۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۵۹۰۴۱
الوطن عربستان:

درنگاه مردم دنیا بیابانگردی به همراه بشکه های نفت هستیم

روزنامه عربستانی الوطن روزچهارشنبه درمقاله ای با انتقاد ازعدم تحرک عرب ها نوشت: همه فقط ما را به پولمان می شناسند چرا که رسانه های غربی ما را به صورت یک عرب بیابانگرد که بشکه های نفت بیرون ازخیمه اش انباشته شده است٬ به تصویر می کشند.
عربستان

روزنامه الوطن عربستان در گزارشی به شرح زیر نوشت: وقتی از ما سوال می کنند آیا شما عرب منطقه خلیج فارس هستید٬ درحقیقت این یعنی اینکه شما فقط پولدارهستید.

سفارتخانه های ما در خارج جز صدور روادید برای حجاج ورسیدگی به امور دانشجویان چه کرده اند؟ وقتی سوار تاکسی غربی ها می شویم می گویند آه شما نفت و بنزین زیادی دارید.این برداشت آن ها از ما به دلیل کم کاری های ماست.

تصویر ذهنی وشایع ازما در رسانه های خارجی بسیار منفی است واین به دلیل کم کاری حاصل از داشتن نفت است.

این روزنامه عربستانی اضافه کرد: ما عرب ها نقش رسانه ای ودیپلماتیک ضعیفی در جهان داریم اما برعکس ما ایرانیان به دلیل فعالیت قوی سفارتخانه ها و رسانه هایش وهمچنین ایرانی های مهاجر٬ درکشورهای اروپایی وغربی حضوری نیرومند دارند به گونه ای که می توانند در بسیاری از تصمیم گیری ها در این کشور غربی تاثیر بگذارند.این نتیجه برنامه ریزی طولانی مدت ایرانی هاست که این چنین موفق هستند وحتی می بینیم شماری از ایرانی ها مثلا در آمریکا به مقام های بالا در دستگاه های تصمیم گیرنده رسیده اند.

به نوشته ایرنا، این روزنامه درنهایت برای برطرف کردن این ضعف ها پیشنهادهایی ازجمله استفاده ازظرفیت دانشجویان شاغل به تحصیل در کشورهای غربی٬ تلاش برای نفوذ در رسانه های آمریکایی واروپایی ٬ استفاده ازستاره های غربی جهت تبلیغ برای عرب ها٬ ربط دادن منافع اقتصادی این کشورها به منافع کشورهای عربی و تلاش برای خطرناک معرفی کردن ایران٬ ارائه داد.

این درحالی است که غربی ها ٬ شهروندان کشورهای حاشیه خلیج فارس که تفکرات وهابی دارند را به عنوان تروریست می شناسند و حتی فیلم هایی در شبکه های مجازی منتشر کرده اند که نشان می دهد افرادی که دشداشه عربی بر تن دارند وکیف با خود حمل می کنند٬ به محض اینکه کیف را بر زمین می اندازند همه از ترس انفجاربه شکل جنون آمیزی فرار می کنند./847/ب102/د

ارسال نظرات