۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۵۸۹۶۲

نگاهی به کتاب " 72 سخن عاشورایی"

کتاب " 72 سخن عاشورایی" گزیده‌ای از بیانات امام خامنه‌ای دربارۀ مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) منتشر شده است.
 کتاب " 72 سخن عاشورایی"

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کتاب «‌۷۲ سخن عاشورایی»، گزیده‌ای از بیانات امام خامنه‌ای دربارۀ مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی را ارائه کرده که از خرداد ۱۳۶۸ تا تیرماه ۱۳۹۰ در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب ۷۲ سخن جمع‌آوری شده است، همچنین در بخش پایانی این کتاب دعاهایی که معظم‌له با محوریت «حماسۀ عاشورا» در سخنرانی‌های مختلف فرموده‌اند جمع‌آوری و ارائه شده است.

 

 کتاب «۷۲ سخن عاشورایی» به همت علیرضا مختارپور قهرودی جمع‌آوری و تدوین و توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شده است، این کتاب دارای یک فهرست تفصیلی است که بر اساس ترتیب زمانی رخدادها تنظیم شده است. همچنین کتاب دارای یک فهرست مطالعۀ موضوعی در ذیل عناوینی چون: زندگی و ابعاد شخصیت امام حسین علیه السلام، اهداف و فلسفۀ قیام، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، اهمیت ماه محرم و برگزاری مجالس عزاداری و ذکر مصیبت است.

 

در بخشی از کتاب به نقل از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع علما و روحانیون در سال ۷۱ آمده است: «روزی در همین کشور ما، مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی و ضد دستگاه کفر و طاغوت مطرح بود. اما بعضی این تکلیف را تشخیص نمی‌دادند و به کارهای دیگر چسبیده بودند. احیاناً اگر کسی تدریسی داشت، اگر تألیفی داشت، اگر یک حوزۀ کوچک تبلیغی داشت، اگر هدایت جمع محدودی از مردم در کارهای دینی بر عهدۀ او بود، فکر می‌کرد اگر به آن مبارزه بپردازد، آن کارها معطل خواهد ماند! مبارزه به آن عظمت و به آن اهمیت را ترک می‌کرد، برای اینکه از این کارها باز نماند! یعنی اشتباه در شناختن آنچه لازم بود. آنچه مهم بود و آنچه اهم بود. حسین ابن علی علیه‌السلام در بیانات خود فهماند که برای دنیای اسلام در چنین شرایطی، مبارزه با اصل قدرت طاغوتی و اقدام برای نجات انسان‌ها از سلطۀ شیطانی و اهریمنی این قدرت، واجب‌ترین کارهاست.»/816/د102/ق

ارسال نظرات