۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۵۸۹۵۹

کتاب آفتاب در مصاف به چاپ هفتم رسید

کتاب آفتاب در مصاف، بیانات مقام معظم رهبری در مورد علل و ابعاد حادثه عاشورا است که از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.
کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی انتشارات انقلاب اسلامی، کتاب آفتاب در مصاف، بیانات مقام معظم رهبری در مورد علل و ابعاد حادثه عاشورا برای چاپ هفتم در سال95 توسط این انتشارات  به چاپ رسید.

 

این کتاب به بررسی علل و ابعاد عاشورا با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب می‌پردازد، در اصل این اثر مجموعۀ گفتارها و مطالب معظّمٌ‌له از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ دربارۀ وجود مقدّس امام حسین علیه السلام و تحلیل وقایع پیش و پس از عاشورای سال ۶۱ هجری از منظر رهبر معظّم انقلاب می‌باشد که به روش سیر تاریخی گردآوری و چاپ شده است.

 

بهره‌گیری از فهرست تفضیلی و موضوعی، نمایۀ لفظی، نمایۀ آیات، نمایۀ روایات، نمایۀ کلمات بزرگان و کتاب‌نامۀ جامع و همچنین ارائۀ مستندات کتاب در قالب لوح فشرده به‌همراه کتاب از ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد این مجموعه است، این اثر در قالب کتاب مرجع به‌گونه‌ای سامان یافته که بتواند مبنای پژوهش محققان این حوزه قرار گیرد، تا با مراجعه به آن بتوانند با توجه به دیدگاه‌های رهبری در این موضوع تحقیقات خود را گسترش دهند.

از جمله بخش‌های خواندنی کتاب، بیانات رهبر معظم انقلاب دربارۀ دعای عرفه است، اهمیت روز عرفه، تشریح ابعاد دعای امام حسین علیه السلام در این روز، تأکید بر بیان مفاهیم دعای حضرت در قالب شعر و … از جمله مباحثی است که معظم‌له در این مبحث به آن اشاره می‌کنند./816/د102/ق

ارسال نظرات