نیازمند الگوی بومی مبتنی بر احکام اسلامی برای ترقی اقتصادی است، هر چند نباید تجربه کشورهای موفق در این عرصه مورد غفلت واقع شود.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور است، افزود: یکی از مهم‌ترین ملزومات تحقق این توصیه مهم رهبری؛ جلب اعتماد مردم از سوی دولت برای آوردن سرمایه‌های خود جهت چرخش تولید، کسب و کار کشور است.

وی با اشاره به این‌که اغلب سرمایه‌های مردم در بانک‌ها برای دریافت سود خوابیده است، گفت: جالب اینجاست که بانک‌ها نیز تمایلی برای آوردن این سرمایه‌ها جهت رونق اقتصاد و تولید کشور ندارند و بیشتر به بنگاه‌داری مشغول هستند؛ در چنین شرایطی نباید انتظار تغییر و تحول اساسی در اقتصاد کشور بود.

حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که بانکداری کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بر نمی دارد، افزود: بانکداری کشور به هیچ عنوان اسلامی نیست، چراکه سودهای کلانی که از بابت تسهیلات از مردم و تولیدکنندگان دریافت می شود، مبنای شرعی ندارند./302/935/ب1

ارسال نظرات