۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۵۹۲۶۲
بازتاب سخنرانی مقام معظم رهبری در رسانه های روسی؛

رهبر ایران بدعهدی را رویکرد همیشگی آمریکا اعلام کرد

رسانه های روسی با نگاه ویژه به تازه ترین بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، نوشتند: رهبر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به تداوم بدعهدی های آمریکا در مقابل ایران به ویژه برجام، این موضوع را گوشزد کرد که نباید به واشنگتن اعتماد داشت.
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت 13 آبان در رسانه های خبری روسیه بازتاب گسترده ای یافته و هر یک بخش های مختلفی را مورد توجه قرار داده اند که محورهای اصلی آن برجام، سیاست های آمریکا در قبال ایران و رقابت ورود به کاخ سفید بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ است.

خبرگزاری ایتارتاس در این باره نوشت: آیت الله خامنه ای تاکید کرد که نزدیک شدن ایران به آمریکا مساله ای را حل نمی کند و این موضوع را به جوانان هشدار داد.

رسانه روسی همچنین افزود: رهبر ایران، توجه به مسائل مطرح شده در مناظره های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برای درک دیدگاههای این کشور در عرصه های مختلف مهم خواند.

خبرگزاری اینترفکس نیز نوشت: آیت الله خامنه ای این نکته را به جمع بزرگی از جوانان حاضر و همچنین ایرانیان گوشزد کرد که کارزار انتخاباتی آمریکا یک رسوایی است.

رسانه روسی به نقل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری واقعیت های رسواکننده ای از آمریکا بیان می کنند که نشانه انحطاط اخلاقی و ارزش ها در این کشور است.

اینترفکس نوشت: آیت الله خامنه ای همچنین به بدعهدی آمریکا در قبال اجرای تعهدهای برجام به عنوان توافق هسته ای بین ایران و 1+5 اشاره کرد.

رسانه روسی افزود: رهبر جمهوری اسلامی تاکید کرد که مذاکره با واشنگتن درباره بحران ها و مناقشه های خاورمیانه نیز بی فایده و بی معنی است.

سایت خبری چندزبانه روسی «ایران رو» نیز نوشت: آیت الله خامنه ای در دیدار با جوانان ایران بر لزوم توجه به رفتارها و رویکردهای آمریکا و همچنین حفظ واقعیت راهبرد مقاومت در برابر این کشور تاکید کرد.

تارنمای روسی ولادتایم هم در باره سخنان روز چهارشنبه حضرت آیت الله خامنه ای نوشته است: رهبر ایران به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره و از آن انتقاد کرد.

این رسانه افزود: آیت الله خامنه ای این نکته را بیان کرد که هر دو نامزد با سخنان جاه طلبانه نشان دادند به ارزش های والای انسانی پایبندی وجود ندارد.

به نوشته ایرنا، ولادتایم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره بدعهدی آمریکا در روند اجرای برجام به نقل از ایشان ادامه داد: در برنامه های ارائه شده دو نامزد مذاکره با ایران قید شده، اما آمریکایی ها معمولا به تعهدهای خود عمل نمی کنند.

تارنمای وسنیک قفقاز هم در بازتاب سخنرانی 13 آبان حضرت آیت الله خامنه ای نوشته است: رهبرعالی ایران تاکید کرد که هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ با سخنان خود، نبود ارزش های انسانی را ثابت کردند و مسائل مطرح شده واقعیت های فاجعه بار در آمریکا را نشان می دهد.

بیانات حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در رسانه های دیگر روسیه از جمله تلویزیون و رادیو بازتاب یافته که بیشتر دربرگیرنده محورهای مورد توجه در خبرگزاری های این کشور است./847/ب102/د

ارسال نظرات