۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۵۹۳۹۲
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

منافق تر از ‌آمریکایی ها در جهان پیدا نمی شود/ استکبار برنامه تفرقه و اختلاف امت اسلامی را پیگیری می کند

رییس سازمان اوقاف با بیان این که سردمداران نفاق امروز بشری سرمداران آمریکا هستند،گفت: منافق تر از آمریکایی ها پیدا نمی شود، از یک طرف دم از حقوق بشر و دموکراسی می زنند اما از طرفی دیگر در جهان جنایت می کنند.
محمدی رییس سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز در همایش مبلغان افتخاری حماسه عظیم اربعین که در سالن همایش های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، به تبیین ویژگی های زیارت اربعین پرداخت.

وی افزود: امام عسکری(ع) فرمودند علامت شیعه چند چیز است که یکی از آن ها زیارت اربعین به شمار می رود، از ویژگی های مهم شیعه این است که بتواند خط و پرچم اربعین را حفظ کند، محور مراسم اربعین امام حسین(ع) است و همه برنامه ها و فعالیت های از جمله کار تبلیغی باید بر اساس همین محور باشد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که در مراسم اربعین اهل تسنن و حتی غیر مسلمانان نیز شرکت می کنند، اظهار داشت: این حضور گسترده به این دلیل است که امام حسین(ع) تکیه گاه انسان های جهان هستند.

وی ادامه داد: نخستین باری که آمریکایی ها حماسه عظیم اربعین را دیدند آن را مورد بررسی قرار دادند و گفتند که ما نگران برگزاری موسم حج و تجمع مسلمانان در مکه بودیم اما پایگاه اصلی کربلا است و باید مراقب آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که اربعین برنامه ای مختص امام حسین(ع) است، ابراز داشت: هیچ کدام از اهل بیت(ع) چنین برنامه ای ندارند، مبلغان باید برای جهانیان تبیین کنند که امام حسین(ع) چه کار بزرگی برای بشریت انجام داده است.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع جان خود را دادند تا بشریت و انسان ها از ضلال، جهالت و گمراهی رهایی پیدا کنند، امام حسین(ع) تلاش جهادی همراه با استفامت و تدبیر و درایت داشتند که باید سرلوحه مبلغان باشد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) از آبرو و جان خود برای احیای دین هزینه کردند که گاهی خرج کردن از آبرو از دادن جان سخت تر است، در اوایل اسلام کسالنی که به برکت اهل بیت(ع) آبرو پیدا کرده بودند حاضر نشدند که برای دین و خدا از آبروی خود بگذرند.

وی اخلاص را امری ضروری در تبلیغ دین دانست و اضافه کرد: اگر بخواهیم مبلغ باشیم باید در قالب خادمی زائران باشد که آثار و برکات فراوانی دارد؛ امام صادق(ع) در زیارت اربعین اوضاع سیاسی و اجتماعی دوران امام حسین(ع) را بیان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که زیارت اربعین دوگونه دشمن اصلی و فرعی به انسان ها معرفی می کند، گفت: دشمنان فرعی عبارت از فریب خوردگان دنیا، بازندگان خسارت دیده و هوا پرستان هستند.

وی با اشاره به دشمنان اصلی انسان ها در زیارت اربعین افزود: یکی از این دشمنان کسانی هستند که در جامعه و امت اختلاف می اندازند که مصداق امروز آن آمریکایی ها هستند، روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان تأکید کردند که دو خطا باید اصلاح شود؛ یکی این که می گویند اگر امام فرموده هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید از روی لجاجت بوده است و دیگری این که اگر می خواهیم مشکلات حل شود باید با دشمنان بسازیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که برخی از افراد خسته شدگان از راه انقلاب هستند، اظهار داشت: آقا فرمودند که دشمن اصلی آمریکا است که این ها خط می دهد چه جاسوس دشمن و چه خسته شدگان از راه باشند.

وی ادامه داد: گره داعش و اختلافی که در امت اسلامی به وجود آمده از سوی آمریکا ایجاد شده است، پشت صحنه این فعالیت ها آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، در این میان برخی افراد بدبخت به نیابت از آمریکا در منطقه می جنگند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که دشمن دومی که زیارت اربعین بیان می کند منافقان هستند، ابراز داشت: سردمداران نفاق امروز بشری سردمداران آمریکا هستند و منافق تر از آن ها پیدا نمی شود، از یک طرف دم از حقوق بشر و دموکراسی می زنند اما از طرفی دیگر در جهان جنایت می کنند.

وی عنوان کرد: می گویند آمادگی مذاکراه و حل مشکلات هسته ای را داریم اما بد عهدی می کنند، چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد که پس از پذیرفتن برجام تحریم هایی علیه ایران شده که دادخواستی طولانی باید برای محاکمه ایران آماده شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: تمام جرائم بزرگی که در عالم رخ می دهد آمریکا در آن شرکت دارد؛ امید به خدا و پیروزی جبهه حق باید مد نظر مسلمین باشد، در اربعین سال گذشته بیش از 20 میلیون زائر حضور داشتند، باید به آینده امیدوار باشیم و به وظیفه خود در برنامه عظیم اربعین عمل کنیم./1323/پ201/ب1

ارسال نظرات